Vinzarile de produse vegetale Sav’Or, fabricate si comercializate de Europrod – companie din Grupul de firme Agricola Bacau vor creste, in perioada Postului Pastelui, cu 40% fata de perioada similara din anul 2009. „Evolutia de pina acum a vinzarilor, de la inceputul Postului de dinaintea Sarbatorii Pastelui, ne determină sa apreciem ca vom avea o crestere valorica de circa 40 de procente. Potrivit istoricului nostru, vinzarile de produse de post Sav’Or cresc in volum de la o tona pe o luna in care nu se posteste, la 20 de tone in Post. Procentual, asadar, de douazeci ori mai mult si in volum si in valoare. Pretul mediu al acestor produse este de 10 lei/kg” – declara Vasile Roman, directorul Liniei de Business Semipreparate si Produse pre-gatite din Agricola Bacau.
In portofoliul Europrod Bacau, gama de produse pre-gatite vegetale include cinci sortimente: Hamburgeri, Crochete, Nuggets, Fingers si Pirjoale vegetale, comercializate sub brandul Sav’Or. „Cele mai vindute produse Sav’Or de post sint pirjoalele vegetale si hambugerii vegetali. E drept ca in perioada postului vinzarile la produsele pre-gatite din carne scad cu aproximativ 20%, dar aceasta scadere este compensata in valoare de cresterea exponentială a produselor Sav’Or vegetale” a precizat Vasile Roman.
In cazul produselor vegetale Sav’Or comercializate de Europrod, piata interna manifesta patru virfuri ale cererii: in perioadele de post ale Paştelui, Crăciunului, Sfântul Petru şi Sfânta Maria. Există, de altfel si consumatori fideli ai produselor vegetale Sav’Or, care le preferă datorita beneficiilor aduse sanatatii, dar saltul mare al cererii se manifesta datorita traditiei rominilor de a respecta perioadele de post. „Cifra de afaceri Europrod, in primele doua luni ale acestui an, a crescut cu 19,8%, in timp ce volumul vinzarilor a avansat cu 3% fata de primele doua luni din 2009. Profitul din exploatare pe primele doua luni ale acestui an reprezinta 6,89% din cifra de afaceri. Datorita eforturilor sustinute ale unei echipe formata din 104 angajati, Europrod a reusit sa raporteze cifre in crestere, pe fondul unei scaderi pronuntate, de aproximativ 19%, a pietii acestor produse de nita” – declara Vasile Roman.
Cum maninci un Sav’Or
Produsele pre-gatite vegetale sint obtinute dupa retete speciale in care principalii ingredienti sint soia si legume proaspete. Acestea sint tratate termic (o scurta prajire, de 30 de secunde, pentru fixarea proteinei, dupa care urmeaza coacerea intr-un cuptor cu aer cald) si congelate prin şoc termic. Tratamentul termic elimină pentru consumatori procesul de preparare propriu-zis, sortimentele amintite necesitind doar incalzire in cuptorul cu microunde sau cuptorul aragazului pentru a fi consumate. In anul 2009, produsele pre-gatite Sav’Or vegetale comercializate au avout o pondere volumica de circa 12% din vinzarile totale de produse pre-gatite Sav’Or (inclusiv cele din carne).
Categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, obtinute la fabrica Europrod, companie parte a Grupului de firme Agricola Bacau, a inregistrat in 2009, cumulat, o cotă de piata de 18%, principalul obiectiv pentru 2010 fiind cresterea cotei de piata la 23%. Astfel, in 2009, fata de 2008, cresterea in volum a vinzarilor de semipreparate a fost de 24%, iar cresterea valorică de 20%, in conditiile in care pretul mediu de vinzare s-a diminuat cu 3% in 2009.
Lasă un răspuns