Inspectoratul Şcolar Bacău a continuat pe timpul verii implementarea programelor educative din cadrul Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii” ID141904.
Proiectul , initiat în vara anului trecut, s-a desfasurat pe doua paliere. Pe de o parte, s-au susținut module de cursuri cu elevii care aveau nevoie de o îndrumare suplimentară în ceea ce privește materiile de la clasa, mulți dintre acești copii au parinții plecați în strainatate și au nevoie de o atenție sporita din partea profesorilor și de un spirijil moral suplimentar. Discutăm de elevi băcăuani de la Școala Gimnaziala „Mihail Sadoveanu”, Școala „Miron Costin”, Școala Gimnazială „Alecu Russo”, Școala Gimnazială „Domnița Maria” .
Acești elevi au urmat cursuri tip „ Prevenirea părăsirii școlii ”. Experții proiectului au susținut alături de copii lecții de limba română, matematică, cunosterea mediului, geografie și arte. La cursuri au luat parte periodic și psihologi şi asistenți sociali.
Proiectul Inspectoratului Școlar Județean Bacău a venit și în întâmpinarea unei probleme des întâlnite în comunităţi, şi anume existenţa unui număr mare de persoane care au depăşit vârsta legală de şcolarizare, dar care nu şi-au completat anii de şcolarizare sau chiar nu au mers niciodată la şcoală. În acest context, programul a oferit posibilitatea continuării şi finalizării studiilor obligatorii, fără a fi necesară întreruperea activităţii profesionale sau familiale. Vorbim aici de al doilea palier al implementării Proiectului „Şanse egale la educaţie, prin prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii” ID141904 . Cursurile tip „A doua șansa”. s-au desfașurat în Bacău la Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron” iar în Onești la Liceul Tehnologic.
Disciplinele de studiu au fost organizate pe module obligatorii şi opţionale, bazate pe curriculum-ul specifice programului „A doua şansă”. Mai exact, conţinuturile lecţiilor au fost centrate pe interesele şi particularităţile de vârstă ale cursanţilor, au aplicabilitate practică imediată, fiind folosite exemple din viaţa de zi cu zi şi situaţii culese din realitate
La terminarea cursurilor, în luna septembrie toți cursanții PPS și ADS vor trece printr-o perioadă de evaluare.
Scopul cursurilor şi implicit al acestui proiect constă în diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii din judetele Bacău și Olt prin elaborarea si aplicarea de: metode şi instrumente de educaţie remediala de A doua sansa pentru 300 de persoane (care au parasit timpuriu scoala/nu au absolvit invatamantul obligatoriu, reintegrate în educaţia obligatorie de 8 clase) si masuri de educatie preventiva adresate unui numar de 210 de elevi aflați în situație de risc de părăsire timpurie a colii primare sau gimnaziale.
Lasă un răspuns