Primăria Bacău a scos la licitație sistemul de management al traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta în municipiul Bacău, proiect finanțat cu fonduri europene și care se ridică la valoarea de 72,4 milioane lei. „Este probabil cel mai mare proiect local din ultimii 15 ani”, a declarat viceprimarul Cristian Ghingheș.
Sistemul inteligent de trafic management și monitotorizare va avea următoarele subsisteme: management trafic (SMT); monitorizare video (CCTv), comunicații cu fibră optică, modul de identificare automată a numerelor de înmatriculare (ANPR), modul de prioritizare a vehiculelor de transport public, modul de informare a călătorilor în timp real și un centru de comandă și control (CCC).
Proiectul vizează 88 de puncte semaforizate (59 de intersecții și 29 de treceri de pietoni). Dintre acestea, 27 sunt puncte deja semaforizate, în timp ce celelalte 64 sunt puncte noi care vor fi echipate cu semaforizare și CCTV, potrivit viceprimarului Ghingheș.
Proiectul de mobilitate urbană cuprinde, printre altele:
– reamenajarea și dotarea a 88 de intersecții din toate colțurile orașului;
– înlocuirea tuturor semafoarelor cu unele noi, cu tehnologie LED;
– realizarea de canalizații electrice subterane și de camere de tragere cu capac, unde va fi amplasată instalația de fibră optică de 72110 metri liniari;
– instalarea unor automate de dirijare a circulației, echipamente care vor permite comunicarea între intersecții și introducerea de multiprograme;
– montarea de stâlpi de semaforizare noi acolo unde este necesar și revopsirea celor deja existenți și care pot fi refolosiți;
– toate intersecțiile cu treceri de pietoni vor fi prevăzute cu dispozitive acustice pentru persoanele cu dizabilități și cu dispozitive cu buton;
– vor fi montați senzori în carosabil pentru identificarea în timp real a numărului de vehicule;
+ multe alte lucrări și echipamente menite să facă viața pietonilor, a călătorilor cu transportul public, a bicicliștilor, dar și a șoferilor mult mai bună.
În ceea ce privește infrastructura, proiectul include următoarele componente de investiții:
– reorganizarea geometrică a unor intersecții;
– semnalizare rutieră (marcaje carosabile și indicatoare verticale);
– construirea unui trotuar pe Bulevardul Republicii (intersecție Condorilor și până la FNC);
– insule denivelate de separare a traficului;
– spații verzi;
– reparații ale trotuarelor în zonele unde vor fi montate canalizațiile subterane.
Conform edilului, partea cea mai bună este că aceste canalizații care vor fi realizate în subteran vor fi folosite ulterior și pentru introducerea în subteran a cablurilor de pe străzile vizate.
„Subliniez scopurile finale ale proiectului: îmbunătățirea traficului pietonal, prioritizarea transportului public și a circulației bicicliștilor care vor folosi pistele care urmează să fie realizate în baza aceluiași Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD)”, a afirmat edilul.
„Felicitări echipei de la Agenția de Dezvoltare Locală (ADL) pentru multiplele eforturi depuse astfel încât acest proiect mamut să ajungă, în sfârșit, în etapa licitației de execuție a lucrărilor!”, a mai notat viceprimarul Ghingheș.
Andrei a zis
Daca se intampla toate astea….. Iesim din Evul mediu dpdv al fluidizarii traficului! Spor la treaba!
Cornel a zis
Vise !
Cezar a zis
Despre Evul Mediu al locurilor de parcare si mai ales al apei curente nici o veste ?
instructor a zis
Blocajele din trafic nu vor fi rezolvate. Infrastructura este cauza si aici nu se intervine.
Basil a zis
Dar cu ,,parcarile plutitoare” cum ramane?🤣😂😂
adi a zis
ca in tren…ca in trenul de mare viteza margineni ura :)))))))
26flamo a zis
SF-uri!!!
A terminat cu parcarea plutitoare, trenul suburban, războiul bate la ușă, iar Luci visează cai verzi pe pereți!!!😂😂😂