Situație fără precedent la nivel de infrastructură. Ministerul Transporturilor, dar și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se confruntă cu presiuni imense. Conform publicației strictsecret.ro, preluată de Capital, constructorul băcăuan Dorinel Umbrărescu a trimis în cursul zilei de miercuri o notificare către CNAIR privind rezilierea tuturor contractelor de construcție autostrăzi în care firmele sale sunt implicate.
În ceea ce privește motivul invocat de cel mai puternic constructor din România, acesta susține că este vorba despre formula de actualizare a prețurilor din OUG nr. 64/2022, care, în opinia omului de afaceri și a specialiștilor săi ”nu este sustenabilă din punct de vedere economic, nici ca implementare, nici ca margine minimă de profit prevăzută contractual”.
Motivul pentru care Dorinel Umbrărescu a trimis notificarea de reziliere către CNAIR
În același timp, strictsecret.ro, mai scrie că Umbrărescu s-ar teme de faptul că firmele sale ar putea avea probleme destul de mari în cazul în care ar accepta condițiile din OUG nr. 64.
În acest sens, omul de afaceri a decis să aducă o presiune mai mare CNAIR și, implicit, Ministerul Transporturilor, astfel încât să poată să fie modificate anumite aspecte în favoarea acestuia.
Totodată, sursele Strict Secret din CNAIR au mai precizat și că Dorinel Umbrărescu nu ar avea, de fapt, în plan să rezilieze contractele cu firmele sale. Pe de altă parte, acesta ar fi depus aceste noitificări astfel încât să se încadreze în termenul de renegociere, susțin sursele citate.
Reacția CNAIR privind rezilierea contractelor cu UMB Spedition
CNAIR a oferit o primă reacție, publicată de ziarul Capital.
„Ca urmare a informațiilor diseminate în presă privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, Directorul General Cristian Pistol a avut o convorbire telefonică cu reprezentantul acestui Consorțiu din Bacău.
Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.
Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.
Acesta a dat asigurări că nu intenționează să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a prețurilor.
Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.
De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituita o structură de comunicare publică”, este reacția CNAIR.
Gheorghe a zis
Indiferent ce zicem noi, toate componentele prețului din contract s-au modificat mult. Deci are dreptate.
laborantul a zis
Metodele prin care se toaca multi bani la lucrarile de drumuri sunt: pietris de rau in loc de piatra concasata de cariera de 2 ori mai scumpa, bitum ieftin si in dozaj redus, straturi de mixturi asfaltice asternute mai subtiri decat in proiecte. Totusi firma lui Umbrarescu are calitatea cea mai buna la lucrari de drumuri de la noi.
ream a zis
Umbrărescu e singurul antreprenor serios de pe la noi, ar fi și păcat să ajungă în faliment.
CNAIR să își facă treaba.