În România au fost inaugurați, de la începutul acestui an, aproximativ 120 de kilometri de autostradă și drumuri expres. Dintre aceștia, 80 de kilometri au fost construiți de firmele lui Dorinel Umbrărescu, supranumit și „regele autostrăzilor”.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a prezentat marți un mini-bilanț al ultimilor doi ani, în care au fost dați în trafic circa 200 de kilometri de autostradă și drum expres. Conform estimărilor oficialilor de la Drumuri, până la finalul anului ar mai putea fi dați în trafic încă 100 de kilometri, pe A0, A1 și A7, scrie Economica.net.
„România are, în prezent, aproape 1.200 km de drum de mare viteză (drum expres și autostradă)! Peste 200 km au fost deschiși în ultimii doi ani, iar construcțiile continuă”, transmite șeful Transporturilor.
Ținta promovată de acesta era ca în perioada 2023 – 2024 să fie dați în trafic 250 de kilometri de autostradă și drum expres. Din graficul prezentat de către cabinetul ministrului rezultă că, până în prezent, din cei 250 km vizați au fost dați în circulație peste 200 km.
O scurtă recapitulare a inaugurărilor de la începutul anului 2024 indică faptul că au fost dați în trafic aproape 120 km de drum de mare viteză, după cum urmează:
- 13 km DEx16 Oradea – A3 Strabag
- 24,23 km A0 Sud Alsim Alarko
- 42 km A7 Buzău – Focșani UMB
- 38 km DEx12 Craiova – Pitești tronson 1 Ozaltin + tronson 4 UMB
Reprezentanții CNAIR au spus pentru Economica.net ce sectoare de drum de mare viteză ar mai putea fi date în trafic până la finalul anului:
- A0 Nord (2 km CCECC + 9 km UMB)
- A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 5 (15 km WeBuild)
- A7 Ploiesti – Buzău (47 km Pizzarotti – Retter și Coni – Trace)
- A7 Buzău – Focșani (36 km UMB)
Pasionații de infrastructură sunt însă reticenți cu privire la deschiderile pe A7 până la final de an.
Lasă un răspuns