Planul Național de Redresare și Reziliență a fost aprobat de către Comisia Europeană. La conferința de presă de la București au participat şefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, președintele României Klaus Iohannis și premierul Florin Cîțu. Prin PNRR, România va beneficia de 29,2 miliarde de euro pentru dezvoltare.
Deputatul Mircea Fechet spune că PNRR-ul reprezintă o șansă unică pentru ca regiunea Moldovei să recupereze decalajele de dezvoltare.
„Investițiile pe care Guvernul României și le-a asumat prin PNRR sunt esențiale pentru dezvoltarea țării. Dintre fondurile alocate pentru infrastructura rutieră în PNRR, majoritatea sunt pentru zona Moldovei. Autostrada A7 va fi finanțată integral prin acest Plan. Vorbim de 324 de km și 36 de stații cu 184 de puncte de încărcare pentru autoturismele electrice. Porțiuni din A8 au fost, de asemenea, incluse în PNRR. Motivul pentru care au fost alese acestea este unul simplu și l-am mai spus în repetate rânduri – cele două proiecte sunt mature și ne putem asuma că vor fi realizate în termenele prevăzute. Construcția A7, care trece și prin județul nostru, înseamnă dezvoltare, investiții, locuri de muncă, dar mai ales siguranță sporită pentru participanții la trafic.
Pe lângă infrastructură rutieră, cele aproape 30 de miliarde de euro pe care România le va primi sunt pentru investiții vitale pentru comunități – sănătate, educație, digitalizare, dar și pentru tranziția verde și împăduriri. Aprobarea PNRR este, cu siguranță, un semnal puternic de încredere din partea Comisiei Europene pentru guvernarea actuală și pentru direcția în care merge România. Reformele de care România are nevoie nu vor mai întârzia.”, a declarat vicepreședintele PNL Mircea Fechet.
PNRR-ul României a obținut calificative maxime la evaluarea Comisiei Europene, adică 10 calificative A din 11 posibile. O prefinanțare de 3,8 miliarde euro va veni în România încă de la sfârșitul acestui an.
Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a apreciat Planul României și a declarat, la București, că investițiile cuprinse în PNRR vor contribui semnificativ la obiectivele climatice, dar vor dezvolta și sectoare esențiale din țara noastră.
“Este un plan foarte bun, orientat către viitor, cu o puternică componentă de digitalizare, reziliență, inclusiv pentru sectorul de sănătate. (…) Planul României ne va ajuta să atingem țintele europene privind Green Deal. 41% din bugetul planului susține investiții sustenabile, verzi, de exemplu în transport sustenabil, căi ferate moderne și infrastructură de metrou. Vom vedea în curând nu numai drumuri, ci și puncte de încărcare pentru mașini electrice, pentru transport rutier curat. Vom avea mai mult de jumătate de miliard de euro investiții în producție de energie curată. Această transformare verde nu va lăsa pe nimeni în urmă.”
Andrei a zis
Fechet asta incepe sa aduca a Benea, vorba multa, nimic concret in urma lor…
Andrei a zis
Mai rau….
Cosmin a zis
pana nu faci o poza cu planul nu o sa fii credibil…
Andrei a zis
Si nici atunci!
Brătianu a zis
Mircea, concret, care sunt proiectele de care va beneficia Bacăul, local sau la nivel regional? Ca să știm despre ce discutăm la alegerile din 2024! Că de gargară de asta ieftină ne-ați cam săturat de mult timp!
radu a zis
@bratianu: pentru Bacau, in faimosul pnrr ar putea sa conteze doar A7, A13 si eventual A8.
Dupa ce a postat azi Covasnianu inteleg ca la A7, in cel mai bun caz licitatiile de executie de la Buzau la Pascani vor fi lansate in martie 2022. Cu termenele legale de evaluari, cu vacante si cu contestatii o sa avem castigator in 2023 prin vara.
Daca iar o sa fie contracte pe 36 luni din care 6 luni de proiectare ( ca la centura Bacaului) o sa inceapa lucrarile in 2024.
Asta daca tot merge snur. Daca ne mai oprim de croitorul de stejar, de plopii albi sau de gargarita pestrita, atunci nu traiesc suficient sa o vad gata…
A13 si A8 sunt mult in urma…
pnl-istul mafiot a zis
Da mai terminati odata cu Fechet asta.
Deja sinteti penibili. Nu trece o zi fara : „fechet a spus”; ” fechet a zis”