Ludovic Orban, președintele PNL, a recunoscut, la Iași, că legile pentru autostrăzi au avut un scop electoral. În replică, eurodeputatul Dragoș Benea a amintit intensa campanie pentru autostrada A8 Iași – Târgu Mureș (Autostrada Unirii), dusă de candidații PNL și USR.
Preşedintele Partidului Naţional Liberal, Ludovic Orban, a declarat, sâmbătă, în timpul unei conferinţe de presă susţinută la Iaşi, că România este singura ţară unde s-au dat legi privind construcţia de autostrăzi, motivul fiind cel electoral, transmite Agerpres.
„Noroc cu răfuielile și reglările de conturi ce prefațează alegerile pentru șefia PNL: schimburile belicoase de replici dau la iveală imensa minciună penelistă a construirii de autostrăzi în Moldova”, a notat, pe Facebook, eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău:
Gura demagogului Orban adevăr grăiește: „Am dat legi pentru construcția de autostrăzi pentru că era campanie electorală”
Noroc cu răfuielile și reglările de conturi ce prefațează alegerile pentru șefia PNL: schimburile belicoase de replici dau la iveală imensa minciună penelistă a construirii de autostrăzi în Moldova. A recunoscut-o Orban sâmbătă, la Iași, unde fostul premier a declarat că „În nicio ţară din lumea asta nu se dau legi pentru construcţia de autostrăzi. Noi am dat legi pentru că au fost parlamentari care au vrut să îşi facă campanie electorală şi au iniţiat proiecte de legi”.
Vălul mistificării se ridică încet, încet, iar balonul de săpun numit „Autostrada Unirii”, umflat în 2018 de PNL din meschine calcule electorale, stă să se spargă cu fâsâiala de rigoare. Legea forțată în 2018, dar inaplicabilă până în zilele noastre (pentru că nu a avut sursă de finanțare), a fost totuși promovată de parlamentarii PNL & USR aflați în perfectă cunoștință de cauză: ei știau prea bine ce minciună ticluiesc, dar au dat-o înainte cu păcăleala lor instituționalizată.
Vă mai amintiți de șirurile de autovehicule plecate din Moldova spre București, sub egida campaniei #șîeu?
Vă mai amintiți de mesajele virulente, injurioase, transmise „relei” guvernări PSD, cum că „Moldova vrea autostradă”?Ei bine, afirmațiile de sâmbătă ale lui Orban clarifică realitatea manoperei peneliste cu „Autostrada Unirii” (A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni) și confirmă că totul a fost o farsă electorală.
Îmi amintesc cum în septembrie 2020, în plină campanie electorală pentru alegerile locale, același Orban decreta că Moldova va avea 3 autostrăzi în următorii 8 – 10 ani, finanțarea lor fiind asigurată în proporție de 75% (): „Moldova va avea, sper eu, la finalul celor 10 ani sau chiar în 8 ani, trei autostrăzi: autostrada de pe coridorul 9 Paneuropean Bucureşti – Siret, Autostrada Unirii Târgu Mureş – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Autostrada Bacău – Braşov. Acestea nu sunt poveşti, ci obiective de investiţii pentru care la ora actuală avem garanţia finanţării de 75%”.
Astăzi, vedem că finanțarea nu mai e așa de sigură, că UE este justificat reticentă să sprijine financiar cioturile îndesate în PNRR, din pix, de Drulă & Ghinea și că, cel mai probabil, Moldova nu va avea nicio autostradă în următorii ani, nu trei cum euforic anunța Orban în septembrie trecut.
Închei prin a remarca faptul că parlamentarii social-democrați de Bacău sunt printre puținii, dacă nu cumva singurii din Moldova, care în decembrie 2018 nu au votat legea pentru „Autostrada Unirii”, din două considerente:
– Legea era o „gogoașă” electorală, inaplicabilă;
– Cel mai fezabil proiect de autostradă către Moldova a fost, este și va fi A13 Bacău – Onești – Brașov, a cărui licitație de proiectare a fost lansată în mai 2019 de guvernarea PSD.
– Proiectarea A13 a început, dar se derulează cu frâna de mână puternic trasă pentru că ministrul Drulă (Transporturi) & guvernarea PNL/USR nu doresc – în mod real – să-și asume această investiție și să traverseze Carpații cu o autostradă prin care Moldova e conectată de Transilvania. Au, mai degrabă, ca obiectiv să decupleze Moldova de la trenul redresării și rezilienței, așa cum limpede reiese și din alocările prin PNRR, care prioritizează o bucată din metroul de la Cluj, în detrimentul conectării unor provincii istorice și asigurării coeziunii teritoriale a României (în sensul principiilor consacrate de UE).– Regiunea nord-est e, astfel, condamnată să rămână pentru mulți ani, de acum înainte, cu cei 16 km realizați în regim de autostradă pe centura Bacăului, în timpul guvernării social-democrate, tronson pe care l-au vizitat de curând Drulă & Barna, chiar dacă actuala guvernare PNL/USR nu are nici în clin, nici în mânecă cu acest proiect de infrastructură, construit cap-coadă de tandemul PSD & UMB.
– eurodeputatul Dragoș Benea
Vidoque a zis
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=17761
Proiect de Lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău
Initiatori: Fenechiu si Benea
Avizul negativ al Consiliului Legislativ, avizul pozitiv cu observatii privind constitutionalitatea al Consiliul Economic si Social.
Finantare: guvernul Dancila prin Buget de stat prin M. Transporturilor , fonduri europene, fonduri externe si/sau din exploatarea solului martian, venusian. Pelicanul sau babita.
Alocari bugetare: hartia era albastra.
Si dai si lupta…
Brătianu a zis
Prietene, vrei nu vrei, Autostrada A13 Bacău-Brașov, este într-un stadiu mult mai avansat decât A8 datorită! Tehnic vorbind, este și normal să fie așa! Peste 1 an, când este termenul normal de finalizare, sau 2-3, că, deh, avem o super guvernare PNL-USR, când va fi gata proiectul (atenție, pt A8 nu este nici SF finalizat), obligatoriu va trebui scoasă la licitație și execuția. Punem pariu că până atunci la A8 nu vor reuși să aducă SF-ul la final? Așa că, mai ușor cu propaganda asta prostească! Fiecare proiect merge pe traiectoria lui!
Cezar a zis
Prietene sf urile pe bucatile care intra in pnnr sunt aproape gata in 2022 intra in pth plus executie inaintea lui a13…deci daaaa sunt de acord fiiecare proiect pe drunul sau!
Brătianu a zis
@Cezarică,prietene, sa înțeleg ca tu preferi sa circuli pe niște cioturi de autostradă, nu pe una întreagă cap-coadă??!?! ?♂️ Și dacă ar fi așa, în cazul în care vor accepta cei de Comisia Europeană sa finanțeze cioturile prin PNRR, tot e bine,pentru ca se vor lega, pe partea Moldovei, tot la A7 și la A13, așa s-a gândit de când era PSD-ul la guvernare, e cea mai rapidă și viabilă soluție! ?
cezar a zis
e tot mai clar ca am dreptate ….NU vom avea autostrada decat in momentul in care noi moldovenii vom hotara care autostrada ne trebuie si pe aia sa o sustinem UNITAR altfel Bucurestiul ne va trage teapa mereu… mereu…….ata timp cat unii vor a13 altii a8 altii autostrada nordului ….Nu o sa avem autostrada spre vest .si cu siguranta vom pierde toti din asta….Gigiexpertu sa vina sa ne explice…..
gigiexpertu a zis
ce nu ai inteles si vrei sa iti explic eu ? nu ti-am zis de atatea ori ca A8 apare in discutie cand vor aia de la bucuresti voturi ? si ca nu se va face traseu complet nici in 30 de ani ? iar cei de la iasi sunt constienti ca daca se termina a13 in 7-8 ani nu mai pupa fundul lor autostrada pana la tg mures . de aia e meciul asta bacau-iasi. mai simplu de atat nu stiu sa iti explic.
cat despre nea benea , ce tandem psd-umb visezi tu acolo ? ca din ce tin minte tu si cu pretenasul ponta ati dat centura bacaului la prietenii lui turci si pe umbrarescu l-ati cam hingherit ca voia omul la un moment dat sa se lase si sa inchida umb-ul. cat tupeu ! fantastic! ce au facut turcii lui ponta ? rahat turcesc, cam atat.
Dorel a zis
Domnule Benea,iar scoti ochii cu ce nu ai fost in stare sa faci tu si psd-ul timp de 30 ani ???
Lasa barfa ,pune mana si fa ceva ,daca esti in stare.
aalex a zis
Benea pune presiune pe cei ce sunt acum la putere. E firesc si sanatos sa faci asta! sa gasesti scuze celor ce sunt la putere mi se pare, in schimb, extrem de nociv, indiferent de partidul care e la putere.
Addrian a zis
E mult mai eficient sa construiesti cand esti la putere ( in ultimii 30 de ani a tot avut ocazia) decat sa pui presiune din opozitie pe putere. Trist ca multi inca mai cred contrariul….
tudorita a zis
au vottat liberalii en fanfare si se mai si umflau in piept
Ion Vasile a zis
Asta arata adevărata fata a pnl din păcate. Nu e nici o deosebire intre pnl si psd . Nu o sa avem nici o autostrada către vest. O sa avem metrou la Cluj ( de fapt nici asta, doar ceva sifonari pe baza de SF-uri fara număr).
Si eventual ceva blocuri prin centru votate disciplinat de consilieri pnl. Si niste taxe in plus pe parcări plutitoare.
Foamea e mare la toți!
Lili a zis
Benea chiar are tupeu, se simnte vinovat cumva că nu a făcut nimic cand era la putere?, nu prea credem așa ceva, acum vrea să pară foarte priceput și foarte implicat.