– consilierii judeteni bacauani au aprobat master planul sistemului de management integrat al deseurilor din judetul nostru, care propune trei alternative pentru gestionarea gunoaielor – finantarea se va face cu bani europeni, valoarea proiectului ridicindu-se la 44,8 milioane de euro
Consilierii judeteni bacauani au aprobat si ei master planul sistemului de management integrat al deseurilor din judetul Bacau. Acet amplu proiect vine sa completeze programul deja in derulare al Primariei Bacau, „Magementul integrat al deseurilor in municipiul Bacau si comunele limitrofe”, proiect finantat tot cu fonduri europene. Pentru gestionarea deseurilor din judet se intentioneaza sa se atraga fonduri pe Programul Operational Sectorial, componenta de Mediu si este in prezent in faza de finalizare a primei parti a aplicatiei, definitivarea master planului si apobarea lui de ministerul de resort. Prin analiza elaborata de specialisti se au in vedere treo alternative pentru gestionarea gunoaielor din judetul Bacau. Prima vizeaza inchiderea a sase depozite neconforme, realizarea unui depozit ecologic in Onesti, pentru partea de vest a judetului, o a diua celula in Bacau pentru zona de est a judetului, o statie de transfer la Gaiceana, statie de compostare si sortare la Onesti si cresterea capacitatii de compostare a statiei existente in Bacau. Tot aici sint incluse statiile existente la Comanesti si Moinesti, dar si proiectul demarat in Tirgu Ocna. A doua alternativa include inchiderea a sase gropi de gunoi neconforme, un al doilea depozit ecologic in Bacau, statie la Gaiceana, dar in plus mai are si o statie de transfer la Beresti – Tazlau. A treia varianta merge dupa primele doua pina la un punct, in locul statiei de compostare de la Onesti construindu-se o statie mecano-biologica. Valoarea intregului proiect se ridica la peste 44,8 milioane de euro, din care peste 37,4 milioane de euro vor fi asigurati din fonduri europene.
AlexBC a zis
Trebuia aprobat un MASTER PLAN? Nu se putea aproba un plan? Numai MASTER si MEGA aveti in cap.