– dupa inundatiile din 2005, structura de rezistenta a podului de la Serbanesti a fost avariata – primarul Romeo Stavarache a decis atunci sa se construiasca un al pod, in loc sa fie consolidat cel vechi de aproape 100 de ani – primarul Bacaului a atras 10 milioane de euro pentru lucrare, fonduri europene, de la bugetul de stat si doar 2% de la bugetul local
Podul de la Serbanesti, peste riul Bistrita, a fost refacut din temelii de actuala administratie a municipiului Bacau. Nici unul dintre primarii care au fost in fruntea orasului, pina la Romeo Stavarache, nu s-au incumetat la un astfel de proiect. Vechiul pod a fost construit cu aproape o suta de ani in urma si a fost refacut in anii ’50. A trecut prin trei cutremure sau prin furia apelor. Ultimele dintre acestea, din 2005, i-au afectat grav structura de rezistenta si riscul de prabusire devenise unul crescut, mai ales in conditii de trafic intens. Podul Serbanesti reprezenta la nivelul anului 2006 principala cale de acces intre Bucuresti si Nordul Moldovei si de aceea inchiderea circulatiei parea imposibila. „In perioada aceea nu am putut dormi o saptamina. Inundatiile lovisera orasul, barajul nu mai facea fata, podul era subrezit, bani nu aveam, solutiile de iesire din aceasta situatie nu se intrevedeau. Aproape ca aveam cosmaruri la gindul ca podul s-ar putea rupe, s-ar putea prabusi. Ar fi fost un dezastru. Cei mai multi au venit cu ideea de consolidare. S-ar fi rezolvat mai rapid, in doar citeva luni. Am decis insa sa nu umblam cu jumatati de masura si am fost categoric cu toata lumea. Un nou pod, chiar daca asta insemna sa cautam si bani si sa intrerupem si traficul. Nu a fost usor, dar pina la urma am reusit. Nu imi pare rau ca am ales construirea unui nou pod in locul reabilitarii celui vechi”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
O investitie de 10 milioane de euro
Pentru constructia podului Serbanesti au fost nevoie de 10 milioane de euro. Bani pe care bugetul orasului nu ii avea. Asa ca a inceput lupta pentru atragerea de fonduri. Primarul Romeo Stavarache si echipa lui au reusit sa contribuie de la bugetul local doar cu doua procente, restul banilor provenind de la Uniunea Europeana si de la bugetul de stat. Lucrarile au constat in largirea partii carosabile de la noua metri la 14 metri si constructia implicita a patru benzi de circulatie in loc de doua, constructia a doua pasarele secundare pentru pietoni si biciclisti, s-au inlocuit integral retelele de utilitati care deserveau locuitorii din cartierul Serbanesti, s-au realizat o structura si o infrastructura de rezistenta capabile sa sustina noile valori de trafic si s-a construit un sens giratoriu la iesirea spre Autogara, care fluidizeaza circulatia si reduce timpul petrecut in trafic.
Pulsul strazii:
George Budaca, 20 ani, student: „Initiativa primarului Romeo Stavarache de a construi podul de la zero a fost foarte buna, mai ales ca au fost atrase finantari externe pentru lucrare. Podul era intr-o stare jalnica de foarte mult timp. Eu trec zilnic pe pod si pot sa zic ca este foarte bine construit, cred ca va rezista foarte multi ani. Imi place foarte mult iarna, cind este foarte frumos decorat”;
Marioara Perju, 59 ani, pensionara: „Constructia acestui pod este un lucru de care municipiul Bacau avea foarte mare nevoie. Conecteaza cartierul Serbanesti de restul Bacaului si de asta este foarte important. E bine ca domnul primar a reusit sa atraga fonduri europene si nu s-au cheltuit multi bani de la bugetul local. Structura podului este foarte bine proiectata si rezistenta. Aici aveau loc foarte multe accidente. Dupa constructia noului pod nu am mai vazut nici unul”;
Vasile Dobranis, 58 ani, electrician: „Trec zilnic pe acest pod si imi place foarte mult cum a fost proiectat. Pietonalele laterale au redus foarte mult numarul accidentelor. Romeo Stavarache a avut o initiativa foarte buna sa construiasca podul de la zero, mai ales ca au fost folosite fonduri europene. Este o artera principala de intrare in oras, iar sensul giratoriu de la Autogara fluidizeaza mult traficul din zona”;
Viorica Spataru, 57 ani, pensionara: „Imi place foarte mult cum a iesit podul, este o investitie foarte buna. Este ceva vital care leaga doua parti ale orasului. De cind sint eu aici s-au facut doar cirpeli la acest pod. Era foarte mare nevoie de refacerea completa a podului pentru ca avea un grad foarte mare de risc. Structura podului este foarte bine realizata, sint sigura ca va rezista foarte multi ani. De asemenea este mult mai sigur pentru ca numarul de accidente din zona a scazut semnificativ. A fost foarte bine gindit pentru siguranta cetatenilor”.
Lasă un răspuns