Compania E.On a remis Ziarului de Bacău o serie de precizări, în urma articolului „Noile tarife propuse de E.On stârnesc panică în rândul clienților! Ce trebuie să facă abonații pentru a rămâne la actualul tarif din contract”.
Redăm cele menționate de E.On:
„Prețurile de achiziție a energiei electrice au înregistrat în ultima perioadă creșteri semnificative, iar aceste evoluții au loc nu doar în România, ci și pe piețele externe. În asemenea condiții, menținerea unor prețuri contractuale la nivelul celor practicate în trecut nu mai poate fi susținută. Pe fondul modificărilor substanțiale ale condițiilor care au stat la baza încheierii unor contracte și compania noastră este nevoită să actualizeze periodic, în concordanță cu evoluția pieței, prețurile de furnizare.
Ce este important de reținut?
Chiar dacă clienții primesc din partea E.ON Energie România notificări de ajustare a prețului la energie electrică sau gaze naturale la realitățile pieței, ei trebuie să știe că în continuare consumul lor va fi facturat luând în considerare prețurile plafonate conform schemei valabile până la 31 august 2023.
Conform schemei de sprijin stabilită de către statul român privind plafonarea prețurilor la electricitate și gaze naturale pentru perioada 1 septembrie 2022 – 31 august 2023, majoritatea consumatorilor casnici de electricitate și toți consumatorii casnici de gaze naturale beneficiază de plafonarea prețurilor la:
– Maxim 0,68 lei/kWh sau maxim 0,8 lei/kWh, în funcție de categoria
de consum;
– Maxim 0,31 lei/kWh la gaze naturale.
Pentru consumatorii casnici de energie electrică cu un consum de peste 300 kWh/lună prețul este calculat conform unei metodologii prevăzute în OUG 27/2022. Astfel, prețul este format din suma următoarelor componente, reglementate prin ordonanța menționată sau prin alte acte normative : preț de achiziție, componenta de furnizare, tarife de transport/distribuție, taxe (TVA, accize, cogenerare, certificate verzi).
Dacă prețul rezultat este mai mare decât prețul prevăzut în contractul de furnizare, atunci clientul plătește prețul din contract.
Informații corecte și complete referitoare la schema de sprijin sunt disponibile pe pagina noastră de internet, prin accesarea link-ului https://www.eon.ro/plafonare-pret
Dacă noile condiții nu corespund așteptărilor clienților notificați, aceștia au posibilitatea de a ne transmite o informare privind refuzul lor de a accepta oferta și de a denunța contractul”.
- sursa: comunicat E.ON Energie România
Dinu a zis
Ce ordinarie.
Desigur, se profita de lefiskat8a data de deștepții ăștia din guvern. Tare deștepți.
Genesys a zis
Si ce se întâmplă dacă denunți contractul? Articolul are în titlu: „Ce trebuie să facă clienții ca să rămână la actualul tarif”, dar nu se scrie nimic despre asta.