Consiliul Local Bacău a votat astăzi încetarea contractului dintre municipalitate și SC Transport Public SA, firma care efectuează transportul de persoane din orașul Bacău. Primarul Lucian Stanciu-Viziteu a numit votul de astăzi drept unul „istoric, care va schimba fața transportului în comun din Bacău”.
Conform proiectului, contractul pe care Transport Public îl are din 2004 cu municipalitatea băcăuană este reziliat, iar Primăria urmează să organizeze o licitație pentru a desemna un nou transportator în oraș. Până atunci, Primăria va atribui direct serviciul tot către Transport Public, dar nu mai mult de 2 ani, cât se estimează că vor dura procedurile de licitație și stabilirea unei noi firme care să efectueze transportul în comun.
„Este astăzi un moment istoric, prin încetarea de drept a contractului de transport public. Ca să vedeți cum putem avea un transport public modern vă invit pe toți în fața clădirii să vă urcați într-un autobuz 100% electric și să vedeți cum ar arăta o flotă întreagă așa”, a precizat la finalul ședinței de Consiliu Local primarul Viziteu, îndemnându-i pe consilieri să vadă primul model de autobuz electric produs în România, adus special în parcarea CAEx, unde s-a ținut ședința.
Pentru proiect au votat 13 consilieri din cei 21 care au participat. Consilierul Gigi Candet a explicat că situația nu este clară privind decizia luată de municipalitate și a atras atenția că există posibilitatea ca Transport Public să intre în faliment, iar orașul să rămână fără transport în comun. Cu toate acestea, proiectul a trecut la vot.
DPRK a zis
inca o ilegalitate marca viziteu. se voteaza in consiliul local o incalcare a unei sentinte judecatoresti definitive si irevocabile. dupa alte ilegalitati gen referendum ilegal si buget ilegal. felicitari!
Pocoloco a zis
Ce fumezi bre?
DPRK a zis
Există autoritate de lucru judecat, în sensul în care instanțele au decis continuarea contractului de concesiune încheiat cu SC Transport Public SA (STP – n.n) până la expirarea acestuia, în 2029. Când Primăria a solicitat punctul de vedere de la ANRSC, a omis cu bună știință să prezinte întreaga situație, așa cum a fost dezbătută în fața instanțelor competente.
Atât timp cât contractul de concesiune a fost produsul unei proceduri de licitație publică derulată în 2003, contestatată în instanță și adjudecată de STP, regulamentul european incident în cauză impune continuarea contractului până la expirarea acestuia.
radu a zis
@dprk: te chinui in zadar cu comentacii de pe aici… Nu au legatura cu legea…Nu le place TP SA deci sa se rezilieze…
TP o sa iasa de pe strada dupa 2 ani, o sa conteste rezilierea, se va constata rezilierea ilegala si primaria va plati contractul pana in 2029…
Daniela a zis
Daca ar fi intr-adevar posibil sa circulam in autobuze curate si moderne, ar fi excelent.
Dar pare doar un vis….
Circulam cu autobuze fffff vechi, jegoase la propriu, ca sa nu mai vorbim de comportamentul soferilor
Mihai Veghes a zis
Doar ca apar anumite probleme in baza acestei decizii:
Licitatie pentru desemnarea unui alt operator nu se poate face, deoarece nici un alt operator privat din Bacau nu dispune de parcul necesar pentru a acoperi traseele STP. Majoritatea firmelor private au abia cate 20 de autobuze, multe fiind second-hand din 1997.
Momentul istoric va fi atunci cand va inceta STP sa opereze pe traseele din oras, iar din cauza faptului ca licitatia pentru a asigura un nou operator de transport in comun nu va fi realizata, bacauanii se vor trezi ca nu mai au autobuze pe trasee; acesta va fi momentul istoric.
„O intreaga flota” de autobuze electrice chinezesti, re-branduite sub sigla ATP Baia Mare.
radu a zis
pe vremea cand primarele se plimba cu mocanita pe care o prezenta ca varianta de transport in comun ne spunea ca e ilegal sa modifice contractul cu Transport Public. Ca e sentinta definitiva…
intre timp a reevaluat…
Astept cu nerabdare transport fara poluare in bacau dar, din pacate, acesta va fi mersul pe jos :)))
Parca si vad cum nu se inteleg la bani si ramane fara autobuze targul :)))
:-) a zis
Cu ce incurca astia de la T.P?Sa le impuna,sa achizitioneze autobuze electrice.Si dupa aceea si biletele sa fie la pretul care ar fi corect.Vedem ce o fi.Numai gargauni are in capul lui,primarul.
MIHA a zis
Nu ai ce sa le impui…. Sunt „stat in stat”! Isi fac de cap dupa bunul plac… Trebuie luate masuri, ca transportul public in Bacau e jalnic…..
Steliade a zis
Am așteptat autobuzul 14 , de la ora 16 :20 – 17:20 , nu a mai venit nici un autobuz , SI călători au vrut să ajungă acasă
radu a zis
steliade, esti din Bacau? uite programul lui 14:
Orarul Ruta și Stațiile autobuzului 14
Linia 14 de autobuz (Fnc → Gara Cfr) are 18de opriri, prima stație la Fnc și ultima stație la Gara Bacău.
Orarul autobuzului 14 : Luni-Vineri de la 4:55 la 15:00
Frecventa :35minute / 2 masini pe traseu
La fel de bine asteptai avionul….
gigu a zis
ce teapa ne am luat noi bacauanii…..celelalte orase din Moldova care si au pastrat regiile de transport au primit acu recent tramvaie noi si autobuze electrice noi cu bani de la uniunea europeana am fost recent in Iasi si am vazut tramvaiele noi …arata beton!!! noi ce primim…?????
Gongdong a zis
Bun, contractul a fost reziliat. Insa, concret, care e planul pentru a avea un sistem modern de transport public in Bacau, eventual electric, domnule primar? Dupa infiintarea, inca pe hârtie, a mocanitei pe ruta gara – aeroport, sunt destul de sceptic in ceea ce priveste o solutie optima
Andrei a zis
Mai are putin si deviaza Bistrita prin oras, sa se simta ca acasa la el la Braila! Si atunci mergem cu barca. Numai ca el e cu pluta pe conducta!
Ando a zis
Si ce aduce in locul autobuzelor? Cu rules in gulea?
Veteranul a zis
Se va inlocui un operator privat cu un altul, eventual unul flamand si la inceput de activitate. Trebuie sa „mance” si gura altuia o paine alba, ce naiba!
Melcul atomic a zis
E clar ca serviciile STP sunt la pământ. Însă, nu cred ca rezilierea contractului e cea mai buna soluție. Cel mai bine ar fi fost sa mai vina cel puțin încă un operator, sa creeze CONCURENTA!!!!!! De acolo ar fi început cu adevărat, momentul istoric de care vorbește incompetentul asta….
Constantin a zis
Pai nu este si CL Bacau actionar, ce-i drept, minoritar in STP. Asa scria prin presa anul trecut.
Sofer a zis
USR si-a facut un renume prin a distruge orice mai merge in Bacau. De trenul promis ca mijloc de transport public ce se face concret?
Mihaela a zis
Din fericire, sunt un cetatean care nu merg cu autobuzul decat extrem de rar,deci pot fi considerat neutru din pdv. Bacaul este o exceptie negativa,nu stiu daca in Tara mai exista transport public urban doar privat, ci REGIE AUTONOMA DE TRNSPORT PUBLIC. Nu mai discutam de modul cum s-a privatizat. Primaria trebuie sa refaca compania,moderna ,flexibila, cu masini say,de ce nu,troleybuze ,sa aiba trasee pe toate strazile principale,statii dese ,in preajma intersectiilor cu strati mici,blocuri,etc. In felul acesta s-at reduce traficul cu masini mici,poluarea,zgomotul,etc.Faceti proiecte europene,aveti servicii de ancest gen ,apelati la specialisti.Mergeti in vizita la Brasov,de exemplu,dar nu nu mai la carciumi,cluburi si baruri!
Djdany a zis
dai drecu de stp bacau au mașini vechi și depășite moral fizic tehnic prostani suckeri aparate de compostare nu merg sau n-au tuș bilete găsești greu comportamentul șoferi controlori e un afront deci tre sa cam dispară exemplu mașină 31 stp