Municipiul Bacău și comunele din zona metropolitană vor beneficia peste aproape un an de 48 de autobuze electrice și de stațiile de încărcare aferente.
Primăria Bacău a semnat astăzi acordul cadru pentru 48 autobuze electrice, 48 stații de reîncărcare lentă și 16 stații de reîncărcare rapidă cu o valoare de 145,1 milioane de lei, a anunțat primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu. Tot astăzi, a fost semnat contractul pentru prima livrare, ce vizează 24 de autobuze electrice de 12 m, 24 de stații de încărcare lente și 8 stații de încărcare rapide.
„Sunt autobuze full electrice, deci nu sunt poluante și vor fi fabricate în unitatea de producție BYD din Komárom, Ungaria, prima fabrică destinată exclusiv pieței europene. Autobuzele electrice BYD sunt performante prin autonomia lor ridicată și prin capacitățile de încărcare, traduse prin costuri reduse cu infrastructura și cu încărcarea, garanția extinsă a bateriilor și a sistemelor, precum și performanțele de regenerare / frânare”, a mai precizat primarul Viziteu.
Autonomia autobuzelor va fi de 234 de kilometri ( în cazul în care se utilizează și cu aerul condiționat pornit). Vor avea 88 de locuri, dintre care 35 pe scaune. Livrarea autobuzelor se va face în termen de 11 luni.
Chinezii de la BYD au ajuns cei mai mari producători de mașini electrice din lume, devansând Tesla. Autobuzele lor au ajuns și în alte orașe din România, precum Constanța sau Buzău.
„Autobuzele sunt pentru zona metropolitană, prin care am câștigat această finanțare și vor fi puse la dispoziția viitorului operator de transport public”, a precizat primarul Viziteu.
În acest moment, municipiul Bacău nu are operator de transport public desemnat printr-o licitație organizată legal.
Bicilistul userist a zis
Autobuzele electrice din orașul francez Amiens au rămas în pană zilele trecute din cauza frigului. Doar 6 din cele 43 de autobuze au putut să iasă pe traseu. ….
https://www.europafm.ro/desteptarea-autobuzele-electrice-dintr-un-oras-francez-nu-au-mai-pornit-din-cauza-frigului/
SOFER - BICICLIST a zis
BYD Electric Buses Well Stood -50℃ in Hailaer
March 21,2018
In December last year, BYD K8 electric bus and other new bus models arrived in Hailaer for a 100-day operation test in extremely cold weather.
With the temperature dropping to -50℃ this past winter, BYD K8 electric bus and other new bus models have so far successfully endured the extreme weather conditions, fully demonstrating their unparalleled reliability and superb safety standards.
https://m.chinabuses.org/news/11468.html
Poate e doar reclama, poate nu, dar putem oricand sa revenim la trasurile cu cai, sa nu schimbam nimic, nu?
Tu a zis
Corect
Cetatean a zis
Dragi ficiori! Orice s-ar spune, chiar daca nu a luat cele mai tari autobuze de pe piata, eu zic ca a facut un lucru bun, in sensul ca va schimba ruginaturile de pe traseele Bacaului din prezent,care mai mult se taraie prin oras(scarta-scarta) pana intr-o zi cand vor ramane rable in mijlocul drumului. Nu mai au mult. Cat vor tine astea noi,nu stiu. Vom vedea. Dar o schimbare a ceea ce era, trebuia sa se intample pentru ca orasul a inceput sa se cam acopere de praf,mucegai si rugina cam prin toate colturile.
Cetatean a zis
Clar, trebuie renuntat la mizeriile alea de autobuze. Parca suntem in Epoca primitiva cu ele.
veteranul a zis
autobuzele electrice ca si celelalte vehicole de acest gen nu sunt nici pe departe total zero emisii. Nu sunt poluante aici unde isi fac treaba, dar energia folosita e produsa in cea mai mare parte din combustibili fosili, deci pe ansamblu poluare tot produc. Eu nu inteleg cat de naivi pot fi cei care insista, si insista pe eliminarea totala a noxelor produse de activitatile umane. Nu exista activitate in societatea asta care sa nu produca noxe, indiferent daca vorbim de industrie, transport, incalzirea locuintelor si spatiilor pubice, prepare hrana, etc. Ar mai fi o varinta si aceea se numeste extintia rasei umane. Asta se doreste?
Andrei a zis
Cred ca esti putin confuz. Intr-adevar, si in producerea masinilor electrice se degaja CO2, ca in mai toate procesele de productie. Totusi, masinile electrice si alte activitati enumerate de tine nu produc „Noxe” deloc. Ceea ce este un castig mare, considerand cate boli respiratorii sunt cauzate de catre acestea. In loc sa te bucuri ca aerul din Bacau va fi putin mai curat, preferi sa demonstrezi ca toate cunostintele tale legate de subiect sunt preluate din ce ai mai citit pe diagonala pe Facebook.
Gica Contra a zis
Andrei, cred ca esti confuz si comentezi cu citate luate pe orizontala din Facebuci.
Intrebare: cate boli respiratorii sunt cauzate de catre acestea (masine electrice, masine cu motoare termice…?)? Ce procentaj?
Masinile electrice produc noxe dar nu langa, noxele sunt exportate la centralele electrice care ard combustibili pentru a produce energia electrica necesara functionarii masinilor electrice.
De ce nu se incearca introducerea tramvaielor sau troleibuzelor? Sunt electrice, nu trebuie sa stea la incarcat o zi intreaga, sunt utilizate in toate orasele mari din lume.
ciuma rosie a zis
Mașinile electrice sunt considerate o alternativă mai ecologică comparativ cu mașinile tradiționale cu motor cu ardere internă, deoarece nu emit gaze de eșapament în timpul funcționării. Cu toate acestea, producția de noxe nu este complet eliminată deoarece există emisii asociate cu producția și transportul energiei electrice folosite pentru a alimenta aceste vehicule, precum și emisiile rezultate din procesul de producție și reciclare a bateriilor lor.
Vehiculele cu motor termic generează emisii directe de noxe, inclusiv dioxid de azot (NO2) și particule fine (PM2.5), care sunt recunoscute pentru impactul lor negativ asupra sănătății respiratorii. Aceste emisii pot contribui la probleme de sănătate precum astmul, bronșita cronică, cancerul pulmonar și alte afecțiuni respiratorii și cardiovasculare. Studiile au arătat că expunerea la aceste tipuri de poluanți este asociată cu o creștere a ratei de mortalitate și a îmbolnăvirilor.
Vehiculele electrice, pe de altă parte, nu emit noxe în timpul funcționării, reducând astfel poluarea locală a aerului și impactul direct asupra sănătății respiratorii a populației din apropierea drumurilor. Cu toate acestea, impactul lor indirect prin producția de energie electrică și producția/reciclarea bateriilor poate contribui în continuare la poluarea aerului, în funcție de mixul energetic al unei regiuni. Dacă energia electrică este generată prin arderea combustibililor fosili, atunci beneficiile vehiculelor electrice asupra calității aerului pot fi diminuate, dar în general, tranziția spre surse de energie regenerabilă îmbunătățește această perspectivă.
Comparând impactul asupra sănătății respiratorii, majoritatea studiilor sugerează că vehiculele electrice sunt mai benefice pentru sănătatea publică decât cele cu motor termic, datorită reducerii emisiilor de poluanți atmosferici nocivi.
DPRK a zis
pai si aceste autobuze vor intra in parcul auto al Transport Public SA, sau cum? nicio lamurire? nu intereseaza pe nimeni?
Marius Popescu a zis
Domnule primar, in urmă cu câteva luni era prezentat un model electric asamblat la Baia Mare cred ca era marca produsă de ATP Exodus Grup….nu s au calificat în licitația organizată sau nu aveau capacitatea de producție necesară???
DIANA ADAMESCU a zis
CEVA ROMANESC MAI CUMPARAM SI NOI CA SA SUSTINEM ECONOMIA, CA SA AVEM CE MANCA ?
Vasile Jercalau a zis
Vrem, sau nu vrem sa acceptam, viitorul va fi electric, nuclear si hidrogen.
Vremea hidrocarburilor va apune incet dar sigur, cand vor gasi alternative in masa si pentru produsele din plastic.
Momentan evolutia e tinuta in frau pentru a nu se destabiliza complet economic lumea.
In momentul de fata mari producatori de centrale termice produc centralele hibirde/mixte pe gaz metan/hidrogen si chiar pe hidrogen, iar tari ca UK deja modifica retelele nationale pt mixturi de hidrogen.
Numai noi romanii, o tara de combinatori am investit masiv in infrastructuri de gaz metan in mediul rural si urban, fiindca primarii au obolul din studii de fezbilitate, proiectare si executie de infrastructuri, inclusiv de la firmele ce se ocupa de licitatiile publice.
Un simplu generator de hidrogen costa cateva sute de euro, cu instalatie adecvata, mai ales in rural, sau urban in balcoane ventilate si cu senzori centralele termice pot functiona perfect.
Mai vorbim de mini reactoare nucleare, ce pot fi instalate in marile orase sau in regiuni.
Revenind la autobuzele electrice, daca Viziteul le si receptioneaza pana de alegeri, sincer nici nu mai are nevoie de inca un mandat se poate pensiona linistit.
Cu ce a mai xxx de la alte receptii si din xxx e forever aranjat.
Mai face o excursioara la Madagascar sau Dubai ca pana in China da de banuit, daca se intalneste cu lobbyist-ul si e securizata pensioara, fara sa mai rupa dusterul primariei prin paduri….
– comentariu cenzurat
Mihai S. a zis
Transportul public în Bacău trebuie sa fie al primăriei Bacău. Toate orașele civilizate au transportul public, salubritatea stradală și a spatiilor verzi, colectarea deșeurilor.
La Bacau este o anomalie, s-au externalizat servicii care, din păcate, sunt in acest moment de foarte proasta calitate. Jupânul Seche, odihneasca-l Dumnezeu, a ciupit și el, a dat și la cumetri, a pierdut și la poker servicii care ar trebui efectuate de primărie. Eu am văzut la Brașov lucrători cu sigla primăriei pe spate care făceau curățenie stradală duminică. La Vaslui la fel, am văzut sâmbăta lucrători cu echipament inscripționat „Primăria Vaslui” lucrand în localități limitrofe incluse in zona metropolitană (sat Rediu).
Apropo, Bacaul nu a reușit să facă zona metropolitană, adică, pentru analfabeții funcționali, să includă localitățile limitrofe: Măgura, Mărgineni, Lilieci, Bogdan Vodă, Letea Veche, Nicolae Bălcescu, Sărată, Luizi Călugăra.
Eșec? Incompetenta? Corupție? Lene?
Spuneți voi…
Anticapitalistuk a zis
Autismul capitalist rezist progresist a privatizat România în totalitate, urmează privatizarea aerului, străzilor, a ups, deja mulți chiaburi jupan s au pis stăpâni pe asa zisele cartiere rezidențiale cuiburi de prostituate și pești, cu bariera, și a apei. Transportul public care e privat, de fapt doar la Bacău e asa. Urmează demolarea CET ului și instalarea a încă 20.000 de centrale de apartament pentru ca asa a promis lgtv istul Vizi, pentru ca totul trebuie sa conducă către poluare și otrăvirea populației cu cele peste 50 000 de furnale de apartament ale locuizilor din acest cătun capitalist. Va priește în capitalism, sper sa aveți parte de el la cea mai mare intensitate neam de slugi, chiaburi și burghezi.
Pacala a zis
Ce ar fi sa te muti la tara si sa mai taci odata din papagalul ala invidios si frustrat!