• conducerea SC „Transport Public” spune că nu va scumpi prețului biletului de autobuz • aceeași „politică” a fost adoptată și de transportatorii particulari
Creșterea prețului la combustibili are, de obicei, darul să atragă după sine un val de scumpiri, de aceea exclusivitatea cîștigată pe piața de profil de către motorina Euro 3 ar fi fost un bun prilej pentru transportatori să ridice prețul propriilor servicii. În ceea ce privește transportul în comun, atît SC „Transport Public”, cît și societățile private par decise să facă, cel puțin deocamdată, excepție de la regulă. „Atît timp cît vom putea cumpăra motorina cu un preț mai mic de 19.500 – 20.000 de lei / litru, nu vom crește prețul biletelor. În momentul de față avem un stoc de combustibil destul de mare și, în plus, autobuzele noi consumă cu aproximativ 25% mai puțin decît cele vechi, așa că, personal, nu cred că vom fi nevoți să creștem prețul biletului pînă la sfîrșitul anului. Dacă, însă, se întîmplă ceva neprevăzut și prețul unui litru de motorină va depăși 19.500 de lei, un bilet va costa, automat, 8.000 de lei, în timp ce prețul abonamentelor va crește cu aproximativ 15%”, ne-a declarat Neculai Șutu, directorul SC „Transport Public”. În ceea ce-l privește pe Cătălin Petrea, președintele Asociației transportatorilor publici privați, acesta a fost cît de laconic, pe atît de tranșant. „Nu, nu scumpim biletele. Deocamdată mai mergem așa”, a spus acesta.
Nici conducerea de la „Transport Bistrița” nu va umbla la prețuri. „În principiu, biletele nu se scumpesc. Oricum, acum nici nu aș putea ce efect va avea scumpirea motorinei, pentru că, deocamdată, nu am folosit Euro 3. Probabil că după 15 octombrie vom avea datele necesare, pe baza cărora vom putea să ne formăm o imagine exactă a situației. Cert e că, dacă vom fi nevoiți să scumpim biletele, această creștere va fi una destul de scăzută”, ne-a declarat Mihai Bălăiță, directorul SC „Transport Bistrița”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns