Inspectoratul Şcolar Bacău a organizat, vineri, 19 iunie, în cadrul Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”, seminarul „Exemple de bune practici în educarea, apărarea, promovarea drepturilor copiilor, cetățenilor în procesul de combatere a părăsirii şcolii”.
La eveniment au fost invitaţi reprezentanţi ai celor mai importante instituţiile locale Consiliul Judeţean Bacău, Prefectura Bacău, A.J.O.F.M. Bacău, D.G.A.S.P.C. Bacău, Primăria Bacău, Fundaţia K.T.S, psihologi şi experţi implicaţi în implementarea de mai bine de un an de zile a acestui proiect.
Evenimentul , moderat de responsabilul de vizibilitate Anca Sereş și coordonatorul regional al proiectului, prof. Mihaela Cojocaru și a propus prezentarea unor exemple de bune practici din școlile în care acesta se implementează, detalierea evoluției elevilor și adulților ce urmează cursurile tip prevenirea părăsirii școlii sau a doua șansă, reacții de la aceștia dar și de la experții ADS și PPS. Au fost prezentate diverse materiale, analize, fotografii și documente şcolare realizate de elevii cursanţi.
Activitățile din cadrul Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii” ID141904 se derulează în Onești și Bacău la Școala Gimnaziala „Mihail Sadoveanu”, Școala „Miron Costin”, Școala Gimnazială „Alecu Russo”, Școala Gimnazială „Domnița Maria” și Colegiul Tehnic „ Dumitru Mangeron”.
Scopul cursurilor şi implicit al acestui proiect constă în diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii din judetele Bacau si Olt prin elaborarea si aplicarea de: metode şi instrumente de educaţie remediala de A doua sansa pentru 300 de persoane (care au parasit timpuriu scoala/nu au absolvit invatamantul obligatoriu, reintegrate în educaţia obligatorie de 8 clase) si masuri de educatie preventiva adresate unui numar de 210 de elevi aflati in situatie de risc de parasire timpurie a scolii primare sau gimnaziale.
În final, managerul proiectului, inspector şcolar general prof. Theodora Şotcan a subliniat nevoile grupurilor ţinta şi a mulţumit partenerilor implicaţi pentru deschiderea şi ajutorul acordat în depistarea copiilor cu predispoziţia de a părărisi timpuriu şcoala, pentru colaborarea în a depista familii cu probleme sociale de unde provin mare parte din aceşti elevi. „Reluarea demersului didactic şi finalizarea cursurilor primare sau gimnaziale pentru facilitarea găsirii unui loc de munca mai bun, respectiv asigurarea accesului la o calificare certificata, nevoi sociale de susţinere a traiului zilnic , aduce un plus valoare comunitaţii şi vieţii acestor tineri şi familiilor lor”.
Lasă un răspuns