Sute de taximetriști vor protesta marți, 20 iunie, începând cu ora 11:00, în municipiul Bacău, dar și în alte localități din țară. Arterele principale ale orașului vor fi blocate, practic, de circa 300 de mașini care vor mărșălui.
„Protestul pe patru roți”, așa cum l-au numit șoferii și administratorii de taxi, va fi unul mobil, unde cele peste 300 de mașini vor trece pe următorul traseu: parcarea de la Stadionul Municipal – Calea Mărășești – B-dul Nicolae Bălcescu – statuia lui Ștefan cel Mare. Protestatarii vor face returul pe B-dul Nicolae Bălcescu – Calea Mărășești – Calea Republicii – Auchan și înapoi pe Calea Republicii – Calea Mărășești – Stadionul Municipal Bacău.
Taximetriștii sunt determinați să iasă în stradă pentru a elimina transportul alternativ precum Uber și Bolt și pentru abrogarea Ordonanței de Urgență OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.
Șoferii de taxi consideră că au pierdut o mare parte din clientelă odată cu introducerea pe piață a transportului prin Bolt și Uber. Protestatarii vor atașa la oglinzile retrovizoare și la antenele de taxi panglici tricolore și sloganuri și bannere care vor fi puse pe geamurile laterale și pe lunetă.
„Protestul pe patru roți” se va desfășura simultan în mai multe orașe din țară, printre care în București, Adjud, Brașov, Baia Mare, Pitești, Târgu Mureș, Focșani, Tulcea, Cluj-Napoca, Bacău, Timișoara, Alba Iulia, Bistrița Năsăud, Botoșani, Arad, Sibiu, Galați.
În Bacău, acțiunea taximetriștilor este organizată de Asociația Apfart, condusă de Cătălin Bertea.
Lista completă a revendicărilor taximetriștilor:
- Abrogarea Legii 204/2019 pentru aprobarea OUG nr. 49/25.06.2019 care așa cum vom atăta este nelegală și neconstituțională;
- Sesizarea Curții Constituționale pentru neconstituționalitatea actului normativ emis, în contextul în care în Romania exista deja o lege, respectiv 38/2003 care reglementează serviciul de utilitate publică de transport, sector de activitate în care se încadrează de drept, conform aprecierii Curții Europene de Justiție și serviciul de „Transport alternativ”;
- Includerea acestor servicii alternative în politica comună a transporturilor din Romania, respectiv Legea 38/2003 cu toate modificarile și completările ulterioare, pentru autorizarea acestui serviciu de transport;
- Adoptarea unor amendamente la Legea 38/2003 menite a aduce îmbunătățiri și completări atât pentru incluziunea serviciilor de transport alternativ, dar și pentru a corespunde cerințelor actuale ale taximetriei, în concordanță cu logica realității demografice, eliminarea concurenței neloiale, implementarea de solutii inovative și cu limitarea efectelor poluării;
- Alinierea condițiilor la normative unitare de aplicare, fară discriminari de orice gen.
Bla a zis
Sa de-a bon taximetristii , nici azi daca te urci in carutele lor nu iti dau bon , sa ofere servicii transparente ca Bolt si Uber pe aplicatie cu rating ( aprecieri clienti pt aia care nu stiu engleza ) si vom circula si cu ei !!! Si mai ales sa stii pretul cursei de la bun inceput ! Ce e asa de greu , hai la treaba la nu japca !!!
achi a zis
odata o ardeam cum vroiam si faceam o gramada de bani. acuma cica tre’ sa avem si noi grija cum vorbim si ce muzica ascultam in masina, sa nu mai inselam clientii, sa zambim si sa fim draguti, si sa ne cultivam putin de cand cu bolti astia…ce vremuri am mai ajuns dom’le…
passenger a zis
Pai d’aia si protestam ca nu se mai poate asa, pai ce, zi de zi sa ma spal si sa o ard civilizat dupa ce ca-i duc cu masina mea, le pun muzica mea, ii afum cu tigarile mele, ete dreac, ma lasi ?
ciuma rosie a zis
Misto tare comentariul tau. Pacat ca unii nu au prins ironia din text.
Virusul Jăcmănel a zis
Stați în case!
Dani a zis
Si eu eram de partea taximetristilor pana cand nu a vrut unul sa ma ia de la gara pentru 7 lei cum a zis el (oricum i dadeam 10 lei). Atunci am stat si am descarcat uber si am comandat o masina. A venit o dacia sandero vechiuta dar atat de curata si cu un domn sofer foarte saritor, nu vorbea aiurea, neintrebat, el isi vedea de condus. Cand am ajuns la destinatie am platit 7 lei si mi-a dat si bon si in aplicatie, mi-a aparut cursa si sa dau rating la sofer. De atunci adio taxi oriunde merg.
H2SO4 a zis
Taximetristii sa o la lase mai moale cu greva si revendicarile si sa intre in legalitate. De câte ori apare Politia și RAR-ul in trafic pentru verificarea documentelor si starea masinii, dispar ca măgarii in ceața. Se anunță prin telefon și orasul ore bune ramâne fara taxiurii, semn ca ceva este putred la mijloc, ca ceva se învârte ,,patrat,,. Apoi priviti atent la fauna din randul lor si o sa înțelegeși de ce lumea prefera Bolt si Uber. Candva soferul de taxi era un om prezentabil, educat, cu o vestimentatie decenta, cu bun simt si cu respect fata de client. Astazi totul lasa de dorit si în proportie de 80% dintre cei vizati, ridica multe semne de întrebare la capitolul onorabilitate.
Niram a zis
Matematicianule? Cum e cu ” INVARTITUL” in PATRAT. Ai facut macar 4 clase ? Ha ha ha ca Iohanissa cum spune ea LGBT.
Marian a zis
Buna; vreti sa scapati de Ubre/ Bolt. 3 regili minime : CONCURENTA,CURATENIE, RESPECT ( pt clienti).
radu a zis
daca bolt / uber s-ar supune acelorasi acreditari si taxe nu as avea nimic impotriva. Dar TOT, de la inscriptionarea masini, la obligativitatea aparatului, la plata de parcare si la aceleasi controale tehnice. Daca zici ca esti taxi se urca toti pe tine cu toate certificarile din lume ( pe care le treci ca itp-ul cu un milion in certificat dar banii se duc). Daca faci bolt sau uber poti face cu masina ta, nu trebuie sa modifici nimic pe ea.
nu pot vorbi despre concurenta atat timp cat nu sunt aceleasi regu;i pentru ambele servicii
Cetatean nemultumit de taxi a zis
Acum sa fim cinstiti si cei de pe taxi-uri au masini noi si curate de cele mai multe ori, problema este la comportamentul soferului si la abordare. Faptul ca te obliga statul prin legi si taxe sa practici o meserie nu vad un lucru rau in asta, ce vad rau este sa nu dai bon fiscal, sa te comporti marlaneste, sa nu ai tarife corecte. Ai pe usa un tarif declarat pe km si pe aparat apesit T3 sau mai stiu eu ce setare care iti da aparatul peste cap (sunt finut si nu zic nimic de „maimuta”) si plateste clientul cat nu face cursa. Clientul de taxi nu stie cat are de platit decat la destinatie si nu in avans cum e la ride sharing. Mai vorbim si de tarifele practicate MARLANESTI la aeroport de acesti cinstiti taximetristi? mai vorbim ca nu gasesti Vineri noaptea o masina sau in weekend nu-ti vine nimeni la comanda ca toti stau „geana” pe la cluburi sa prinda curse la supra pret si la aia putini bauti? nu are rost sa mai continuam.
Cei de la ride sharing au de paltit taxe, au de omologat masini si sunt FISCALIZATI. Sa vin taximetristii toti cu aparatele la O , sa nu mai fure clientii si o sa aiba si ei curse. In plus nu inteleg un lucru..DE CE nu se muta taximetristii de pe TAXI pe ride sharing? este aceasi meserie , acelasi domeniul de activitate si practic face acelasi lucru…DAR STAI! nu mai poti jecmani clientul… si asta cred ca ii incurca ..si trebuie sa mai declari si castigurile… GREU tare
Eu a zis
Uber/Bolt fac itp-ul la 6 luni.
Alexandru a zis
Păcat ca vorbesti din auzite. Pt transport alternativ e nevoie de mai multe documente decat pt taxi. N o sa le detaliez , informeaza te inainte de a scrie. Plus, f important, toate incasarile Bolt/ Uber sunt FISCALIZATE pana la ultimul leu. Asadar , statul incaseaza infinit mai mult dela transportul alternativ decat de la taximetrie. Celelalte lucruru, gen starea masinilor atitudinea soferilor, predictibilitatea pretului unei curse, nici macar nu le mai amintesc.
djdany a zis
cînd trebuie sa te ia de la aeroport nu vor dai drecu așa le trebe Uber și Bolt e soluția sorry sa se schimbe și taxi daca vor să fie ok și în democrație trebuie sa existe și alte firme
John Bentz a zis
Saptamana trecuta mi-a cerut unul 70 lei de la gara pana acasa, in Bucuresti, fara sa puna aparatul de taxat, am apelat Bolt si m-a costat 27 lei. In veci nu mai merg cu taxi, mai bine merg cu STB si nu le dau bani hotilor.