Într-o atmosferă magică, datorată unui peisaj de iarnă ca în povești, Georgeta Gabriela Udrea, profesor de limba engleză la Colegiul „Grigore Antipa“ din Bacău, a petrecut câteva zile în frumoasa localitate lituaniană Kraziai, pentru a lua parte, în perioada 22-26 februarie 2016, la cea de-a doua întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ „Make a Change and Listen to their Voice/ Fă o schimbare și ascultă-le vocea”, ce se desfășoară pe o perioadă de doi ani, în cadrul Parteneriatului Strategic între școli, Acțiunea Cheie 2, finanțat de Uniunea Europeană.
Proiectul își propune să abordeze problema abandonului timpuriu în școală prin diminuarea distanței dintre elevi, profesori și părinți, să dezvolte abilitățile de gândire critică și de exprimare coerentă, să crească nivelul competențelor lingvistice și capacitatea de a rezolva probleme, spiritul de cooperare și creativitatea elevilor, invitându-i pe aceștia să scrie scenarii prin care să sancționeze aspectele negative ale sistemului de învățământ. Pentru a atinge acest obiectiv, proiectul face apel la tehnicile artei dramatice.
Alături de colegii parteneri ai școlii gazdă ― Kraziai Gymnasium ―, profesorii de la Liceul Sehit İsmail Tetik din Turcia, cei de la „Istituto Superiore Istruzione G. Malafarina” Italia și cadrele didactice de la „Institut Guillem Cata” din Spania au participat la primul spectacol de dramă contemporană, realizat de către elevii liceului lituanian. Un atelier de lucru organizat într-o fabrică de ciocolată veche de secole, un pelerinaj la „Dealul Crucilor” din Siauliai și o degustare de mâncăruri tipic lituaniene (cepelinai šaltibarščiai, a kefyras, sriuba burokėlių, Kibinai) au sporit valoarea mobilității din Lituania, învăluind-o într-un farmec şi o aromă aparte.
Cu ocazia acestei întâlniri, s-au prezentat, de asemenea, rezultatele chestionarului completat on-line de către elevii celor cinci țări partenere. Răspunsurile lor au scos la iveală atât beneficiile, cât şi neajunsurile relațiilor dintre elevi și profesori sau dintre copii și părinți, contribuind astfel la identificarea unor strategii de comunicare menite să reducă distanţa dintre cele două generaţii. Mai mult decât atât, interpretarea rezultatelor a scos în evidenţă, pe de o parte, diferenţele socio-culturale dintre elevii diferitelor ţări europene, statornicind, pe de altă parte, o concluzie universal valabilă: pentru o comunicare autentică între adolescenţi şi profesori e nevoie de răbdare, empatie, metode pedagogice moderne, interdisciplinaritate şi utilizarea eficientă a noilor tehnologii.
În vederea pregătirii reprezentaţiei dramatice din Romania, care va avea loc în aprilie, 2016, profesoara Georgeta Gabriela Udrea, împreună cu o parte din membrii echipei de proiect, mai exact responsabilii atelierului de dramă, profesorii Elena Cristina Popescu și Magdalena Albu, alăturii de elevii din cadrul echipei de dramă, au început deja lucrul la punerea în scenă a unui spectacol tematic în limba engleză.
Lasă un răspuns