Primarul Bacăului, Lucian Daniel Stanciu Viziteu, intenționează să creeze un serviciu specializat la nivelul municipalității, pe modelul SMUP, care să gestioneze toaletele publice. Deși în oraș sunt doar 18 toalete publice, majoritatea containere, un studiu efectuat de Primărie arată că ar fi necesari 33 de muncitori, fără să punem la socoteală directorul, contabilul și alt personal auxiliar.
Studiul scos la înaintare de Primăria Bacău pune în balanță cele două modalități de gestionare a toaletelor publice din oraș, cea directă și cea delegată. La finalul studiului, se arată însă că gestiunea directă, adică înființarea unui serviciu la nivelul Consiliului Local, este cea mai avantajoasă.
Întreținerea unei toalete publice ar costa peste 2.000 de euro pe lună
În ceea ce privește costurile cu întreținerea celor 18 toalete publice din oraș, acestea s-ar ridica, conform studiului, la peste 2,2 milioane de lei anual. Aici sunt incluși cei peste 30 de angajați, materialele de curățenie etc. La acestea s-ar adăuga reparațiile, înlocuirea obiectelor defecte sau transportul angajaților. La un calcul sumar, asta înseamnă că întreținerea pentru o singură toaletă publică ar costa peste 10.000 de lei pe lună, fără să punem la socoteală reparațiile și alte cheltuieli.
Studiul de oportunitate și modalitatea de atribuire a serviciului de gestionare a toaletelor publice urmează a fi supus votului consilierilor locali la următoarea ședință CL.
:-) a zis
E ceva de genul fostului primar Firea,creeind societati pentru sifonarea banului public,bani bacauanilor.Oare,lui viziteu,cu gandul la xxx din bani publici,nu a avut RUŞINE sa intre in biserica de inviere?
– comentariu cenzurat
edi a zis
hastagii si biserica…
maria tanasescu a zis
Tot orasul este plin de gropi. Ce a fost in mintea voastra ? Cum ati putut vota un program electoral cu parcari plutitoare ?
sandu a zis
dupa cati neuroni are fiecare in cap. vorba poetului…prosti, da multi
Veteranul a zis
Fiecare toaleta cu directorul ei. Si contabil sel, si inginer sef, si sef resurse umane. Organigrama, nu gluma!
Branzoi a zis
Și sporurile aferente.
Adi a zis
Eu propun angajarea a 34 sefi si a unui singur muncitor din totalul de 35 angajati din organigrama. In felul asta va creste eficienta…si toate pilele vor fi multumite ! Doar asta conteaza la urma urmei!
Michael a zis
La ce iti trebuie 35 de angajati pentru aceste WC-uri, cand in afara nu vezi nici un om care sa stea la intrare pe scaun 8 ore si sa doarma?
gigi a zis
joburi pt hastag usereii care stau pe bara. esaloanele 5-6-7 …ca na, la wc nu or sta aia smecheri…aia stau la primarie cu ifon si mecbuc
primar de comunca a zis
Toaletele au nevoie de 20 minute pe zi de cineva. Asta ar insemna un singur om pt toate toaletele din oras.
Daca e reala informatia este ceva de nedescris! Evident rea intentie, nu poate fi vorba de prostie.
Ionica a zis
Eficienta muncii in viziunea primarului este identica cu cea din perioada comunista.
Alex a zis
https://e-toalete.ro/produs/toaleta-automata-city-double-2-posturi/
Uitați o idee de modernizare „don” primar, fără prea mulți „derectori”
Moldoveanul a zis
Am accesat linkul si am vazut ca sunt adevarate opere de arta. Totodata, sunt si adevarate surse de ciordeala pentru hoti. La asemenea toalete, e clar ca trebuie si paznic nu doar lucratori care sa le intretina. Concluzia: mai avem de parcurs ani buni de civilizatie, pana sa apreciem si sa utilizam asemenea facilitati✌️
edi a zis
pai si unde mai e smecheria pt uniunea smenium romania?!