Primăria pregătește un regulament pentru parcări, care urmează să fie pus în dezbatere publică. În municipiu, există 63.493 de mașini înmatriculate și 16.297 de locuri de parcare publice, semnalizate și marcate.
Potrivit unui anunț al Primăriei, la acest moment, sunt în analiză două metode de acordare a locurilor de parcare.
Prima este cea clasică, adică prin licitație deschisă iar cea de-a doua, mult mai facilă pentru cetățeni, este cea prin aplicație digitală, direct de pe telefonul mobil.
„Licitația este o procedură greoaie, foarte elaborată, care are mai multe dezavantaje decât avantaje. Este vorba despre birocrație. Trebuie elaborat un contract care este semnat de ambele părți, adică muncipalitate și cetățean, trebuie reînnoit la un anumit interval de timp, toate modificările care apar în decursul vremii trebuie prevăzute în anexe”, afirmă Primăria Bacău.
Cea de-a doua variantă este „digitală”, prevede un preț fix pentru fiecare proprietar de autoturism. Înscrierea s-ar face electronic, prin aplicație, pe baza unor criterii care se vor regăsi în regulamentul pentru parcări.
„Luăm în considerare ambele variante dar decizia finală va fi luată după dezbaterea publică și după propunerile venite atât de la cetățeni cât și de la consilierii locali. Oricare variantă va fi pusă în aplicare, locurile de parcare vor fi atribuite doar după amenajarea, semnalizarea și numerotarea acestora”, afirmă municipalitatea.
Pentru parcările de reședință, prioritare sunt persoanele fizice care îndeplinesc următoarele criterii: domiciliu în imobilele care au arondate locurile de parcare, să fie proprietari/utilizator al unui autoturism (comodat, leasing etc.) declarat la Direcția de Taxe și Impozite, să nu aibă datorii la bugetul local, să fie posesori de RCA și ITP valabile.
În decursul lunii aprilie, după centralizarea tuturor datelor la nivelul comisiei de lucru pentru parcări, regulamentul va intra în dezbatere publică, vreme de 30 de zile, conform legii.
Florin a zis
Toate problemele orașului sunt rezolvate : reabilitare străzi, trotuare , e înlocuită și modernizată canalizarea rețeaua de alimentare cu apa , iluminatul public singura problema a rămas parcarea autovehiculelor .
Înseamnă ce administrațiile anterioare au fost super-performante
După ce se rezolva și cu parcările totul va fi perfect.
Se vor plictisi edilii acestui etern și fascinant oraș
????????????
Gigi a zis
TAXE noi pt cetateni deoarece numarul locurile de parcare si conditiile sunt aceleasi. Nu se ofera nimic real decat se urmareste a obtine bani multi si repede de pe spatele cetatenilor acestia fiind vaca de muls a primariei. Locatarii sa se bata intre ei si primaria sa asiste la cum prostii se intrec si liciteaza pt a lua cascavalul.
Stan a zis
Ce legatura este intre RCA, ITP si locul de parcare??
Are primaria atributii sa verifice daca are RCA valabil si eventual si daca este corect intocmit? Face si verificare la sistemul de fanare si directie?
Primaria vrea sistem digital dar ei stau cu geamurile sparte la birouri.
Inca o data se vede ca mintile odihnite dau nastere la monstri.
Târgul de masini a zis
La masinile pe care le vinzi „de pe Italia” nu mai faci rca, itp. In concluzie, nu le mai tii in fata blocului. 🙂
BoogieMan a zis
Pentru a nu da locuri de parcare rablelor care nu sunt in circulatie.
adi a zis
Oare de ce nu au spus asta in campania electorala? Ca vor veni cu regulament de inchiriere parcari, ca se darama tot, ca isi vor bate joc de cei care vor cumpara un apartament care nu are alocat 1 loc parcare,dar noii proprietari sunt posesori de masina, ca nu vor face parcarile alea plutitoare, ca ii interseaza doar scandalul in oras, si, nu sa termine ce este de terminat(proiecte incepute…), ca nici nu sunt bani sa peticeasca gaurile in asfalt- dar vor trage dungi galbene numerotate si vor incasa bani de la cetateni…
Daca nu le-a iesit cu taxa de salubritate, poate le iese cu invrajbirea cetatenilor…
Stai sa vezi cum se vor elibera parcele prin oras pt „investitorii agreati”…intelegeti voi unde bat…
Rawalpindi a zis
Adi, daca nu ai minte atunci cand cumperi un apartament nou, nu e vinovat primarul.
Daca esti fraier si cumperi un apartament nou care – contrar legii – nu vine la pachet cu un loc de parcare. e problema ta, nu a primarului. Daca ai avea minte, ai consulta, pentru ca sunt informatii publice si le gasesti pe internet, ai consulta autorizatia de constructie a blocului nou unde ai cumparat – repet, ca fraierul – locuinta fara parcare. Si ai constata din Autorizatie ca este pus acolo cate apartamente, atatea locuri de parcare.
Daca nu este cate un loc de parcare pentru fiecare apartament, deci daca sunt mai putine locuri decat scrie in Autorizatie, da-l in judecata pe dezvoltator pentru inselaciune. Primarul a semnat autorizatia, atat.
Alex a zis
Rawalpindi, nu exista si o receptie a lucrarii? Tot semnata de reprezentanti ai primariei?
Rawalpindi a zis
Ba da, ai perfecta dreptate, insa la receptie nu vine primarul, ci un natarau care se face ca nu vede. Pentru asta este platit, de altfel, ca sa semneze ca vede ceea ce nu vede. Nu primarul raspunde daca acest natarau semneaza. Legea, care sufera de un grav handicap mental, poate fi modificata de actualul parlament.
Dar nu e. Oare de ce.
Alex a zis
Ala care semneaza receptia are un sef: primarul. Ia ghici cine il poate motiva pe „natarau” sa isi faca treaba cum trebuie? Nu ii mai tot cautati scuze, doar pentru ca l-ati votat si acum traiti in negare.
Florin a zis
Acești edili care sunt angajații cetățenilor municipiului Bacau nu sunt in stare sa și facă treaba ptr banii pe care ii primesc și mai vor alți bani alte taxe
In regim privat erau de mult puși pe liber
Rușine Viziteu ,Miroșeanu și restul
Ați criticat pe alții ca vor taxe dar voi ???
Adrian a zis
Din toata nebunia asta se vrea un singur lucru,sa se distraga atenția de la incompetența și prostia lor!
De cand a iesit primar nu mai stie pe ce sa puna taxe si impozite;de ce nu ne spune ce a facut bun in jumatate de an de mandat?De ce nu spune ce strada,trotuar,alee,parcare,parc etc a reabilitat si el?!Sunt de acord sa plătești o taxă (rezobabila)pe un loc de parcare,fara interval orar,dar diferenta dintre nr de masini si locuri de parcare e imensa si pana la urma nu se va rezolva nimic.Doar vor spune că am încercat,intre timp isi rezolva alte „treburi” si vom încerca peste alți 4 ani.
Adio pista de biciclete a zis
Uite asa o sa scada pretul bicicletelor. O sa fie plin olxul de biciclete. U de sa le mai tina oamenii? Doar nu le urca in apartamente.
Rawalpindi a zis
Conform legislatiei in vigoare inca din 1997 in domeniul constructiilor civile, toate blocurile noi trebuie sa aiba prevazute incaperi care sa permita parcarea CATE UNEI BICICLETE DE APARTAMENT, cu spatiu standard de doi metri lungime, unul latime si 1,5 inaltime, deci 3 metri cubi. Nu spatiu exterior, ci interior ! Samsarii imobiliari nu respecta aceasta prevedere, asadar adreseaza-te lor, nu primariei.
Johnson a zis
Corect! Dar n-am înțeles ce este cu cei 3 metri cubi. Să înțelegem că apa se măsoară, acum, în metri pătrați?
George a zis
Pai este pe picior de egalitate acest caz : să fie proprietari/utilizator al unui autoturism (comodat, leasing etc.)
Dl Miroșeanu spunea ca mașinile de firma nu. Dar dacă exista contract de comodat rămân doar vb in vânt .
Elena a zis
există și persoane care închiriază autovehicule sau care dețin un contract de comodat, în interes și pentru uz personal, nu pentru serviciu.
Platitor de taxe si impozite a zis
Asa se face intr un oras normal din Europa!!!! Toate parcarile trebuie numarate si date spre inchiriere catre cetatenii acestui oras!!!!!jos cu garajele!!!
Marian a zis
Rezolvați problema cu apa nu va gândiți doar la colectarea de noi taxe ????
Alex a zis
E buna masura reglemantarii locurilor de parcare, daca nu ramane la nivelul celorlalte propuneri, care par mai degraba un fel de „hai sa testam reactia publica”. Dar o intrebare: cand pot si eu sa circul cu masina, in Bacau, macar 50 de metri liniari, fara sa dau de cratere in asfalt? Inteleg ca domnul Viziteu e proaspat. Atunci mai permiteti-mi o intrebare: cat timp o sa mai fie „noul instalat”? 3 luni? 6? peste un si jumatate? pana la sfarsitul mandatului sau? Cand incepe si partea dansului de raspundere? Ca sa stiu si eu cat timp am de stat in coltul meu, ghemuit si sa rostesc ca o mantra „n-a avut cum face, deocamdata, domnul primar dar si cand s-o apuca….”
Rawalpindi a zis
Ba da, ai perfecta dreptate, insa la receptie nu vine primarul, ci un natarau care se face ca nu vede. Pentru asta este platit, de altfel, ca sa semneze ca vede ceea ce nu vede. Nu primarul raspunde daca acest natarau semneaza. Legea, care sufera de un grav handicap mental, poate fi modificata de actualul parlament.
Dar nu e. Oare de ce.
ddd a zis
Pare normal sa platesti o mica taxa ,ceva, daca vrei sa-ti lasi masina in fata usii blocului.Dar sa platesti o taxa de parcare indiferent unde o lasi-desigur nu vorbesc de zonele care si acum sunt cu plata- pare o dubla impozitare.E ca si cum ai plati impozitul pe apartament si apoi inca o taxa ca-l „parchezi” in Bacau.Nu pare normal.Cred ca mai intai ar trebui sa se construiasca/sa se amenajeze cumva parcari ptr marea majoritate a masinilor…si apoi ,na, cine vrea cat mai aproape de bloc …sa plateasca asta.
Mihai S. a zis
Impozitele pe masini se duc partial pe intretinerea strazilor ca doar masinile nu zboara, trebuiesc reparate, semnalizate, marcaje si indicatoare.
Alt aspect, vad de cateva zile de cand se discuta problema parcarilor, multi isi fac probleme unde incap 63.000 de autoturisme in 15.000 de locuri de parcare. Dar acum unde incap? 48.000 leviteaza?
Se pot concesiona inclusiv parcari pe strazi mai mici si alei. 3.000 de garaje inseamna 6.000 de locuri de parcare. Maghernite, magazii, constructii si ingradiri ilegale mai inseamna vreo cateva mii bune de locuri de parcare. Terenuri virane, neamenajate folosite acum ca parcari dar fara asfalt pot fi transformate in parcari civilizate asfaltate, marcate si iluminate. Eu cred ca daca se ocupa cineva serios de problema asta e rezolvabila. Trebuie doar vointa si multa multa organizare.
Gica contra vor fi mereu, indiferent de proiect si idee. Asa functioneaza unii, fara schimbari, fara o mica taxa. Romanul e iubitor de lucruri gratis, moka. Vorba ceea: „Daca e gratis, cu placere”. Multi prefera haos si dezorganizare, ei iubesc stiluri de viata cu cat mai putine reguli, nu realizeaza disconfortul altora, nu ii inteteseaza ca libertatea lor este limitata pana la punctul in care atentezi la libertatea unui seaman. Exemplu: destul de des se parcheaza blocand accesul altei masini sau blocand o poarta sau un garaj pe motivul: „nu sunt locuri de parcare” sau „stau doar 5 minute”. Serios, chiar nu poti parca 30-50 metri mai departe de locul unde ai intetes si sa mergi putin pe jos? Atat de nesimtit sa fii?
PHB a zis
Ma scuzi Mihai ca intervin, dar eu parca am auzit ca in locul garajelor va fi amenajat spatiu verde (sau locuri de joaca pentru copii).Nu asa spunea domnul vice? Acum le facem parcari?
Si eliberarea ingradirilor alea ilegale si terenurilor virane avea drept scop tot construirea de spatiu verde. Acum le betonam pe toate si facem parcari? Nu serios?
ddd a zis
Sa inteleg ca tu crezi ca vor gasi -daramand garaje si altele din astea -inca 40000 de locuri de parcare?..Pare in afara legilor fizicii si atunci ma intreb de ce eu sa platesc (licitand desigur ) si putin mai incolo sa parcheze vecinul care nu da nici un ban? Chiar daca vor da nenumarate hotarari sau ce dau ei..omul cand se intoarce de la serviciu trebuie sa lase undeva masina cat mai aproape. E ca si cum ar da o lege , care sa zica: sa respiram doar odata pe ora ca altfel poluam.(desigur ca nimeni nu va respecta asa ceva chiar daca pare o chestie buna).Cred ca trebuie sa vina cu un plan clar..cu multe locuri de parcare si apoi sa ceara sa platim.
PS.niciodata n-ai sa reusesti -in universul nostru ( geometria euclidiana) -sa parchezi 2 masini in locul unui garaj..trebuie sa poti intra si iesi din parcare..nu-i greu.Apreciez cam 3 masini in locul a 2 garaje…si asta cu mare atentie iar parcarile mici pe aleii..nu se intelege ce vrei sa zici.
Mihai S. a zis
Wow, câți hate-ri pe-aici.
Toți vor gratis, ce naiba …
Pentru 50-80 lei impozit să vină primarul să-mi spele mașina, să parchez gratis, să repare priăria toate străzile din oraș și eventual să-mi dea și 2-3 odorizante gratis, poate și un schimb de ulei.
Neam de pomanagii, am mai zis-o, dar parcă e prea de tot.
Băi, nu vedeți că Bacăul a rămas de râsul curcilor, nu vedeți că e cel mai jegos și dezorganizat oraș din Moldova și probabil din țară.
Nu vă permiteți traiul la oraș, mutați-vă la țară – parcarea e gratis și impozitele sunt mai mici (deși multe comune încep să aibă impozite comparabile cu orașele).
ddd a zis
Mihai ,ai dreptate din multe puncte de vedere.
De exemplu eu ,trebuie sa recunosc ca imi permit din ce in ce mai greu traiul in oras. Tot eu recunosc ca vreau cat mai multe chestii/lucruri -nu-i rea ideea cu un schimb de ulei-gratis.Dar toate astea n-au nici o legatura cu faptul ca nu sunt locuri suficiente de parcare si nici cu faptul ca pana acum,din ce inteleg ,planul lor este doar sa dam ceva bani ( noi nu ei!) si nu sa rezolve problema.Aaa si sa mai darame cate ceva -vezi garaje/si alte de astea.Ideea ,cred eu, e sa construiasca ceva ..nu ?Adica ,eu personal, cand o sa vad ca incep sa vina cu solutii adevarate..pai la 70000 de masini..17000 de locuri?! …voi fi deacord sa platesc parcarea fara probleme .
Viziteu cel mai slab primar a zis
3000 de parcări = 6000 locuri de parcare? serios?
1. Nu se vor dărâma niciodată 3000 de garaje. De ce? Pentru că multe garaje sunt pe teren privat. Acolo nu poate face nimic nimeni.
2. La 5 garaje se vor construi maxim 6 locuri de parcare. Până la 63000 mai trebuiesc multe garaje.
3. In cele 3000 de garaje, sunt mulți care au 2 mașini; parchează una în garaj, una în fața garajului. Acolo ce faci? Dărâmi un garaj și trebuiesc 2 locuri de parcare (tot în zonă).
4. Sunt multe garaje unde într-un garaj sunt parcate 3-4 motociclete. Se vor asigura locuri de parcare separat pentru motocicliști? Unde? Cât va costa un loc?
5. Faptul ce cei care au garaj mai depozitează pe lângă mașină și câte o bicicletă, o trotinetă sau alte lucruri este o problema sa de mare? Sau problema este ca nu are toată lumea și atunci sa moara s capra vecinului. Cei cu garaje plătesc impozite cât 3 mașini doar pentru concesionarea terenului pentru un garaj, plus impozit separat pe clădire ( vorbesc de cei cu autorizație de construcție și contract de concesionare).
Concluzia este următoarea: 0 soluții, 0 proiecte, 0 idei de îmbunătățire a vieții în Bacău, doar taxe mai mari, impozite mai mari, toate acestea fără planuri de viitor.
Bacăul arata din ce în ce mai rău, un oraș murdar, cu gropi peste tot, cu gunoaie în toate zonele și ce este cel mai rău este faptul ca nu am auzit de nici un proiect pe fonduri europene care sa îmbunătățescă aceste lucruri negative.
Acciduzu a zis
48.000 masini nu leviteaza, simpaticule, dar parcheaza pe locurile pe care le gasesc libere si pe unde pot, pe stradute mai mici, alei, terenuri virane.
Dar cu acest regulament nu vor mai putea face asta, ba pe deasupra vor fi si amendati.
Plus ca vor trebui sa plateasca sume diferite, licitate din 5 in 5 lei.
Crezi ca in Bucuresti nu s-au gandit la asa ceva?
Dar cum se cheama cand tu asiguri 25% locuri de parcare, iar pentru restul dai amenzi?
Ls a zis
Primaria încă nu mia dat bani pentru cumpararea autoturismului personal dar impozit il vrea , deci impozitul pe autoturism se trece la locul de parcare . Parcarea trebuie să fie gratis .
Dominteanu Maria Elena a zis
Este foarte bine. Poate se mai strâng bani la buget si ii direcționati către curățenie. Va invit pe str.Violetelor, în special pe strada de la Calea ferată spre spital pentru a vedea ce este. Dezastru. Mizerie. Garduri vii dublate de garduri de fier, fiecare are cate ceva în dreptul blocului.
Veteranul a zis
Nu vi se pare dubioasa graba aceasta cu parcarile pe bani? Nu mult dupa instalarea noii administratii apare discutia cu marirea taxei de salubrizare. Acum mare tam-tam cu vanzarea locurilor de parcare rezidentiale. Constat ca toate masurile luate de noua administratie vizeaza doar luarea de bani, cat mai multi daca se poate, de la populatie. Nu au alte proiecte decat acapararea la buget de bani, bani si atat. Cine ne garanteaza noua ca acesti bani nu vor fi sifonati cu ajutorul unor firme de partid prin tot felul de proiecte, studii de fezabilitate, etc, care nu se vor materializa niciodata? Bacauani, iar ati votat aiurea!
C S a zis
Cei cu masina de serviciu cum procedeaza?! O impacheteaza si o iau in balcon?!
Caz concret: am DOAR masina de serviciu. Nu mi-am cumparat masina personala, tocmai din lipsa locurilor de parcare – abia gasesc loc pt una.
Zona in care locuiesc s-a aglomerat peste masura in doar 2 ani de zile cu o multime de „tigai” si modele de masini( vechi) de care nici nu stiam ca exista.
Locuiesc intr-un apartament care e pe numele socrilor, dar taxele/impozitele le platesc eu.
In cazul acesta cum as putea sa obtin un loc de parcare platit?!
Nu intru in discutia cu 70000 de masini in 17000 de locuri de parcare ca e pierdere de timp.
In originalul spirit romanesc, vindem pielea ursului din padure…sau pe intelesul tuturor scoatem la licitatie 2 paie la 3 magari.
Off topic: bine ca se aloca bani pentru constructia cladirii de birouri pe locul teatrului de vara, ca gradinite, scoli, parcari ne stau in gat!!!
piti a zis
daca fac toate parcarile ca cele care le au amenajat anul trecut,vai noua!……la prima ploaie sau lasat pavelele ecologice au intrat in pamant….si iau nastere grote noroioase……….sa ti tot lasi masina …..
Johnson a zis
Și dacă omul stă cu chirie? Plătește 1300-1500 RON lunar și n-are loc de parcare? Proprietarul poate este din alt oraș sau plecat din țară, deci nu-l interesează locul de parcare. Și atunci cum rezolvă Primăria Bacău ca fiecare apartament să aibă un loc de parcare arondat? Sigur, plătit la primărie. Dar dacă chiriașul are C.I. de alt oraș? Regulamentul nu prevede nimic la acest capitol, deși ar trebui. Ideea cu parcările este bună, dar prost gândită. Va genera multe controverse și nu va rezolva problema parcărilor. Un proiect născut mort!
BABARDEALA OACauana a zis
Parcarea OACau -cea mai mare parcare pe varianta ocolitoare a comunelor N.Balcescu,Sarata si Magura.Sa „parcheze”in ea toti activistii si propagandistii de partid de la tara.OAC,OAC,OAC.