• 25 de profesori din Bacău vor pleca anul viitor cu burse de studiu în străinătate • ca o premieră absolută pentru Bacău, în acest an au fost acceptate pe lista bursierilor o învățătoare și o educatoare
Școala băcăuană tinde să se alinieze la cerințele și modalitatea de lucru a școlilor occidentale. Cel puțin aceasta este concluzia care de desprinde după afișarea rezultatelor privind accederea la o bursă de studiu în străinătate dată publicității de Agenția Socrates. În acest an au aplicat pentru o bursă în străinătate nu mai puțin de 65 de cadre didactice din județul Bacău. „După evaluarea dosarelor de înscriere de către o comisie de la București, 25 de profesori din județul Bacău au avut acces la o bursă de studiu în străinătate. Numărul candidaților care au fost acceptați în acest an pentru burse de studiu este cel mai mare din toate timpurile”, spune Angela Sterpu, inspector cu probleme de integrare europeană la Inspectoratul Școlar Județean Bacău.
Lista celor 25 de cadre didactice acceptate pentru a merge cu burse în țările europene aduce și o premieră absolută pentru județul Bacău. Învățătoarea Olga Chirciu, de la Școala „Mihai Drăgan” Bacău, și educatoarea Veronica Blaj, de la Grădinița 35, sînt primele din breasla lor care vor vedea care vor vedea care este sistemul de lucru din Ociident. Prima va pleca la Bruxelles, iar cea de-a doua, în o grădiniță din Italia. De cînd granițele Europei s-au deschis și pentru dascălii din România, 35 de profesori din Bacău au accestat fondurile Agenției Socrates pentru a vedea care este sistemul de lucru în școlile din Comunitatea Europeană. Dintre cei 25 de profesori acceptați în acest an, 17 sînt profesori de limbi străine.
Cît privește insuccesul celor 40 de candidați ale căror dosare au fost respinse de evaluatori, inspectorul Angela Sterpu spune că acesta se datorează faptului că profesorii au copiat unii de la alții formularele. „Formularele de înscriere trebuie puternic personalizate. Profesorii nu au înțeles acest lucru și s-au mai inspirat unii de la alții, lucru care i-a făcut să piardă bursele. Pe de altă parte, ca un candidat să fie admis, ei trebuie să prezinte și un plan Comenius de integrare europeană, iar cei mai mulți dintre directori sînt prea puțin preocupați de acest lucru, ceea ce îi defavorizează pe cei care aplică pentru burse de studiu”, explică inspectorul Angela Sterpu. Faptul că nu folosesc termenii noi specifici ultimelor inovații în didactică, nu introduc noile tehnologii la orele de curs sau nu au fost suficienți de inventivi în completarea formularelor sînt ale motive pentru care 60 la sută dintre aspiranții la o bursă au fost respinși.
Cei 25 de profesori care au fost acceptați să viziteze școlile europene vor pleca în țări ca Franța, Anglia, Irlanda, Germania, Norvegia, Grecia sau Italia. Ei vor pleca între 1 august 2004 și 31 iulie 2005. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns