Portalul de comerţ exterior al României a fost lansat, ieri, 23 noiembrie, la Bacau. Evenimentul a avut loc intr-un seminar organizat de Directia Promovarea Exportului din Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri si de Camera de Comert si Industrie, in prezenta reprezentantilor ministerului si a consultantului in realizarea portalului, Alfons van Duijvenbode, expert al Centrului de Comert International de la Geneva – organism OMC / UNCTAD. Ei s-au adresat responsabililor departamentelor de export ale unor firme bacauane, reprezentantilor unor institutii si organizatii, ai patronatelor bacauane si ziaristilor.
Portalul (www.portaldecomert.ro) a fost realizat în Programul de sustinere a exporturilor cu finanţare de la bugetul de stat si a Programului romano-elvetian de dezvoltare sustenabila a exporturilor. „Seminarul – a spus directorul general al camerei de Comert, Mihai Tulbure – conntinua seria intilnirilor in Bacau pe tema Strategiei de export a Romaniei si a Regiunii Nor-Est, care au lor de circa doi ani incoace si a avut un rol mai ales practic, prin orientarea participantilor in modul de folosire a acestei importante porti de iesire pe piata externa a firmelor, care este portalul”.
Prezentarea on-line a Portalului a facut-o Costin Lianu, care este si coordonatorul Strategiei Nationale de Export. Portalul este considerat ca un instrument important al strategiei de export, prevazut din anul 2005, pentru Strategia 2005 – 2009, dar valabil si pentru etapele urmatoare. „Portalul – a opinat Costin Lianu – este dovada ca si in Romania exista o gindire strategica pe termen lung, cu instrumente centrate pe nevoia de informare si sustinere a mediilor de afaceri, a comunitatilor de exportatori”. Portalul se adreseaza exportatorilor curenti, dar si potentialilor exportatori, firmelor care doresc sa cunoasca pietele externe si publicului larg. De la introducerea lui, in aprilie, cu finantare integrala de la Guvern, portalul a fost accesat de circa 26.000 de ori (Romania are maxim 14.000 de exportatori, dar sub 10.000 care fac curent export). Prezentarea de ieri a cautat familiarizarea celor prezenti cu noul portal, dar si identificarea de idei noi, de cerinte ale utilizatorilor pentru acesta.
Portalul ofera – intr-o succinta prezentare – informatii si oportunitati de afaceri, pe domenii de interes, zone geografice si tari, dar si sfaturi de urmat in comertul exterior, pentru accesul pe piete, asistenta in a ajunge acolo si in a te comporta pe aceste piete. De asemenea, vine cu modalitati de sustinere a activitatii de export si, evident, are pagini speciale pentru evenimente viitoare, pentru stiri si informatii de pe pietele externe. Portalul ofera si news-letter gratuit, inclusiv prin RSS, are link-uri spre domenii si institutii de interes, raspunde la cele mai frecvente intrebari din doemniu si ofera adrese de contact cu directiile din Ministerul pentru IMM.
O interesanta prezentare a facut Alfons van Duijvenbode, despre portalurile de comert exterior in lume, despre cele mai bune practici in domeniu. Specialistul a comparat, apoi, Portalul de comert exterior al Romaniei cu altele similare de pe tot Globul.
Asupra concluziilor din acest seminar ne propunem sa revenim.
Lasă un răspuns