În județul Bacău, 12 școli vor putea desfășura programul „Școală după școală” pe parcursul anului școlar 2023-2024.
Ținând cont de obligativitatea transpunerii programului „Școală după școală”, stabilit prin Ordinul MECTS nr. 5349/2011, modificat și completat prin OMEN nr. 4802/2017, Inspectoratul Școlar Județean Bacău a transmis, pe parcursul anului școlar 2022-2023, în calendarul specific, tuturor unităților de învățământ care sunt etapele și procedurile de aplicare.
Având în vedere că Ordinul MECTS nr. 5349/2011 instituie prevederi foarte clare, ISJ Bacău a realizat, raportându-se la criteriile și rigorile legislative, selecția programelor Școală după școală propuse de 13 unități de învățământ din județul Bacău, rezultând:
- aprobarea a 12 proiecte ale școlilor:
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GEORGE ENESCU” MOINEȘTI
ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ NR. 1 ONEȘTI
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR 10 BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE IORGA” BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIRON COSTIN” BACĂU
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN CEL MARE” BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU” MĂRGINENI
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU IOAN CUZA” BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GEORGE BACOVIA” BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE BALCESCU , NICOLAE BĂLCESCU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI DRĂGAN” BACĂU
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICU ENEA” BACĂU - respingerea proiectului pentru ȘCOALA GIMNAZIALĂ VULTURENI
Raportat la personalul didactic și didactic auxiliar implicat în programul Școală după școală, în prevederile art 13 din OMECTS nr. 5349/2011 se precizează cine poate fi plătit pentru desfășurarea acestui tip de activitate:
„Resursele umane implicate în derularea Programului SDS pot fi următoarele:
- personal de învăţământ:
a) cadre didactice din şcoală;
b) cadre didactice din alte unităţi de învăţământ, inclusiv din palate şi cluburi ale copiilor şi cluburi sportive şcolare;
c) cadre didactice din centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională: profesor-psiholog, consilier şcolar, profesor-logoped, profesor de sprijin, asistent social;
d) personal didactic auxiliar: bibliotecar, informatician, instructor-animator, instructor de educaţie extraşcolară, laborant;
e) mediator şcolar;
f) antrenor etc.; - membri ai comunităţii (părinţi, reprezentanţi ai autorităţilor locale, specialişti din diferite domenii, personalităţi locale, membri ai unor organizaţii neguvernamentale etc.);
- reprezentanţi ai partenerilor.”
Este de menționat că stabilirea mecanismului de plată ține de Consiliul de Administrație al școlii, care, prin hotărâre CA, stabilește, pe baza prevederilor OMECTS nr. 5349/2011, cum se fundamentează costul raportat la activitățile desfășurate, tipul de servicii educaționale, cine poate fi plătit. Toate acestea sunt stabilite prin decizia executivului școlii. De altfel, ISJ Bacău a transmis către unitățile de învățământ eligibile o adresă privind gestionarea cu rigurozitate a aspectelor ce țin de personalul retribuibil în limitele legislative în vigoare.
Orice alte tipuri de activități care își însușesc denumirea „Școală după școală” nu au legătură cu programul derulat prin Ordinul MECTS nr. 5349/2011, modificat și completat prin OMEN nr. 4802/2017. (sursa: comunicat de presă)
Lasă un răspuns