Manifestarea și-a închis porțile duminică.
Unul dintre cele mai importante evenimente din turismul băcăuan din ultimii 24 de ani a luat sfârșit ieri, 9 martie, odată cu închiderea porților primului Târg Regional de Turism din Bacău, Târgul „Vacanța 2014”, organizat la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov”. Inițiativa Centrului de Afaceri și Expozițional Bacău SA, a Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și a celui mai important turoperator din zona Moldova, Agenția de turism Inter-Tour, a fost onorată de prezența, în standuri, a unor turoperatori, agenții de turism, pensiuni, hoteluri și transportatori aerieni din toată țara, între care s-au numărat agențiile Christian Tour, Paralela 45, Happy Tour, Kusadasi, Resortul hotelier Phoenicia, din Mamaia Nord, Hotelul Decebal Bacău, operatorul de transport aerian Blue Air și aeroporturile din Bacău și Iași, dar și instituții publice precum Primăria Bacău și Consiliul Județean Neamț.
Reprezentanții instituțiilor și agenților economici au apreciat, încă de la deschiderea evenimentului, de vineri, 7 martie, oportunitatea lui în contextul dezvoltării zonelor turistice din centrul Moldovei, unde se propun proiecte care să echilibreze interesul turiștilor, canalizat, în prezent, mai ales către nordul și sudul regiunii Moldova. Dezechilibrul este mare, în contextul în care potențial turistic – așa cum a opinat și vicepreședintele ANAT, Gabriel Radu – există și în zona de centru, dar trebuie pus în valoare, promovat și oferit turiștilor prin operatorii din turism. „Inițiativa – ne-a declarat Gabriel Radu – stă în primul rând în mâinile autorităților locale, regionale și centrale, pentru că banii sunt acolo, la ele. Agenții economici pot acționa altfel, de exemplu prin nou înființata Asociație județeană Bacău de promovare în turism. Important este că acum, la Bacău, reprezentanții celor două tabere au putut sta de vorbă și au analizat ce e de făcut. În continuare, suportul financiar ar trebui să vină de la autorități, iar baza, cu rotițele ansamblului, să fie lăsată pe seama agenților de turism, care știu să acționeze profesionist, în direcția cea mai bună.”
Târgul din Bacău, deși nu a avut o participare foarte numeroasă, i-a reunit pe cei mai buni dintre agenții din turism interesați de zona Moldova. O premieră, în Bacău, a fost și campania de reduceri de tarife pentru vacanțe, prima de acest fel, susținută de toți expozanții și care a ajuns până la 30 – 40% din tarifele standard. Aceasta, în condițiile în care o bună parte din sezonul early booking (înscrieri timpurii) s-a și consumat, sezonul fiind pe ultima sută de metri.
La fel de importante au fost și evenimentele colaterale târgului. Prima a fost reuniunea de lucru a reprezentanților din turismul băcăuan, în special ai zonei care cuprinde stațiunea Slănic Moldova și orașul-stațiune Târgu Ocna, care au analizat oportunitățile de turism de aici și au sugerat ce ar trebui făcut în continuare. Reuniunea a fost continuată de conferința de lansare a Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului din Județul Bacău, dar și de un eveniment special oferit de aniversarea a 20 de ani de la înființarea celui mai important turoperator din Moldova, Agenția de Turism Inter-Tour Bacău.
Asupra acestor eveninente, a concluziilor desprinse din ele și a celor oferite chiar de participanții la Târgul de turism, vom reveni cu amănunte.
Lasă un răspuns