• firma Smith & Smith și-a deschis un birou în Bacău
Societatea Smith & Smith a făcut operațional biroul său din Bacău, prin care procedează la transferul internațional de valută. Firma are birouri similare în Alexandria, Botoșani, București, Iași, Rădăuți și Tîrgoviște și va deschide locații noi la Ploiești și Galați. Smith & Smith, cu sediul central în București, are un capital social de patru miliarde de lei și este specializată în operațiuni de transfer valutar internațional. Strategia sa ia în considerare piața specifică din România, restricțiile impuse de aceasta, comportamentul beneficiarilor serviciilor din străinătate și concluziile studiilor de marketing realizate asupra unui segment distinct, cel al cetățenilor români aflați la muncă în străinătate. Piața transferurilor valutare curente din străinătate către România, ordonate de cetățenii români care lucrează în afara țării, a reprezentat în 2003 circa 1,5 miliarde de euro – 3,08% din Produsul Intern Brut al României și se așteaptă ca aceasta să reprezinte 3,3% din PIB la sfîrșitul anului 2004.
Smith&Smith este, practic, un receptor de sume în România, sume primite de la partenerii săi din străinătate. Pentru ieșirile de valută către alte țări, firma nu este încă autorizată. Restricția a fost impusă pentru că România nu este membră a Uniunii Europene, care nu a liberalizat complet contul de capital.
Smith & Smith efectuează plăți în valută pe teritoriul României persoanelor fizice prin intermediul băncilor comerciale și a birourilor proprii de plăți. De asemenea, firma este specializată în operațiuni de transfer valutar din străinătate în România, Republica Moldova și Bulgaria, a sumelor reprezentînd veniturile realizate de clienții partenerilor săi aflați temporar la muncă în străinătate. Activitatea companiei se desfașoară, în prezent, pe relațiile Israel, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Irlanda, Belgia, Olanda, țările Arabe, SUA și Canada, prin intermediul partenerilor din peste 80 de țări în care trăiesc și muncesc 600 – 700.000 de români. (Petru DONE)
Lasă un răspuns