Contractul va fi reziliat cel mai târziu în septembrie, iar discuțiile între conducerea Aeroportului și firma care trebuia să execute lucrarea vor începe de la jumătatea lunii august. La mijlocul lunii septembrie, lucrarea la Aeroport ar fi trebuit finalizată.
Claudiu TĂNĂSESCU
Contractul de modernizare a Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău va deveni istorie. O istorie care nu îi va bucura pe pasageri, pentru că modernizarea de 45 milioane de euro nu se va realiza. Ceea ce a mai rămas de făcut este rezilierea contractului, în termeni amiabili, de ambele părți, cu firma Blue Aero, cea care își adjudecase contractul. Deja conducerea Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău a trimis firmei trei notificări prin care solicită rezilierea acestui contract.
„Noi am trimis trei notificări de reziliere – a declarat Oana Chelaru, directorul Aeroportului Bacău. În septembrie este termenul de reziliere. Discuțiile preliminare cu Blue Aero și noii proprietari ai Blue Air vor demara de la jumătatea lunii august. În funcție de rezultatul discuțiilor, contractul va putea fi reziliat chiar de la sfârșitul lunii august, începutul lui septembrie”. Oana Chelaru a precizat că operarea curselor de pe aeroport nu va fi influențată de decizia de reziliere a contractului de modernizare. Oricum, la mijlocul lunii septembrie expiră termenul în care concesionarul ar fi trebuit să finalzieze lucrările de modernizare la Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău. Există însă și o posibilitate foarte mică, ca firma să vină la discuții cu o propunere sau o strategie de continuare a lucrărilor. „Este greu de crezut că se va întâmpla așa ceva, pentru că dacă ar fi existat o astfel de strategie era prezentată până acum. Așa, este greu de crezut că se vor face lucrări în nicio lună, dat fiind că la jumătatea lunii septembrie expiră termenul contractului” – a precizat Oana Chelaru. De la începerea lucrărilor care ar fi trebuit finalizate în acest an s-au făcut foarte puține: organizarea de șantier, devierea rețelelor utilitare, lucrări la garajele de utilaje, începutul canalizării, începerea noului turn de control, groapa pentru noul terminal. Cel mai important lucru realizat este pista, prin lucrările de modernizare care au avut loc.
Blue Aero avea obligația să realizeze în 30 de luni investiții de minimum 45 milioane de euro, având un drept de concesionare de 35 de ani. Contractul a pornit din start cu multe întârzieri, certuri în instanță, date de acte, de cine plătește diferite taxe, Consiliul Județean (CJ) Bacău sau concesionarul, apoi punctul culminant a fost atins odată cu arestarea lui Nelu Iordache, patronul firmelor Romstrade, Blue Air și Blue Aero. Compania Blue Air s-a vândut la mijlocul lunii mai, iar noul proprietar a fost compania Airline Management Solutions, o societate româno-belgiană, înființată la mijlocul lunii aprilie, despre care Dragoș Benea, președintele CJ Bacău, spunea că este „aceeași Marie cu altă pălărie”, adică în spatele ei ar fi același Nelu Iordache. Imediat după declinul Blue Air, conducerea CJ Bacău anunța eșecul contractului de concesionare și că se merge pe varianta rezilierii acestuia, urmând ca ulterior să se caute alte soluții pentru Aeroport. Practic, se anunța că se pornește de la același punct de dinaintea concesionării.
CRISTIAN a zis
CE CISTIGA SI CEPIERDE C.J.DIN REZILIEREA CONTRACTULUI ?
mihaela a zis
Propun, din nou, continuarea lucrarilor prin FORTE PROPRII, constituirea unui grup de actionari care sa contribuie , prin cumpararea de bonduri , la redresarea situatiei, nu de alta, dar la cursele internationale unde vii de la Londra, Paris, Dublin,Roma,Madrid, Bruxelles, tu , ca roman , te simti jenat de primul contact cu Bacaul, dar strainii, ce sa mai zicem? au , din nou, sentimentul ca au plonjat in secolul al XIX-lea.Cred ca niste bacauani seriosi , bine intentionati si cu oarecare situatie ar putea schimba aceasta stare de lucruri , fara sa mai pierdem timpul cu diversi asa-zisi investitori ,care vor, doar sa castige cel putiin de zece ori cat au investit.Plus, cred ca la muncile efectiv fizice si de organizare, o varianta ar fi chiar VOLUNTARIATUL.Construcori performanti avem destui in judet.