CNAIR a dat vineri, 8 martie, ordinul pentru începerea execuției Variantei de Ocolire Bacău, un drum nou de circa 31 de km din care 16 km vor fi la profil de autostradă, ce se vor suprapune cu Autostrada A7, care va străbate de la Nord la Sud Moldova.
Tot prin Bacău va trece coridorul autostrăzii Iași-Pașcani-Bacău-Brașov-Făgăraș, al cărui segment Bacău-Brașov va fi scos în scurt timp la licitație, pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic.
Senatorul Dragoș Benea a informat vineri dimineață, într-o conferință de presă susținută la Palatul Administrativ, că scriptic lucrările încep pe 8 martie, iar faptic, în circa 2 săptămâni. „Primii kilometri de autostradă din Moldova se fac în Bacău, poate e un semn bun pentru autostrada Iași-Bacău-Brașov-Făgăraș”, a declarat Benea.
„Cel mai serios constructor de autostrăzi din România”
Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a completat că de pe 8 martie începe numărătoarea inversă a construirii primilor kilometri de autostradă din Moldova.
Așa cum Ziarul de Bacău a anunțat încă de dimineață, a intrat în vigoare ordinul privind începerea construcției variantei de ocolire a municipiului Bacău. De acum, constructorul are dreptul să intre în amplasament și să înceapă efectiv lucrările. De la semnarea contractului, care s-a produs în decembrie 2018, au avut loc mai multe activități, inclusiv proiectarea.
„Acest proiect va fi implementat cel mai serios constructor de autostrăzi din România, din ultimii ani. Îmi exprim speranța că cei care încep să lucreze la șoseaua de centură a Bacăului vor continua să lucreze la drumul expres sau autostrada care va lega orașele Iași-Bacău-Brașov-Făgăraș și vor construi drumul Iași-Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești. Practic, deși vorbim de niște proiecte, acestea au o succesiune logică, sunt cuantificate foarte clar în timp, se desfășoară deja activități pentru ele”, a spus Lucian Șova.
El a precizat că deja se lucrează la Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru drumul de mare viteză Pașcani-Ploiești și probabil la sfârșitul lunii aprilie se va scoate la licitație pe SEAP realizarea SF-ului și a PTh-ului pentru autostrada Iași-Bacău-Brașov-Făgăraș, segmentul Bacău-Brașov. Practic, Iași-Făgăraș va fi compusă din segmentul Iași-Târgu Neamț, care se va intersecta cu Pașcani-Bacău și Bacău-Brașov.
Pentru Centura Bacăului, autorizația de construire este eliberată pentru cea mai mare parte a traseului, urmează ca utilajele să-și facă apariția pe șantier.
Subprefectul Valentin Ivancea a prezentat activitatea grupului de lucru pe care îl conduce și care are ca scop reducerea barierelor administrative pentru avizarea și autorizarea lucrărilor. În afara procedurilor de expropriere și avizare, în scurtă timp va fi realizată și „descărcarea arheologică” a traseului centurii.
„Am credința că la centura Bacăului termenele vor fi devansate. Constructorul are capacitatea să termine lucrările în 16 luni, nu în 24”, a spus deputatul Lucian Șova, care a pronosticat că inaugurarea va fi realizată în vara 2020.
În acest moment, constructorul, asociația firmelor Spedition UMB și Tehnostrade deținute de Dorin Umbrărescu, poate să înceapă lucrul pe toate fronturile, pe ambele bretele, de Vest și de Est.
Centura Bacăului va avea trei sectoare:
– Sectorul 1: legătura rutieră DN 2 (sudul Bacăului) cu DN 2 (nordul Bacăului), în lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă Moldova, între km 2 + 413 și km 18 + 682;
– Sectorul 2: legătura rutieră de la nord de Bacău, între DN 15 și DN 2, în lungime de 3,160 km;
– Sectorul 3: legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.
Gett a zis
Fapt îmbucurător, ținând cont ca firma constructoare serioasa și cu rezultat e,felicitări, o întrebare, drumul comunal Horgesti-Racatau (acum o grota) figurează cu aprobări și chiar asfaltat,se mai pune în practica secolul acesta?Promisiuni și speranțe pentru localnici!!!
Florian a zis
Gett, ești pretențios. Nu avem drumuri modernizate care sa lege orașele mari din tara dapai autostrăzi. Mai mult decât atât, dorești modernizare drumuri secundare, comunale? Chit ca acestea sunt denumite DJ-uri. Totul este o minciuna. Se vor construi autostrăzi și drumuri express dar încet, încet și la preturi de zeci de ori mai mari decât în UE.
Florian a zis
Gett, ești pretențios. Nu avem drumuri modernizate care sa lege orașele mari din tara dapai autostrăzi. Mai mult decât atât, dorești modernizare drumuri secundare, comunale? Chit ca acestea sunt denumite DJ-uri. Totul este o minciuna. Se vor construi autostrăzi și drumuri express dar încet, încet și la preturi de zeci de ori mai mari decât în UE.
IG a zis
De ce nu se inchide acest inel?
Ziarul de Bacau a zis
Gasiti aici raspunsul: https://ziaruldebacau.ro/centura-bacau-are-un-segment-lipsa-explicatiile-specialistilor-pentru-traficul-dinspre-miercurea-ciuc-si-comanesti/
bogdan a zis
nu exista nici o autostrada iasi fagaras…..Benea o tot tine cu bacau brasov….acu intreb de suceava de botosani vaslui …a auzit benea? sau tot ce conteaza e ca ambele autostrazi sa treaca prin bacau…. dupa voi potopul….n am mai pomenit asa antimoldoveni .
Theo a zis
Bravo un lucru super pentru un oraș ca Bacău
Totuși cred ca ar fi fost nevoie de închiderea inelului
Acest proiect ar trebui gândit pentru următorii 20-30 de ani atunci cand nivelul de trafic va fi dublu
Odată cu infrastructura modernă apar investiții noi,trafic de tranzit ridicat etc