Ministerul Educației a publicat pe pagina web dedicată http://titularizare.edu.ro/ rezultatele inițiale (înainte de înregistrarea contestațiilor) obținute de candidații care au susținut proba scrisă din cadrul concursului național TITULARIZARE 2023.
În județul Bacău situația statistică se prezintă astfel: 310 candidați din totalul celor cu lucrări corectate au obținut note mai mari sau egale cu 7 (șapte), ceea ce înseamnă un procent de 45% (rata națională este de 48%); 3 candidați au obținut nota 10 (zece) – la disciplinele Biologie, Educație fizică și sport și Limba germană, 307 candidați au obținut note între 7 și 9,99, adică o rată de 45,7% din totalul candidaților cu lucrări notate, iar 244 candidați au obținut note între 5 și 6.99, respectiv 36,30% din totalul candidaților cu lucrări notate (peste rata națională care este de 33,45%).
Cele mai multe note mai mari sau egale cu 7 (șapte) sunt la disciplinele: educatoare (88), învățători (48) și Educație fizică și sport (39).
În total, înainte de contestații, au obținut note mai mari sau egale cu 5 (cinci) 554 de candidați, ceea ce înseamnă o rată de promovare de 82,4% din cei prezenți și cu lucrări evaluate.
La proba scrisă, doar 672 de lucrări ale candidaților din județul Bacău, înscriși în Titularizarea din acest an, au fost trimise spre corectare, întrucât 112 candidați, din totalul celor validați, au absentat, unul a fost eliminat (și nu va mai putea fi angajat în anul școlar următor), iar 64 s-au retras din concurs din motive personale sau medicale. Lucrările scrise au fost evaluate în 12 centre de evaluare, constituite pe discipline, la nivel naţional.
Contestaţiile se depun tot la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bacău sau prin mijloace electronice (la adresele comunicate public și afișate inclusiv pe site-ul instituțional www.isjbacau.ro ) în data de 18 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21.00, respectiv în data de 19 iulie, până la ora 12.00. Rezultatele finale se vor afișa în data de 26 iulie.
Pentru a se titulariza, deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă, iar pentru a deveni suplinitor, deci pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să fie notați cu minimum 5 (cinci) la proba scrisă.
Pentru această sesiune, după derularea tuturor etapelor de mobilitate din calendar, au mai rămas neocupate 199 posturi/catedre titularizabile (complete, cu viabilitate de 4 ani) și 2.082 de posturi/catedre netitularizabile din care: 364 complete vacante, 91 complete rezervate, 1.425 incomplete vacante și 202 incomplete rezervate.
Ședințele publice de repartizare organizate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău vor începe în zilele de 27 și 28 iulie, cu repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.
VALI a zis
Cam așa arată rezultatele „onor”cadrelor didactice care urlau că nu le sunt recunoscute meritele de educatori profesioniști! În toamnă pun din nou de o grevă,nu?
S.A. a zis
Dimpotriva! E vorba de cei ce intra in sistem. Iar lipsa de motivatie financiara atrage de la sine oameni mai putin valorosi. Adica ai inteles fix pe dos.
ticu a zis
Dom profesor din sistem nu te simți deloc vinovat de generațiile de elevi care au avut de suferit din cauza incompetentei crase a colegilor dvs sau poate chiar a ta?
Nu ai avut nicio remușcare când ai lăsat elevii de clasa a 8 si a 12 cu materia nepredata? V-ati batut joc de ei, nesimțiților. Si de părinți
Diana a zis
Din pacate, o sa aveti tot mai multe cadre didactice de acest gen. Unele pot fi slab pregatite si totusi sa ia note „mari” prin metode arhicunoscute pentru ca de cativa ani buni lucrarile nu mai sunt corectate in centre universitare(altele decat orasele unde se organizeaza concursul). Acum sunt amestecati si platiti exact la fel, profesori buni si profesori slabi(care nu ar avea ce sa caute in sistem,dar sunt tolerati pentru ca aduc beneficii asa-zisilor corectori-profi de licee sau de scoli generale).
Daca ar fi dupa mine, as lua la verificat toate notele obtinute la Titularizare in ultimii 5-6 ani. Pentru ca multe note nu corespund cu pregatirea reala a acelor profesori.
Procentul cadrelor didactice foarte bine pregatite e tot mai mic fata de cum era acum 20 de ani.Daca e vorba de profesori mai tineri si foarte buni, motivatia de a ramane in sistem e tot mai scazuta. Isi cauta alte variante. In plus, nu le convine sa fie platiti in mod egal cu unii care le cer ajutorul ca sa invete aceasta meserie, pentru ca sunt unii care nu au niciun habar cu ce se mananca meseria de profesor.
john a zis
Răspunsul la întrebarea “De ce educația din Romania e la pământ?”. Pentru ca jumătate din cadrele de învățământ sunt la pământ.
vasile a zis
Iar acesti titularizati vor primi salarii egale, in diferent de notele obtinute, nu-i asa? Si cei cu note sub 7 vor ajunge sa predea la clase si sa dea note elevilor, corect? Uite cum se vede nivelul de educatie si pregatire din scoli, in momente din astea. E discutie lunga si foarte frustranta, oricum. Generatii intregi de elevi compromise de diversi incompetenti sau dezinteresati care predau prin scoli…
Lumi a zis
Mai intai ar fi interesant de aflat si cum ajung unii sa ia notele astea pentru ca nu toti le merita! Surprize,surprize! Ajunge cate una care nu stie carte serioasa sa ia un 8 foarte usor in ziua de astazi. Cum? Numai ea stie! E smechera!
Lucrarile nu mai sunt corectate de profesori adevarati ca pe vremuri,ca nu ar mai pupa ei notele astea!Inainte trebuia sa muncesti si sa stii ca sa iei un 8 sau mai mult.
VALI a zis
Ei,nu, zău stimabile S.A! Motivația financiară vă lipsește deci,dar cu impunerea orelor de pregătire, cum este ține de profesionalismului de care dați dovadă la ore,nu?Dar până la urmă nu vă obligă nimeni să intrați în sistem, aducem suplinitori din afară,vor fi la fel de bine pregătiți precum „dvs”(pt piața muncii din Italia)!
Marius P a zis
Dezinformarea funcționează cu mare succes în continuare. Spre știința unora sau a hastagistilor, candidații care se prezintă la Concursul național de Titularizare, sunt absolvenți de studii superioare, de lungă durată, de scurta durata, etc, unii au două sau mai multe specializari. Faptul că sunt cazuri cu note de 1, 2, etc pana la 5, e o problema dar, nimeni nu poate preda, ca profesor suplinitor fără minim nota 5. Sunt n-cazuri in toată România unde profesori obțin note si peste 8 dar nu sunt posturi titularizabile, adică posturi viabile pentru cel putin 4 ani, astfel acești profesori au statutul de suplinitor, calificat dacă predau in specializarea de studiu pe care au absolvit o sau necalificat dacă preferă să predea o altă disciplină. Dar, ceea ce ne înconjoară la tot pasul este altceva? Toti funcționarii sunt absolvenți de 10? Toți deputații, senatorii, miniștrii sunt absolvenți de 10? Toti primarii, președinții de CJ uri sau alte instituții publice sunt absolvenți de nota 10?? Un profesor debutant, indiferent de ce va preda este la început de drum, sunt foarte încâlcite, întortocheate, învechite unele programe de Titularizare dar asta este. An de an se prezintă la Concurs o parte dintre absolvenții curenți și foarte mulți oameni profesionisti din sistem care încearcă să obțină un post Titularizabil, un fel de contract de muncă pe durată nedeterminată!! Respect pentru cei care organizează si pentru cei care au participat la Concurs. ( *un candidat/ debutant/ cu nota peste 5 in ultimele 3 sesiuni ale acestui Concurs)
Lili R. a zis
Un post în învățămånt pe durată nedeterminată se obține greu, este de fapt un concurs, nu un examen obișnuit cum sunt gradele didactice!
La grade nu concurezi cu nimeni!
Timp de 4 ore trebuie să scrii continuu, nu prea ai timp de pierdut! Ca să poți trece prin toată materia ai nevoie de câteva luni de zile de învățat, altfel nu ai cum să-l iei! E ușor să critici, dar, numai cei care au trecut prin asta pot să înțeleagă! Mulți participă doar gândindu-se că poate pică pe subiect!
Di a zis
E adevarat,dar asta e valabil doar pentru cei care chiar obtin niste rezultate bune cu adevarat,prin munca multa si datorita potentialului personal. Nu toti obtin notele pe merit,insa. Nu inteleg de ce lucrarile se corecteaza la nivelul Inspectoratului si nu la nivel de universitate, cum se proceda odinioara.
Di a zis
De fapt, si in cazul gradelor didactice examenul e foarte greu pentru cei care le iau pe merit.
bik a zis
proba practica, 95 la suta pondere, la ce bun un profesor de 9 daca intr o scoala ajunge sa implore pedepse corporale pentru ca nu pot stapani, gestiona clase de elevi? la ce bun sa ai 10 la mate daca nu poti sa i determeni pe elevi sa ti recunoasca meritul de a i invata matematica in mediul lor de viata prezent si viitor, nu poti explica , si tema sa nu fie pe baza celor predate ,aprofundate in clasa…la ce bun 10 la ed fizica daca nu poti cultiva elevului dragul de sport pt toata viata??? si in toate , Omenia! dar cum arogantele e la inalte grade, fiecare e pe cont propiu si elevi de clasa a 8 a abandoneaza cu drag si cu drag incep munca pe santierele europene, sau…altceva spre negativ…dar , cui ii pasa? pensiile vor fi platite de….migratia binevenita in Romania , fiindca scoala romaneasca , nu a putut sa si determine elevii sa si iubeasca tara! exceptiile sunt exceptii!
Cetatean a zis
Nu scoala romaneasca trebuie sa-i determine pe tineri sa-si iubeasca tara,ci situatia economica creata de „olimpicii” care ne conduc de 30 de ani de zile. Hai sa incheiem cu idealurile astea comunistoide si sa acceptam realitatea! Copiii pleaca pentru ca tara e la pamant si nu le ofera mai nimic bun.