Veste proastă pentru bicicliști! Prima pistă de biciclete din fonduri europene pe care a început-o Primăria Bacău va fi făcută, pe jumătate, din pavele, în loc de asfalt. Conducerea municipalității a confirmat că în proiect s-a prevăzut ca zonele în care traseul trece pe trotuar să fie realizate din pavele, iar cele în care trece pe asfalt să fie realizate așa cum e normal, din asfalt.
Soluția aleasă e mai puțin obișnuită și nerecomandată pentru pistele de biciclete. De altfel, în alte orașe din România unde au fost realizate piste de biciclete la nivel european s-a folosit asfalt.
Mai mult, în ghidul metodologic de reglementare a proiectării, execuţiei, utilizării şi mentenanţei lucrărilor de infrastructură pentru biciclete, publicat la nivel de proiect de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației se arată că montarea de dale pe pistele de biciclete este interzisă.
Astfel, la punctul 2.5. din ghid, se menționează: „confortul infrastructurii face din mersul pe bicicletă o experiență plăcută, calmă și relaxată. Este interzisă finisarea suprafeței de rulare cu materiale rugoase sau tip dală. Nu se vor utiliza marcaje în relief pe suprafața de rulare”.
Ciprian Piștea, managerul public al municipiului a confirmat că a fost aleasă această soluție mai puțin obișnuită pentru pistele de biciclete pe o porțiune din traseul Centru – Aeroport. „Da, așa este. Acolo unde pista trece pe trotuare, s-a ales varianta cu pavele. Unde va coborî pe stradă, va fi făcută din asfalt. Din câte știu, doar la acest traseu există varianta asta”, a declarat Ciprian Piștea pentru Ziarul de Bacău. Acesta a precizat că proiectul a fost făcut la nivelul anilor 2018-2019, atunci când nu exista un ghid pus la punct pentru astfel de lucrări. „Vă dați seama că proiectul are toate avizele. Dacă era vreo problemă, nu le obțineam”, a completat managerul public al municipiului Bacău.
BOGDAN a zis
Conform ghidului latimea unei piste de biciclete este intre 0,75 – 1,00 m. Acest lucru inseamna ca pentru doua fluxuri latime minima este de 1,5 – 2,00 m cu spatiu intre ele de 0,50 m. Deci in total minim 2,00 m sau maxim 2,50 m.
VasilePopescu Vasile a zis
Niste incompetenți puși în funcții bine că consiliul local nu le-a aprobat împrumutul.
andrei a zis
ca si mintea alora care au putut vota calamitatile astea useriste, jumatate da, jumatate nu.
MIREL a zis
Este interesant ce spune Pistea. Proiectul este facut in 2018-2019 dar ghidul dat de minister este din 2016. Inteleg ca „avizatorii” nu stiau de acest ghid!!!
Marcel a zis
Ghidul, după cum se vede, este varianta draft 🙂
Veteranu' a zis
„Insula” la indigo. Mai stiti? 7 mil euro fonduri europene… bla, bla bla cineva isi facea reclama electorala, urmatorul a tras pisica de coada poate iesa ceva si n-a iesit decat un balamuc.. . si surpriza Primaria Bacau returneaza toti banii dupa prelungiri repetate. Adica sa inteleaga oricine citeste asta: toti bacauanii au platit din buzunar insula …. (nu a fost nimic nerambursabil acolo , doar manipularea abjecta a unora si spalarea de bani a altora).
De ce nu se face nimic? Pt ca DNA are cota parte (politic vorbind) din toate manevrele !
Bogdan a zis
Ghici cine a coordonat proiectul de la insula?
veteranu' a zis
stim cine. cica se vrea primar. dar cu manevrele pe care le face …. o sa fie primar la puscarie impreuna cu suita de lingai
Sorescu V a zis
Dati-i tare băieți!
La anu’ apar dosarele penale la DNA.
Va fi aglomeratie pe 9 Mai la noul sediu DNA!
Acum nu e interes!
Gicu a zis
Piste de biciclete facute la bascalie. Si Spagarache se lauda ca a facut piste de biciclete pe trotuare si s-au dovedit a fi un esec total.
MIREL a zis
Potrivit ghidului, pistele vor trebui să îndeplinescă, simultan, următoarele condiții:
să asigure o lățime de minimum 2,5 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 3,0 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului;
să asigure o înălţime de liberă de trecere pe sub obstacole de minimum 2,5 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,1 m în tuneluri, pe pasaje și poduri;
să asigure un spațiu de siguranță de 0,5 m în lateralele pistei pentru biciclete, liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară virajelor se interzic obstacolele mai înalte de un metru la o distanţă cuprinsă între 0,5 m şi un metru;
să asigure o suprafeță a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului;
să asigure un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei;
viteza de proiectare a pistei pentru biciclete este de 30 km/h;
să asigure legătura facilă și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete.
Alfie a zis
Ghidul este in forma de ,,draft”, la nivel de proiect propus, nu are caracter legal, tuca-va. Ghidul vine si cu propuneri aberante, fara fundamet tehnic.
In vigoare este STAS 10144/2-91.
cetean a zis
parcul cancicov ,un loc special amenajat pentru plimbari si promenada este o sluțenie de beton si asfalt ridicat de iti rupi picioarele daca ai calcat aiurea (nu mai zic de biciclete si role) si prin oras punem pavele si in casa scarilor….chiar nimeni nu vede ridicolul situației?!
Dulhac a zis
Pistele făcute din pavele :sa meargă primarul și specialiștii lui, să vadă cum se merge cu bicicleta pe pavele
#vizitiu-brailean a zis
Da, de acord, dar sa la bicicleta… Pe pavele
Ion ionel a zis
Ghiciti de unde vin pavelele care se pun în orașul asta de când era spavarache primar ??? Cine le produce le și montează!
STAND-UP COMEDY a zis
Ce stiti voi comentatorilor?La Bacau s-au „modernizat”(inventat)multe:parcul fara gard viu(boscheti-tufe)ca sa nu mai existe boschetari,stadionul fara gazon,restaurantul/fast-food-ul pe trotuar,scoala pe strada,etc.Ce va ofuscati atata ca s-a inventat si pistulica pentru biciclete pe pavele.
Daca se mai intrerupe Facebuciul vreo cateva zile si intra tinerii politruci in sevraj o sa se faca si o pistulica suspendata peste ditamai artera de circulatie auto numai buna pentru cei cu probleme la cap sa-si faca de lucru de pe ea.
P.S.Asteptam parerea marelui expert in pistulici pentru biciclete.Nu de alta dar peste cativa ani, cand spera el ca lumea va uita, o sa apara si o sa spuna ca el s-a opus si nu a fost de acord.
Gabriela OPRIȘAN a zis
Este prima oară când aud de acest proiect. Știe cineva care va fi traseul? Mulțumesc
motociclistul a zis
Sa tocam banii europeni sau guvernamentali pe toate caile. Se puteau delimita cu vopsea alba pistele de biclete pe trotuarele sau pe strazile existente.
Mircea David a zis
Ați văzut și voi cum au fost montate aceste pavele ,pe trotuarele din tot orașul la montarea acelor stâlpi de iluminat,gropi peste tot,asa vor fi și pistele de biciclete?