Școlile din municipiul Bacău renunță una după alta să mai organizeze programul „Școală după Școală” (After School) din banii părinților. Directorii s-au speriat de o reclamație și o solicitare transmisă de Inspectoratul Școlar Județean, prin care li se solicită informații. Programul finanțat de stat este ignorat de aproape toate unitățile de învățământ din municipiul Bacău, din cauza birocrației și a sumelor mici care ajung la cadrele didactice.
Ca urmare a unei sesizări înregistrate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău, s-a solicitat tuturor școlilor formularea unui punct de vedere, în legătură cu existența documentației programului „Școală după Școală” (ȘDȘ).
Sesizarea înregistrată la ISJ semnalează faptul că „doar 4 școli din municipiul Bacău figurează la Inspectoratul Școlar Bacău că desfășoară programul «Școală după Școală», finanțat de bugetul de stat (de guvern)”. În reclamație se mai afirmă că la nivelul municipiului Bacău toate școlile desfășoară programe similare, dar care „nu respectă legea și care adâncesc discriminarea socială în rândul copiiilor băcăuani.”
Toate unitățile de învățământ trebuie să transmită dacă desfășoară alte programe care sunt percepute de către părinți ca program de tip „Școală după Școală”, în afara celor aprobate de către ISJ Bacău și reglementate prin Metodologia de organizare a Programului „Școală după Școală”, aprobată prin OMECTS 5349/2011, cu modificările și completările ulterioare;
În cazul în care răspunsul este afirmativ, fiecare școală va preciza: care este forma de organizate a acestor activități și cadrul legal în baza căruia se desfășoară activitatea, care este modalitatea în care spațiile din unitățile de învățământ sunt utilizate (contracte, cereri, procese-verbale etc), care este numărul de elevi din fiecare clasă care participă la aceste activități și care este numărul cadrelor didactice implicate în aceste activități, modalitatea prin care activitatea cadrului didactic este remunerată, tarif de susținere plătit de părinții beneficiarilor, plata utilităților etc, dacă au fost reclamații legate de aceste activități, iar dacă au fost, cum s-au soluționat.
Urmează inspecțiile
Pentru Ziarul de Bacău, ISJ a precizat că, în baza acestor informări, în săptămâna 12-16 decembrie, în toate școlile se va efectua o inspecție tematică, ce va viza și contractele educaționale încheiate la nivelul unității de învățământ – și verificarea modului de organizare și funcționare a programului ȘDȘ (aprobarea acestui program de către consiliul de administrație al școlii, existența deciziei comisiei ȘDȘ, discutarea ofertei ȘDȘ în consiliul profesoral al unității, avizarea programului de către consiliul de administrație al ISJ Bacău, existența unui regulament de organizare și funcționare a programului, care sunt cadrele didactice implicate și modul de încadrare al acestora, existența unei planificări calendaristice a activităților, număr de beneficiari etc).
La nivelul Municipiului Bacău, doar în 4 școli gimnaziale – Școala Gimnazială „Alecu Russo” Bacău, Școala Gimnazială „Domnița Maria” Bacău, Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron” Bacău, Școala Gimnazială „Octavian Voicu” Bacău – se desfășoară activități de tip ȘDȘ aprobate de Inspectoratul Școlar Județean și organizate în baza OMECTS 5349/2011, cu finanțare europeană și coordonate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău.
Proiectul, care are un grup țintă de 144 de elevi (de nivel primar și gimnazial), din cei 1.143 de elevi de învățământ primar și gimnaziu, câți sunt în total în aceste 4 unități școlare, se desfășoară până la sfârșitul anului școlar și include atât activități educative centrate pe dezvoltarea de competențe, cât și extracurriculare, vizând dezvoltarea personală a elevilor.
Potrivit informațiilor Ziarului de Bacău, mai multe dintre școli au oprit deja programul After School finanțat cu banii părinților.
„Ca hârtii, nu mai scoți capul la lumină!”
Mai mulți directori de școli au declarat că programul guvernamental „Școală după Școală” se axează pe „pregătire remedială” și a fost introdus în școlile de la sate, în timpul pandemiei. „Ca hârtii, nu mai scoți capul la lumină!”, s-a plâns un manager de unitate de învățământ consultat de Ziarul de Bacău.
Cadrele didactice care au participat la programul guvernamental se plâng de sumele mici de bani și de faptul că plata s-a făcut în bătaie de joc, cu un an și jumătate întârziere.
Iulia a zis
Deci, asta e buba?
Ca in multe scoli, clubul se organieaza fiecare cumpoate inafara unui cadru legal.
De ar fi legal, oare anumite scoli ar fi de acord sa se faca aceste ore??
Cata „mizerie” !!!!
Alin Giulea a zis
,,Pețiția” către minister îi aparține lui domnului ,,Julian Pickels”….Pseudo-politician cu veleități de bombardier…
Am încercat să îl luminez pe subiect, însă omul e ,,din altă pădure”….Deja m-a blocat pe pagina lui de ,,blogger politic”….(Sufăr maxim !!!)
Punctual, pe subiect, programul ȘDȘ este centrat pe elevii defavorizați social, nu pentru elevii ce au părinți angajați full-time, între cel puțin 8-16 !!!Finanțarea ȘDȘ-ului este asigurată de proiecte POCU și pe ici ,pe colo de UAT-uri. Municipiul Bacău nu și-ar permite finanțare pentru școlile municipiului, asta e realitatea, indiferent dacă primar ar fi un vizitiu sau un pilot NASA….
Sper să reiasă realitatea din rândurile de mai jos, raportat la legislația în vigoare:
Ordin Nr. 4802/31.08.2017
Art. 15. – Implicarea personalului din învățământ se face în următoarele condiții:
a) ca activitate cuprinsă în norma didactică (maximum 4 ore/săptămână), conform prevederilor art. 262 alin. (1) și art. 263 alin. (3) din Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
MAXIM 4 ORE PE SĂPTĂMÂNĂ = Ești plătit pentru 1 (una) zi, deși muncești 5(cinci) zile, zilnic, între 12-16. Norma didactică a unui învățător este de 18 ore de predare pe săptămână, completă = nu se încadrează în prevederile acestui articol de lege pe care Pickels o consideră încălcată….
b) ca activitate în afara activității desfășurate în intervalul de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână.
,,În afara activității desfășurate în intervalul zilnic’’ = după ora 16.00 (???)….Notă: După ora 12.00, cadrul didactic (învățător) este plătit pentru activități de corectare teme, formare profesională, confecționare materiale didactice, ședințe cu părinții, activitate metodico-științifică, consiliere și ședințe cu părinții etc. Nici aici nu se încadrează….. nici aici…
(Te-ai băga să faci acest after-school, SDS ,,în aceste condiții legale’’, domnule Julian Pickles & Co. ??)
Art. 16 – În cazul în care cadrul didactic efectuează orele în cadrul normei didactice, conform prevederilor art.15 lit. a) din prezenta metodologie, aceste ore nu sunt retribuite separat; în celelalte cazuri, care se referă la activitățile de educație, complementare activității didactice, precum și la activitățile de susținere și de dezvoltare personală a elevilor, aceste ore sunt retribuite, în condițiile legii, din sursele de finanțare prevăzute la art.17
,,Aceste ore NU SUNT RETRIBUITE SEPARAT !!!’’ = nu are rost să (mai) comentez !
Art. 17 – Finanţarea programului se poate face:
a) din bugetul autorităţilor locale;
b) din programe finanţate din fonduri europene sau naţionale;
c) din activităţi şcolare şi extraşcolare, donaţii, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinţi, al organizațiilor nonguvernamentale etc., cu respectarea legislaţiei în vigoare;
d) din bugetul de stat constituit, în condițiile legii, cu această destinație, pentru elevii proveniţi din grupurile dezavantajate.”
Este vorba de finanțarea programului SDS….Nu are treabă cu ,,baby-sittingul educațional’’. Programul SDS are altă treabă. Nu se aplică finanțarea externă(pentru baby-sitting), indiferent de natura ei.
PROGRAMUL SE DERULEAZĂ PE GRUPE DE ELEVI (MAXIMUM 12 ELEVI), CONSTITUITE DUPĂ OPŢIUNILE ŞI NEVOILE IDENTIFICATE.-(De pe pagina ministerului, se poate verifica oricând, de oricine).
În aceste grupe de MAXIM 12 elevi, au prioritate cei din grupul țintă ai programului ,,legal’’ SDS (defavorizații, copii părinților șomeri, fără venituri etc ). În aceste grupe de 12 elevi NU SUNT CUPRINȘI nici copilul meu, nici copilul tău, pentru că noi, părinții lor + nevestele din dotare, suntem angajați și NU NE INCADRĂM LEGAL în grupul țintă !!!!
Punct !!!!
Fac referire acum la contractul SDS Școală-părinte-elev….
2. Beneficiarul indirect – Părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al elevului se obligă :
e) să asigure frecvența zilnică și ținuta decentă a elevului la activitățile desfășurate în cadrul Programului Școala după școală
( Sunt părinți care nu lasă zilnic copii la SDS pentru că mai fac judo, fotbal, balet, canto, handbal, engleză, înot………)
i) să îi asigure copilului, în limita posibilităților, materialele necesare bunei desfășurări a activităților școlare;
(crezi că dacă nu are bani pentru SDS, are bani pentru materiale ??)
3. Beneficiarul direct – elevul se obligă :
c) să participe zilnic, conform programului orar, la activitățile din cadrul Programului Școala după școală;
( Sunt elevi care practică judo, fotbal, balet, canto, handbal, engleză, inot……și NU frecventează zilnic SDS…)
(2) Oferta de Program SDS este proiectată astfel încât să răspundă cu prioritate nevoilor elevilor aparținând grupurilor dezavantajate.
(Am detaliat mai sus, nu mă repet !! ,,Legal’’, cei care sunt angajați ,,pe familie’’ ( mama + tata) = eu, tu și ceilalți 90 % din cei care ar apela la SDS ,,LEGAL’’ ….NU NE-AM ÎNCADRA ÎN PREVEDERILE LEGII !!!
Domnule Pickels Julian…..
Poți să înțelegi ?
Poți să analizezi, corect, și să nu răstălmăcești o metodologie făcută PROST de la bun început, ȘI mai ales CU INTENȚIE ???
,,-Familiile cu resurse medii sau mari financiare , MERGEȚI LA AFTER-SCHOOL PRIVAT !!!!”, că pe Metodologia SDS aprobată prin 4802/2017 , NU VĂ ÎNCADRAȚI ÎN GRUPUL TARGETAT !!
Personal, consider că programul SDS TREBUIE SĂ EXISTE și să funcționeze LEGAL, însă pe o metodologie făcută BINE de la cap la coadă, universal valabilă pentru TOȚI părinții și pentru TOATE cadrele didactice. Introdu în legislație/metodologie/regulament OBLIGAȚIA pentru profesori (toți !!) de a lucra minim 2-3-4 ore pe săptămână cu elevii ,,defavorizați’’….dar lasă-i și pe cei cu venituri (părinții) să facă ,,baby-sitting educațional’’ în incinta școlii, cu cadrul didactic de la clasă…(CĂ NU FACE PREGĂTIRE CU El !!!). Adică, dacă e să discutăm tot pe lege….e legal și obligatoriu să ,,ii lăsăm să bată mingea în curtea școlii’’, dar nu poți face ,,baby sitting educațional” ???
Petiția lui Pickel Julian la minister , e de toată jena. Probabil, nu s-a gândit la consecințele ei, și vorba unui antevorbitor a vrut doar -DOAR să își maximizeze capitalul electoral pentru 2024. Sunt convins că va fi invers.
Domnul Julian Pickels nu a înțeles care e diferența între programul național Școală după școală” și ,,Baby-sittingul educațional” practicat la nivel național din 2004.
„Un nebun aruncă o piatră în lac şi zece sănătoşi se reped să o scoată”.
Diana a zis
,,Baby-sitting EDUCATIONAL” tot pe banii statului oarecum: chirie de 1 luna aplicată la prețuri infime și declarate 1-2 h, deși se sta pana la 16.00-17.00… utilitățile nu se achita, încasările nu se declara, formalități fiscale îndeplinite de cadre…lista poate continua!Directorii se prefac ca nu exista ,,after school” sau alta formalitate in școala…
Tiberiu L. V. a zis
In spatele petiției clovnului ăla, sta o anumită profesoara, soție de preot, care trăiește numai din scandaluri. O mahalagioaica, care nenorocește copiii și-i determina sa vina la ea acasă, la meditații. Credeți-ma!
Costelus a zis
Aveți dreptate!Aștept un articol și despre ședințele de meditații de la domiciliul coanei preotese cu elevi de la propria clasa.,tot nu neimpozitate,tot sub presiuni…..Alo?Domnule,Pichiu?V-a pierit vigilenta?Știm noi de ce…..😏
gianni orlando a zis
Înțeleg din „slalomul” făcut de dumneavoastră prin „câteva legi” ca de fapt e ok sa vrem sa încalcă „un pic” legea ca să „ne simțeam” și noi bine…. Numai „un pic” asa, ca nu se observa…. O întrebare : Toți copii din oraș proveniți din familii defavorizate beneficiază de acest tip de program finanțat de „stat”? De ce nu? Sunt și familii cu probleme financiare în care și soțul și soția „muncește”… Însă din diverse motive au nevoie de acest sprijin… Nu doar cei care muncesc pe bani mulți și au de crescut doar un copil… Sa ne fie… de bine
Adriana a zis
Ce mentalitate de sugaci ai domn’Alin…îți place legea aplicată dar mai mult îți place să o jonglezi cum îți convine .Sau nu ai capacitatea de a înțelege și ceea ce citești ?! Oricum e trist! De fapt suntem o nație de căcat pt că „fiecare se descurcă cum poate”…care se crede mai muncitor și mai potent financiar să își ducă odraslele in scoli private și să ne lase pe noi cei pământeni să ne educăm copiii în școlile subvenționate de bugetul de stat. Trăiasca social-democratia!
Costel a zis
Corect.
Ana Maria a zis
Nu am aflat niciodata cum se impart banii dati la after-school pentru partea didactica: o parte se da cadrului didactic care sustine ora, o parte doamnei de serviciu, o parte directiunii si ce stiu doar „din auzite” ca si asociatiei parintilor.
Adica de ce asociatia parintilor ar trebui renumerata???
Niciodata nu ni s-au detaliat sumele platite: cred ca ar trebui transparenta si acum, cand scolile sunt luate la puricat, mai bine ascund mizeria sub pres.
Vlad a zis
Cam târziu…este o adevărată industrie, doamnele învățătoare știu asta! Nu le a deranjat nimeni până acum! Sunt curios cum justifică directorii de școli dar probabil au împărțit banii 🤣🤣🤣
ana a zis
nu distrugeti after school – un parinte disperat
Gigi Bacauanul a zis
Programul afterschool este ca un al 2-lea job pentru învățătorii și profesorii care chiar muncesc cu adevărat!
Ce bani sa împarți? Ați pus pe hârtie cati bani se strâng de la o grupa de 10-15 elevi? Care sunt costurile pt afterschool (zilnic/lunar/anual) – materiale auxiliare, masa, costul cu orele muncite de cadrele didactice? Ați făcut vreodată un exercițiu de imaginație cu ceea ce inseamna 4-5 ore predat la școală + 4 ore afterschool + pregătit lecții și corectat caiete și lucrări de control? Oare de copiii lor mai au timp sa se ocupe? Oamenii ăștia sunt niște eroi ai zilelor noastre și noi trebuie sa ii apreciem și sa ne înclinăm în fata lor. Practic ei fac ceea ce statul roman nu face pentru copiii noștri…
Ați pus pe hârtie beneficiile pentru părinții plătitori de taxe care nu au cu cine lasă copiii după școală? Dar beneficiile statului roman ca plătitorii de taxe pot munci, în loc sa stea acasă?
Comentariile cu „împărțirea banilor” vin de la oameni frustrați, care în loc sa muncească, sa judece sau sa facă orice altceva util societății, prefera a stea la bârfă.
Profesorii care se încumetă și fac afterschool ar merita sa primească salarii de merit și bonusuri de la statul roman, pentru felul în care contribuie și ajuta la funcționarea mecanismelor economico-sociale!
Și în plus, afterschool-ul nu este obligatoriu, doar cine vrea își duce copilul la afterschool!
Ana Maria a zis
Gigi Bacauanul, daca e un al doilea job, atunci trebuie impozitat.
Despre ce materiale didactice vorbiti ca se folosesc la afterschool????
S-a cumparat, de catre parinti, imprimanta+cartuse si se aduc de catre fiecare elev topuri de hartie.
Deci, scoala nu cheltuie niciun ban pe materiale.
Masa servita de elevi se plateste separat, deci nu din ceea ce se da pentru „invatator” in termeni generali.
Vorbiti de eroi pentru a preda la scoala si after-school??
Cred ca sunteti din tagma bugetarilor, de va tineti partea.
Ca idee, lucrez intr-o multinationala,8 sau 10 ore pe zi, unde performanta si calitatea muncii este saptamanal masurata.
Sa fii declarat erou ca iti faci meseria???
Sunteti in regula cu gandirea???
Nu cred…eroi si beneficii de la stat????
Tocmai parintii care muncesc isi lasa copiii la after-school caci nu au cum sa ii ia de la scoala la ora 12, caci muncesc 8-10 ore pe zi.
After-school-ul nu este gratuit, se plateste masa in regim catering care poate fi intre 16-25 de lei, iar separat se plateste 19-25 de lei pentru ziua didactica in sine.
Cum se impart acestia din urma, directiunea stie.
V-ati lamurit?????? Sunteti cumva vreun erou????
CIP a zis
ANA MARIA, TU CE VREI DE FAPT? DACA NU AI COPII, NU TE AMESTECA. DACA AI SI NU TE INTERESEAZA, IAR NU TE AMESTECA. DACA AI COPII SI VREI SA PLATESTI PENTRU EDUCATIA COPILULUI TAU FOARTE BINE, DACA NU, IAR NU TE MAI AMESTECA SA COMENTEZI AIUREA. SUNT PARINTI INTERESATI DE ACTIVITATI PE CARE STATUL ROMAN NU LE POATE FINANTA SI LE FINANTEAZA PARINTII CU EFORTURI FINANCIARE MARI SI INVATATORII/PROFESORII CU PREGATIREA LOR PROFESIONALA SI TIMPUL DEDICAT PENTRU PREGATIREA ACESTORA, IAR PARINTII CARE AU POSIBILITATI SI VOR SA INVESTEASCA IN EDUCATIA COPIILOR AU FACUT ALEGEREA ASTA. CEI DEFAVORIZATI SA BENEFICIEZE DE PROGRAME FINANTATE DE STAT. NOI, CEI CARE DORIM ASTFEL DE POROGRAME NE ASUMAM ACEST LUCRU… CEI CARE NU AU NEVOIE SA NU SE IMPLICE IN NICI UN FEL.
Ana Maria a zis
Nenea CIP, stzi cuminte si reciteste ce am.scris, daca ai capacitatea de a intelege.
Cineva ii ridica la rang de eroi pe dascalii care fac SDS si nu e cazul.
Sau si tu faci parte din aceasta categorie?!
Banuiesc ca esti ala de merge cu plocon la profesorii odraslelor tale.
Hai nu te mai amesteca tu ca vad ca nu ai puterea sa descifrezi un mesaj, daca mi te-ai adresat direct.
Du-te si tu la SDS!!!
Teodorovich a zis
Bravo Ana Maria !! Unde s a mai pomenit program de 4 5 ore zilnic cu 4-5000 lei lunar? De fapt programul este si pentru profesori 8 ore/zi conform CM. Ca au unele „scapari” in legislatie si spun ca ei trebuie sa se pregateasca pentru a doua zi la cursuri este o tampenie! Pai de ce?! Pentru ca acele lectii sunt de ani de zile predate si ar trebui sa le viseze noaptea nu sa le pregateasca zilnic ! Sau sa stea 8 ore la scoala ..si sa si imparta programul asa fel sa pregateasca si lectiile pentru a doua zi. iata ca oamenii isi pun cate 2 3 ore /zi si apoi pleaca sa „studieze” pentru a doua zi .. e normal.. ?! Dar un muncitor, doctor sau inginer care trebuie sa dea productie, calitate nu ar trebui sa stea si el sa studieze? Sa munceasca 2 ore / zi si resul studiu . or sa vina unii sa spuna ca noi profesorii avem cate 8 ore /zi. Nu !!!.. asa vi le puneti voi ..ca in doua zile sa terminati norma didactica si restul sa stati acasa . Dar.. va stresati?! pai aveti vacante pentru asta..atatea vacante…!!!
Flori a zis
Atunci,platiti profesorii cu 2 lei pe luna si o sa vedeti cine mai sta la catedra!Si asa,cu programul asta gen El Dorado,cum il prezentati dumneavoastra,tot se pleaca din sistem tot mai mult. In invatamant,foarte multi ajung la psiholog dupa un numar de ani la ce generatii aproape imposibil de coordonat si de educat exista acum.
Daca nu aveti nevoie de profesori la catedra, aduceti parintii cu carte sau fara sa tina lectii copiilor lor! Profesorii mai pot face si cursuri de reconversie profesionala.
Apropo,mai sunt si alea care au lucrat la toalete in Italia,foarte bine pregatite si numai bune de stat la catedra lasata goala de cei care nu mai vad un viitor in acest domeniu.
Flori a zis
Cantaretii aia de la opera,cam cat timp petrec pe scena de sunt platiti gras in fiecare luna?Dar deputatii care dorm in papuci,toata tara ii stie, si castiga mii de euro pe luna,fara sa faca nimic bun pentru tara de atata amar de timp?Sa mai spun??
Veraarev VeraareV a zis
Măi nea Gigi, las o jos! Vreau să văd câți învățători mai fac sds dacă ii obligi să plătească impozit pe banii încasați și să și plătească mâncarea 😂😂😂
Paul a zis
Invatamantul de stat e de mult un business personal al catorva ‘dascali’ sustinuti politic, sub inaltul patronaj al ISJ Bacau, care cand se sparge buba devine fata mare. Oare chiar nu stiau ceea ce stiam cu totii????
Combinatiile incep inca de la crese si gradinite, unde prinde loc ‘cine trebuie’. ISJ e doar un intermediar in aceasta afacere, in realitate inca o institutie publica inutila.
Ana Maria a zis
Ca bine spuneti!
Giani Sudoru a zis
1. Spatiul in care se desfasoara scoala dupa scoala (varianta la gri actuala) apartine statului prin unitatile de invatamant. Statul are deci caderea sa decida cui ii acorda prioritate (copiilor defavorizati in cazul nostru), nu cadrul didactic care vrea sa-si rotunjeasca veniturile.
2. Utilizarea unui spatiu care nu-ti apartine pentru a genera venituri ce-ti apartin se plateste. Daca invatatorii nu sunt convinsi de asta sa incerce sa ocupe o sala de conferinte intr-un hotel pe gratis sa-si tina cursurile sa vada daca e de acord proprietarul hotelului. O sala de 100 de mp patru ore pe zi cred ca e destul de scumpa.
3. Obtinerea de venituri se supune legii la fel ca in cazul oricarui parlit dintre noi care dimineata pleaca la munca. Eu platesc impozite pentru fiecare ora muncita, patronul care m-a angajat la fel pentru fiecare leu de venit. Nu vad de ce invatatorii sunt mai cu mot si nu platesc.
6.000 de lei venituri nete cel putin pe luna nu sunt chiar de colea. Astia dau amenzi unor amarate pentru doua legaturi de patrunjel si domnii invatatori sunt eroi care au imunitate. Clar ca veniturile alea nu sunt nete, poate cu ocazia acestui scandal aflam si cam cum functioneaza morisca invatatori > directori > inspectorat.
4. Deocamdata legile sunt cele care sunt, nici mie nu-mi plac unele prevederi legale dar asta nu inseamna ca putem alege sa respectam numai ce ne place. Invatatorii s-au suparat pe ordinul ministrului si au decis sa se situeze in afara obligatiilor fraierilor de rand.
5. Parintii e normal sa fie nemultumiti, au fost vacile mulse in cadrul unui proces de fraudare si normal, produsul la negru e mai ieftin decat produsul real. Toti stim asta atunci cand la un magazin raspundem la celebra intrebare „doriti factura?”. In cazul de fata nu au dorit, dar asta nu inseamna ca e o obligatie a cuiva sa le dea la pret redus acest serviciu.
6. Retribuirea orelor facute in afara normei didactice poate fi facuta din sursele de finantare adiacente (gen suportul financiar al asociatiilor de parinti).
Aici nu e nicio problema decat faptul ca nu prea mai merge sa primeasca bani la negru ca pana acum.
Stabilirea programului de lucru astfel incat norma didactica sa nu fie consecutiva normei de predare cred ca se poate face, astfel incat programul sa nu fie afectat.
Problema cu 12 elevi este reala (din cauza numarului redus), dar da, mi se pare normal ca in cadrul institutiei de invatamant (caci despre aceste activitati vorbim) sa aiba prioritate copiii defavorizati.
Norma legala cere prioritate pentru acesti copii, nu este o conditionalitate pentru a putea participa la program.
In esenta norma legala este perfectibila dar aplicabila.
Mircea a zis
De ce sa se opreasca daca sunt legale?
Iar daca nu sunt legale, m-ar interesa daca mai sunt alte norme legale pe care am putea sa le consideram facultative sa ne facem viata mai usoara, stiu eu poate pe la examenele de admitere in liceele bune din oras, transferuri intre licee, dotarea claselor cu materiale.
gianni orlando a zis
Pentru părinții supărați pe autorul petiției… Iulian Pickels ( or fi acre murăturile anul acesta? 🤔) : Va puteți asocia sau individual și îl puteți acționa în instanta pentru ca ( nu știu) v-au fost lezate interesele prin acțiunea unui „muratura” care a sesizat ca se „întâmplă” niște nereguli, încălcări ale unor legi.
Si sa ii cereți daune materiale și morale care sa va acopere costurile (sau pierderile cum credeți de cuviință) cu frecventarea copiilor a unor programe private de tip Școală după Școală…. Ce ziceți??? Se merita încercat? E de luat nu de dat… Sau nu? 🤔
Bacauan a zis
Demersul de a închide afterschoolul emana un miros pestilential de invidie, ciuda, pizma în cel mai neaoș inteles romanesc și creștinesc. Sunt unii parinti care NU, repet NU își dau copiii la scoala după scoala din diverse motive (prea solicitant pentru copii, nu au resurse financiare pentru asa ceva, etc) și au generat acest scandal. Acei parinti, minoritari, au impresia ca elevii care merg la afterschool au o șansă în plus, ca vor avea note mai bune, și încă din pandemie inventează tot felul de motive sa fie sistat acest program pe sistemul „capra vecinului”. Evident ca nu e vorba de banii rezultați din program sau de lipsa impozitării acestora, nici de faptul ca se folosește infrastructura școlară. Astea sunt doar scuze, pentru ca dacă ar fi acestea adevăratele motive atunci ar fi făcute sesizari cu privire la fenomenul meditațiilor la domiciliu, neimpozitate, sau referitor la fenomenul folosirii spatiilor școlare de diferite cluburi private, sportive și nu numai (sălile de sport sunt mereu folosite după program). Nu rămâne așadar decât pizma, invidia, credinta eronata a unora ca acei copii care stau la afterschool „o iau în fața” si dorința mizerabila a unor parinti de a se aplica sistemul „capra vecinului” pentru ca ei nu se pot organiza sa lase proprii copii la afterschool. De asta, printre altele, nu meritam în Schengen și UE, ne tragem singuri în jos…
Adriana a zis
BACAUAN cu mental de retard sau puțin deranjat că soția nu mai încasează frumoșii bănuți din SDS ? Ce treabă are invidia,pizma cu „capra vecinului” ? ISJ a cerut înțelepților directori să furnizeze documente aferente programelor SDS. Pare că și aceștia sunt cu pantalonii in vine sau fustele in cap…așa că fiecare decide în consecință . E ca și cum într-un depozit s-au aprins brusc reflectoarele și doamnele care culegeau trufandale „sunt la vedere”
Bacauan a zis
Doamna Adriana, se pare ca am atins un punct nevralgic dacă treceți la invective direct și nemijlocit. Nu v-ar fi stricat niște ore de „sds” in primii ani de scoala sa fiu în tema cu ironia. Concluzia mea e următoarea: în mod cert sotia mea NU e cadru didactic, dar nici dumneavoastră nu aveți copilul/copiii la afterschool desi pare ca v-ati fi dorit, din moment ce va roade grija puternic de „averile” făcute de învățători din sds. Sigur își vor ridica toți vile și piscine din banii aia :))). Apropos, despre subiectul meditațiilor ce părere aveți?ați făcut sesizare?Când faceți?:))
ckck a zis
daca voi credeti ca finantele, justitia si internele, care au copii la after,au vreun interes sa opreasca acest sistem, sunteti foarte isteti! nu se va intampla nimic! de aceea, istetilor, controlul e anuntat cu o saptamana inainte…
GIGI DURU a zis
„… a fost introdus în școlile de la sate, în timpul pandemiei. „Ca hârtii, nu mai scoți capul la lumină!”, s-a plâns un manager de unitate de învățământ consultat de Ziarul de Bacău.”
-Bine ca pot face hartii ditrectorii de la tara, dar cei de la oras nu stiu mititei nu se descurca !!!
„Cadrele didactice care au participat la programul guvernamental se plâng de sumele mici de bani și de faptul că plata s-a făcut în bătaie de joc, cu un an și jumătate întârziere.”
-Mai bine da parintele banii neinpoziati, fara sa plateasca nici o utiliate, chirie tot din banii nostri sa platim noi(primaria) curentul caldura etc. doar pt cei de la SDS. Da cred si eu sunt SDS uri care costa 1500 de lei/elev si parintii dau fara sa comenteze se stie la licee de ELITA. Daca are 20 de elevi cum se si intampla 20×25=500 de lei pe zi bani care intra doar in buzunarele invatatoarelor!!!
Ca sa numai vorbim ca sunt favorizati cei care stau la SDS, temele le fac si ceilalti care nu fac sunt scosi afara repede temele nu le mai verifica nimeni, sa le verifice mata si tactu daca nu au bani de SDS „after school”. Si de mute ori la SDS se freaca menta se pun filme, desene animate, youtube, etc. elevul e multumit parintele la fel ca are cine sa stea cu el, nu ca plateste si trebuie sa ii faca educatie, ii bun si asa statul pe videoproiector, sau pleaca din clasa le da ceva de facut, vizionat si gata SDSul. Deci este doar Baby-sittingul „educațional” pe bani frumosi. Trebuie monitorizata, verificata toata activitatea celor de la SDS, nu fiecare face ce vrea si cum vrea !
SDS TREBUIE SĂ EXISTE și să funcționeze LEGAL pentru TOTI cu norme de aplicare stricte.
Adriana a zis
Cazul a fost semnalat de prin 2018 și totuși niciun politician bacovian bahic sau mai puțin bahic nu a intervenit să ne lumineze. Cu atât mai rușinos pt acei politicieni care papă bani din învățământ/educație și care ar trebui să înțeleagă discriminarea din SDS ul „de Bacău”. Poate ne luminează vreun politician de hAur dacă cei social democrați dorm pe ei …sau poate nu au „dezlegare de la Bruxelles”