O clujeancă a câştigat în instanţă daune de peste 50.000 de euro de la SC Dedeman SRL Bacău, firma care administrează lanţul de magazine de bricolaj Dedeman. Compania patronată de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl a pierdut primul termen al procesului în care a fost dată în judecată de Juliana Uţiu, notează gazetadebistrita.ro.
În martie 2019, femeia s-a împiedicat de un diblu metalic, de mărimea unui cui, în parcarea magazinului din Cluj-Napoca, iar în urma căzăturii şi-a rupt nasul de asfalt şi şi-a luxat umărul drept.
În martie 2022, ea a deschis un proces împotriva SC Dedeman SRL, după ce, anterior, negociase cu avocaţii magazinului de bricolaje acordarea unor daune, fără a ajunge la un consens.
În cererea de chemare în judecată ea a cerut 19.470,67 lei, cu titlu de daune materiale, reprezentând contravaloarea prejudiciului material rezultat din cheltuielile ocazionate cu îngrijirea medicală, 2.700 euro, cu titlu de daune materiale, reprezentând beneficiu nerealizat, respectiv contravaloarea echivalentului câștigului din muncă nerealizat, aferent perioadei 01.04.2019 – 30.06.2019 şi 200.000 euro cu titlu de daune morale.
Potrivit actelor medicale depuse la dosar pentru a demonstra suferinţele îndurate sunt înşirate, pe aproximativ două pagini, afecţiunile şi complicaţiile medicale suferite de Uţiu de pe urma căzăturii. A purtat orteză timp de aproximativ 3 luni şi a făcut kinetoterapie de recuperare pentru o perioadă de şase luni. Perioada de recuperare s-a estimat până la un an, fiind menţionată posibilitatea ca ea să rămână cu un deficit de sensibilitate şi/sau mobilitate. În urma căzăturii, clujeanca a prezentat leziuni care au necesitat, din punct de vedere medico-legal, 45 – 50 zile de îngrijire medicală. Ulterior, potrivit evaluării medicale de specialitate, mobilitatea activă a umărului drept şi a întregului membru este de aproximativ 60%.
Pe de altă parte, avocaţii Dedeman au arătat, în principiu, că dacă ea s-ar fi uitat pe unde merge accidentul putea fi evitat.
”(…) reclamanta a ignorat regulile de circulație din spațiul organizat în afara magazinului, acționând în mod voluntar, cu ignorarea măsurilor, fapt ce a contribuit la producerea incidentului soldat cu vătamare corporală. Reclamanta putea să evite producerea evenimentului dacă era atentă la deplasarea sa şi ar fi respectat regulile de circulație marcate în parcarea magazinului”, se arată în actele dosarului. Practic, reprezentanţii Dedeman au transmis că, în pofida faptului că obiectul de care s-a împiedicat este de mărimea unui cui, uitat accidental înfipt în asfalt, şi ea are o parte din vină pentru că nu a respectat regulile de circulaţie din parcare.
În final, SC Dedeman SRL a fost obligată să îi plătească clujencei peste 50.000 de euro.
”Obligă pârâta să achite reclamantei suma de 20633,67 lei cu titlu de daune materiale, actualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii, împreună cu dobânda legală penalizatoare aferentă, calculată de la data rămânerii definitive a hotărârii şi până la achitarea integrală. Obligă pârâta să achite reclamantei suma de 2700 euro, în echivalent lei la data plăţii, cu titlu de daune materiale, reprezentând beneficiu nerealizat, actualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii, împreună cu dobânda legală penalizatoare aferentă, calculată asupra sumei în lei, de la data rămânerii definitive a hotărârii şi până la achitarea integrală. Obligă pârâta să achite reclamantei suma de 50000 euro, în echivalent lei la data plăţii, cu titlu de daune morale, actualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii, împreună cu dobânda legală penalizatoare aferentă, calculată asupra sumei în lei, de la data rămânerii definitive a hotărârii şi până la achitarea integrală”, arată soluția instanței.
Citește articolul integral aici!
Lasă un răspuns