– etapa a doua se va derula în perioada iulie – noiembrie
Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP) a finalizat prima parte a celei mai ample campanii de informare din România, Caravana „PNDR vine în satul tău”. Campania este organizată cu sprijinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și a Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), iar prima ei parte s-a derulat în perioada 13 martie – 17 iunie. În județul Bacău acțiunea a început în prima decadă a lunii aprilie. De informațiile transmise astfel au beneficiat peste 71.500 de persoane din mediul rural, dar și din localități urbane mai mici, din toată țara.
Caravana a oferit informații despre stadiul actual al implementării Programului Național de Dezvoltare Rurală – PNDR (plăți directe, măsuri active, cum se pot evita neregulile și fraudele) și a distribuit materiale informative și promoționale. Publicul țintă al acestei campanii este format atât din beneficiari ai proiectelor de investiții finanțate prin PNDR și ai plăților directe acordate prin APIA, cât și din potențiali beneficiari, reprezentanți ai presei și ai publicului larg.
Cele 15 rulote de informare au derulat evenimente în 1.520 de localități din 40 de județe ale României, dintre care 45 de localități au fost din județul Bacău.
Cei 70 de promotori care activează în campanie au explicat măsurile de finanțare aferente Axei 2 PNDR – „Îmbunătățirea mediului și a spațiului rural”. Cele mai dezbătute aspecte cu participanții au fost accesarea Măsurii 214 „Plăți de agro-mediu”, accesarea creditelor agricole pentru cofinanțare, derularea corectă a proiectelor și eliminarea posibilelor nereguli, dar și explicarea modului de accesare a plăților directe pe suprafață.
Campania va continua cu a doua etapă, în perioada iulie – noiembrie. Informațiile oferite se vor axa pe consilierea și sprijinul oferit beneficiarilor pentru derularea proiectelor pe care le implementează. De asemenea, evenimentele vor încerca să-i pregătească pe cei interesați în a-și dezvolta spiritul antreprenorial, dar și să informeze publicul despre ultimele noutăți legate de finanțarea agriculturii și dezvoltării rurale în România.
Obiectivul principal al campaniei este creșterea indicelui de absorbție efectivă și corectă a fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR, în sensul creșterii gradului de acuratețe și corectitudine a întocmirii cererilor de plată, precum și a cererilor de finanțare. (Petru DONE)
Lasă un răspuns