Raliul Rafo, unul aflat la prima ediție și contînd ca a opta etapă a campionatului național, a avut o derulare plină de abandonuri. Traseul dur, degradat de ploile din ultima perioada, a oferit concurenților condiții extrem de dificile de concurs, astfel că din totalul de 33 echipaje care au luat startul au terminat doar 19.
Competiția a început vineri, cu „superspeciala” de pe circuitul viitoarei școli de pilotaj „Titi Aur”. Startul a fost dat în ordine inversă, iar Titi Aur s-a impus în fața lui Dan Gîrtofan și Mihai Leu. Ultimii doi erau, alături de Emanuel Ilina, în luptă directă pentru titlul național, ceea ce anunța un duel pasionant. Din păcate, evoluția lui Gîrtofan s-a încheiat foarte repede, în „speciala” 2, cînd impactul cu un bolovan a dus la avarierea casetei de direcție. „Acest abandon face ca obiectivul de a deveni campion național să foe mai greu de atins, dar nu imposibil. Mai sînt două etape și sperăm să nu avem alte probleme tehnice pentru a putea lupta cu șanse reale la obținerea trofeului”, a declarat pilotul Rafo. Echipa sponsorului principal avea să piardă al doilea lider al echipei în proba 4, odată cu problemele tehnice ale lui Titi Aur. După ce, în precedenta, a avariat bieleta de direcție, în ultimul test al primei bucle a traseului, o planetară a cedat și, concomitent, a rupt un furtun. Uleiul scurs pe evacuarea fierbinte a dus la declanșarea unui mic incendiu, stins rapid de copilotul Adrian Berghea. Numai că, abandonul a fost inevitabil. În momentul retragerii din competiție, Titi era lider, avînd un avans de 25 secunde față de al doilea clasat, George Morar.
Concursul lui Geroge Morar
Plecat mai “greu” în prima „specială”, pilotul clujean de la OMV a avut un parcurs excelent în ziua secundă. Morar a reușit să devină liderul competiției, după abandonul lui Titi, doar că schimbarea diferențialului spate, în primul parc de service, i-a adus o penalizare de 40 secunde pentru întîrziere. Cu toate acestea, George a continuat să atace și, după încă trei „speciale” a revenit în frunte, cu un avans de 5.3 secunde față de ocupantul locului secund, Emanuel Ilina, și 6 secunde față de Mihai Leu. Însa, încă o problemă tehnică la aprindere i-au adus 60 de secunde de penalizare, acordate ca urmare a împingerii, de către echipaj, a automobilului, în controlul orar de intrare și iesire din regrupare. Supărat pe seria continuă de probleme, George a dovedit că știe „jocul” și a montat pneuri noi pentru ultimele patru „speciale”, lucru echivalent cu „maximum attack”. Ajutat de abandonul lui Mihai Leu și de problemele lui Emanuel Ilina, Morar avea să cîștige Raliul Rafo cu șansă: „Am avut multe probleme tehnice, dar și noroc. A fost un raliu greu, la capătul căruia am obținut primul succes din carieră. Este o zi la care am visat foarte mult și acum, cînd s-a întîmplat, nu cred că realizez evenimentul în totalitate. Echipa tehnică a facut o treabă excelentă și multumesc tuturor care m-au sprijinit în obținerea acestei victorii”, a spus pilotul OMV. De altfel, cu 7 reușite în cele 11 „speciale” derulate, George a fost, fără îndoială, cel mai rapid pilot la Onești.
Ilina este campion național la grupa N
Sosit pe locul secund, după ce necazurile cu ambreiajul l-au privat de victorie, în ultimele 2 probe Emanuel Ilina și-a îndeplinit primul obiectiv, anume acela de a obține titlul național la grupa N, cu două etape înainte de finalul sezonului. „Am reușit să obțin ce mi-am propus la începutul campionatului. De acum înainte, trebuie să ne concentrăm asupra șanselor pe care le avem la titlul absolut”, a declarat Ilina, supărat pe comisarii sportivi care l-au amendat cu 3.8 milioane de lei pentru absența barei de protecție în timpul raliului. Cu 8 puncte avans față de Mihai Leu și 11 față de Dan Gîrtofan, Ilina privește cu încredere viitorul, avînd nevoie de 14 puncte în două etape. Victoria sa finală ar însemna o supriză de proporții prin succesul unei grupe N în fața a două „world rally car”.
Pe locul al treilea s-a plasat Alexandru Pițigoi. Asocierea cu o mașină integrală a dat roade și, la a 3-a etapă, pilotul bucureștean a obținut cel mai bun rezultat din carieră. „Mă bucur pentru rezultat. Lucrul pe care doresc să-l subliniez este că automobilul meu, față de majoritatea celor prezente aici, nu a suferit avarii”, a spus Pițigoi.
Altfel, ultima specială avea să facă și ultima victimă. Daniel Ungur a ratat locul al 4-lea datorită spargerii diferențialului spate, ceea ce l-a retrogradat pe poziția a 7-a. Pe lista abandonurilor trebuie adăugat încă un nume, Bogdan Marișca, nevoit să renunțe în „speciala” a 7-a datorită ruperii bieletei de direcție, clujeanul fiind astfel la al 6-lea abandon din 8 etape.
Raliul Rafo s-a încheiat cu un rezultat pe care puțini îl preconizau. Cu patru automobile de grupa N pe primele patru locuri, cu un învingător în premieră și al 6-lea din acest an, finalul campionatului se anunță spectaculos.
P.S. Mulțumimofițerului de presă Radu Roman pentru sprijinul acordat. (Marius AMBROZIE)
Lasă un răspuns