Podul peste piriul Oituz, din satul Poiana Sarata, sta sa cada. In cadrul ultimei sedinte a Colegiului Prefectural, Sorin Leahu, seful sectiei bacauane a Drumurilor Nationale, a atras atentia asupra problemelor existente la o serie de poduri amplasate pe drumuri nationale, aflate intr-o stare avansata de degradare si pentru a caror reparatii nu exista bani. Cel mai deplorabil este podul peste Oituz, deschis traficului numai masinilor mici. Masinile de transport sint nevoite sa faca 100 de km in plus, pe ruta ocolitoare din Comanesti. “Problema este ca nu se respecta tonajul inscris pe indicator si se poate produce oricind un accident tehnic in exploatare la pod. Cel mai periculos este podul de pe DN11 km 90 plus 450, unde bolta existenta este foarte degradata. S-au luat masuri de sanctionare cu amenda, de catre politie si echipajul sectiei, insa rezultatul este nul. Se trece pe acest pod cu autobuze de transport persoane care fac traseul spre Brasov venind de la Iasi, Birlad, Bacau sau Galati. Pe de alta parte, ruta ocolitoare insemna cel putin 80 – 100 km in plus la traseu, ceea ce incarca costurile societatilor de transport”, a spus Sorin Leahu. O situatie aparte o reprezinta si podul de la Girleni. Si lista este mai lunga. «Pe reteaua de drumuri nationale din administrare exista un numar de 140 poduri, din care sase poduri au probleme mari care necesita reparatii periodice sau capitale in functie de deficientele constatate”, a mai spus Leahu. Anul trecut doar lucrarile la sase poduri au fost receptionate: la Cornatel, Holt, Floresti, Helegiu si doua poduri pste Trotus. Alte cinci poduri prezinta o stare tehnica necorespunzatoare, au restrictie de tonaj de 12,0 – 25,0 tone, impusa de expertize. Aceste poduri au fost prinse an de an in propunerile de finantare, dar fara sanse. Pentru remedierea podurilor degradate au demarat discutii la minister cu Banca Europeana de Investitii, pentru cooptarea unui imprumut si realizarea lucrarilor. Lista include podul de la Poiana Sarata, Girleni, Stefan cel Mare si doua poduri din satul Ferastrau, comuna Oituz. Lor li se adauga poduri si drumuri calamitate in timpul inundatiilor, in total 13 lucrari. (Claudiu TANASESCU)
Lasă un răspuns