PLUS Bacău, prin consilierul local Cristian Ghingheș, a depus ieri un proiect de hotărâre pentru constituirea Grupului de Lucru Comunitar la nivelul municipiului Bacău. Acesta este menit să preia problemele cetățenilor din cartiere astfel încât doleanțele comunității să fie rezolvate cu celeritate la nivelul compartimentelor din Primăria Bacău, dar și de către angajații Societății de Servicii Publice Municipale și ai Poliției Locale, acolo situația o impune.
„O administrație locală nu poate rezolva toate problemele punctuale din cartiere decât dacă fluxul de informații cetățean-municipalitate este continuu și descentralizat chiar și până la nivel de scară. Avem nevoie de un astfel de mecanism consultativ și participativ de vecinătate, astfel încât problemele punctuale și colective ale cetățenilor nu doar să ajungă pe masa decidenților prin adrese uitate prin sertare, ci și să fie abordate public, prin dialog structurat, și în cele din urmă soluționate într-un termen util”, arată expunerea de motive semnată de consilierul local PLUS, Cristian Ghingheș
Dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul Local, Grupul de Lucru Comunitar se va întruni cel puțin o dată pe lună și va avea rol consultativ, preluând prin asociațiile de proprietari, de chiriași sau cele care vizează dezvoltarea urbană toate problemele ori sugestiile cetățenilor cu privire la administrarea domeniului public din cartierele de pe raza municipiului Bacău. După fiecare întâlnire, chestiunile ridicate în grupul de lucru vor trebui luate în discuție de compartimentele primăriei în termen de 14 zile și soluționate, prin adrese care vor fi comunicate petenților, în maximum 30 de zile.
Întâlnirile Grupului de Lucru Comunitar (GLC) vor fi publice și se vor desfășura în prezența personalului din cadrul mai multor direcții din subordinea aparatului de specialitate al primarului dar și a reprezentanților Poliției Locale și Societății de Servicii Publice Municipale, care au atribuții în ceea ce privește elaborarea, aplicarea și monitorizarea acțiunilor privind domeniul public local.
„Ne dorim o administrație publică integră și competentă, a cărei activitate să fie ghidată de reguli unitare, coerente și simplificate, care să poată oferi accesibilitate și deschidere pentru consultarea și participarea cetățenilor, a factorilor interesați din societatea civilă și din sectorul privat, în elaborarea și implementarea politicilor publice”, a completat Cristian Ichim, președintele filialei PLUS Bacău
Chelu a zis
ar fi pacat sa nu treaca de consiliu o astfel de idee! E nevoie de dezbatere despre problemele orasului!