Primăria Bacău a stabilit recordul pentru cea mai îndelungată recepție a unei lucrări. Este vorba despre Insula de Agrement Bacău, unde primarul Viziteu a declarat în repetate rânduri că lucrările sunt finalizate, însă trebuie recepționate de o comisie.
Primarul Bacăului anunța în martie anul trecut faptul că lucrările la Insula de Agrement sunt terminate și spera, pe atunci, să deschidă oficial Aquapark-ul, cel mai important obiectiv care a ținut în loc finalizarea obiectivului de investiții. ”Eu anul ăsta sper să-l avem măcar o săptămână din sezon funcțional. Eu aș vrea toată vara, dar depinde de operator. Dacă vine, dacă reușește să se mobilizeze. Dar anul ăsta sper să închei saga insulei”, a declarat primarul Stanciu-Viziteu la o emisiune locală în martie 2023.
Citește și FOTOREPORTAJ: Cum arată Insula de Agrement, după finalizarea lucrărilor de modernizare. Infiltrații, lemn umflat, fisuri și alte defecțiuni
Imediat după, la începutul lunii aprilie, Stanciu-Viziteu anunța faptul că s-a înființat comisia de recepție a lucrărilor. „Comisia de recepție a obiectivului de investiții «Reabilitare și Modernizare Insula de Agrement Bacău» a fost înființată, prin dispoziție de primar, încă de la începutul lunii aprilie. Între timp, comisia s-a întâlnit în mai multe rânduri și a purtat mai multe discuții cu proiectantul și cu firma care a executat lucrările. Procesul de recepționare se dovedește a fi unul laborios, atât din cauza duratei lungi pe care s-au întins lucrările executate în cadrul contractului, cât și datorită obligației pe care o avem spre o cât mai ridicată rigurozitate cu privire la calitatea lucrărilor recepționate”, a transmis conducerea Primăriei în aprilie 2023.
Suntem acum aproape de 1 aprilie 2024 și primarul Viziteu anunță că la Insulă lucrările sunt ”în plin proces de recepție”. ”Suntem în plin proces de recepție. Vorbim de numeroase documente și expertiză pentru că recepționăm lucrări și de acum 10 ani”, a spus public primarul Viziteu pe 23.03.2024, răspunzând unui băcăuan curios de soarta Insulei de Agrement.
Între timp, așa cum am arătat, Insula se degradează pe zi ce trece.
florin a zis
alt record: orasul e condus de 4 ani de usr si orasul se degradeaza.
veteranul a zis
graba strica treaba! decat rapid si bine, mai corect incet si prost. Marca usr!
Bla a zis
Are curaj să folosească orice din acel acel parc ?! Cine va răspunde în caz de accident ( degradare masivă din cauza soarelui , crăpături , fisuri ) mult succes când va folosi locația cu familia lui !!
Tudor Sandru a zis
Pentru a putea avea un municipiu civilizat si cu o infrastructura moderna, avem nevoie de persoane competente si bine intentionate, in functii de conducere in institutiile publice, puse in slujba cetatenilor, care platesc lunar taxe si impozite, precum si a firmelor de pe urma carora se colecteaza sume impresionante dar si cote defalcate din tva.
Incepand cu Primaria Municipiului Bacau, precum si restul institutiilor publice, trebuie reformat tot aparatul administrativ (functionari publici si contractuali).
Toata lumea arata cu degetul doar spre primari, ce-i drept, unii dintre ei dovediti infractori prin procesele penale finalizate prin condamnari definitive cu executare sau cu suspendare a pedepselor.
Intre timp sunt armate de angajati (functionari publici si contractuali) angajati pe linie de partid, sau rubedenii cumetri, cumnati, frati surori si nepoti de toate gradele posibile.
Ce bine ar fi daca s-ar lua initiativa legislativa pentru legiferare in declaratia de interese sa se treaca toate rudele de orice grad inclusiv prin alianta, ce lucreaza in institutii publice sau sunt administratori/actionari in firme ce lucreaza cu institutiile publice.
Armatele astea de angajati, in special cei din conducere: secretari generali uat, contabili, direcori economici, compartiment achizitii publice, fonduri europene, urbanism, stau bine mersi la caldurica si combina bugete de zeci de milioane de euro anual, dupa cum le spune seful si dupa cum au si ei combinatiile.
Nu sunt secrete sau inventii, sunt situatii reale, in curs de solutionare in anchete penale si unele finalizate prin condamnari definitive.
Aici intervine demersul jurnalistic, sa cunoastem si noi acei stimabili ce lucreaza la proiectele astea mari ale municipiului.
cui datoram proiectele proaste realizate de prin tot orasul, receptiile la limita legii sau sub orice critica, degradarea lucrarilor.
Sa intelegem cine a facut achizitiile publice, echipele de proiect, executantii, firmele ce au realizat tot felul de studii, licitatiile sau atragerea fondurilor.
Nu in ultimul rand, trebuie musai facute sesizari catre Curtea de Conturi a Romaniei, pentru ca nu este posibil sa platim din buzunarele noastre, pentru incompetenta unor primari, conducatori de institutii publice sau angajati, iar ei sa nu aibe macar bunul simt si implicarea maxima sa realizeze proiecte si lucrari serioase.
Kostel a zis
Vreau să fac o cumătrie pe Insuliță, pe data de 1 aprilie în asociere cu primăria.Cât mă costă?Cui îi dau banii?Vreau să mă păzească Poliția Locală și să facă curățenia după salariații Primăriei.
Nu pun manele.Doar muzică trap și rap.
Dinu a zis
Toate lucrările la Insulă sunt făcute în batjocoră. Asta înseamnă să ai primar nepriceput (prea tânăr, fară ecperiență de viață, cu școală pe domenii umaniste-juridice-politice, fără realizări personale).
Necula (nominalizat de PSD) este cel care a acceptat construcțiile din lemn la Insulă (și pistele de biciclete), o tâmpenie fără pereche. A urmat Viziteu, la fel de paralel cu administrația.
BOGDAN a zis
Pe siteul Primariei a aparut mai demult inceperea unei licitatii privind expertizarea lucrarilor de la insula unde am pierdut banii europeni si au trebuit dati inapoi banii cheltuiti pana acum. Valoarea acetor expertize este de 245.000,00 lei! Daca mergeti la insula veti vedea ca promenada realizata din lemn are zone masive degradate! Cine va platii lucrarile de reparatii tinand seama ca numai platformele din lemn au o suprafata de 8.000 – 9.000 mp?
Stan a zis
Si apropos de modernizarea orasului cu care se lauda.
Pe noile banci deja a inceput sa se scorojeasca vopseaua si nu mai poate da vina pe de pe cetateni.
Daca are timp poate sa merga pe Al. cel Bun langa „chioscul de biciclete’ , in statia de autobuz de la Cercul Militar si cred ca mai sunt.
Nenorocirea de la trecerea de pietoni de la Decebal-Starea civila cand are de gand sa o rezolve??
edi a zis
pe pistele de biciclete e mizerie si e plin de apa chiar si dupa ceva timp dupa ce a plouat, semn ca nivel apei adunate este poate suficent pt alimentarea cu apa a orasulu…sa nu mai spunem de frunzele putrezite, un real pericol pt trotinetisti. piste de tzoacle facute in bataie de joc ca sa ia ochi prostovanimii sensibile la prosteala. sa nu mai spunem ca se cojeste deja vopseaua de pe coridorul verde rosu. trotuarele sunt praf si pulbere pline de glod cand ploua, denivelate, un real pericol pt copii si batrani. #dezastruusr
Relu a zis
Asta e receptia parcarilor plutitoare cumva ? Intreb pentru un prieten iesean care va veni in vizita si trebuie sa parcheze si el undeva.
bacauan a zis
ce putea fi insula-bistrita-faleza in acest oras,o oportunitate pe care nu multe aglomerari urbane o au…si ce avem si am ajuns.
tristete scumpa.
Sandu a zis
Orașul putea alege altceva dar an ales Viziteu usereu…așa se întâmplă când nu ai minte și îți bați joc de votul tău…alegi specimene hastag useriste și primești ce ai ales și ai dorit pt orașul tău…#ghinion
Vilas a zis
Cînd se alege primar abia scăpat de majorat asta se întâmplă tineri fără viziune monitorizați atent de la centru de vulturii bătrâni.
Dumitru a zis
După prostia cu muntele de moluz de 30.000 mc din demolarea garajelor,aruncat în cartierul CFR fără autorizație ,o sa urmeze pasarela de beton complet inestetica de la parc..Ce arhitect a putut să proiecteze așa ceva !?
Maria a zis
Urmează o alta prostie ,pasarela de la parc ,complet inestetica ,blochează peisajul urbanistic, zeci de copaci tăiați..bani cheltuiți aiurea..se putea face un pasaj subteran sau o simpla trecere de pietoni..ce arhitect a putut proiecta așa ceva !?