„Cum îți administrezi magazinul” – a fost tema seminarului Progresiv Interactiv.
Petru DONE
Peste o sută de reprezentanți ai firmelor de retail din toată țara au fost invitați de Revista „Magazinul Progresiv” și de Romanian Business Consulting – RBC (principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și industria alimentară) la Bacău, la seminarul „Despre administrarea magazinului tău!”. Evenimentul a avut loc la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov”, unde a fost organizat și un magazin virtual și unde a avut loc și lansarea Ghidului practic pentru comercianți – ediția a III-a.
Primul contact al participanților la simpozionul de la Bacău a fost chiar cu magazinul virtual, amenajat după toate regulile artei din acest domeniu de activitate, cu produse diverse, dar și cu dotare specifică magazinelor pe care le vedem în realitate. Din Bacău, cel mai mare spațiu din magazinul virtual a fost ocupat de Pambac.
„Suntem de 13 ani pe piață cu această publicație, dar și cu evenimente de business pentru retaileri – a spus, în deschiderea seminarului, Mihaela Popescu, editorul revistei Magazinul Progresiv. Ne concentrăm eforturile pentru sprijinirea retailerilor independenți și suntem și un canal de comunicare între retaileri și furnizori, dar și între ei și toți ceilalți factori implicați în actul de comerț.”
Seria de seminarii Progresiv Interactiv a fost lansată în anul 2011, pentru accesul la marii furnizori de produse și servicii al retailerilor, dar și la reprezentanții organelor de control în comerțul alimentar. De aceea, în programul simpozionului de la Bacău au fost prinși și Aura Năstase – comisar superior la Comisariatul Județean pentru protecția Consumatorilor, Dana Marcu – inspector șef la Direcția de Sănătate Publică Bacău, Vlad Ghiorghiță – directorul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacău și Romeo Frățilă – comisarul șef al Secției Gărzii Financiare Bacău (care, însă, s-a scuzat pentru neparticipare, pentru că această instituție tocmai se află în reorganizare).
Prezentările și dialogul cu participanții la seminar ar putea părea, după cum sună titlurile acestora, cam tehniciste, specifice activității retailerilor. Însă, noi, în calitate de clienți obișnuiți ai rețelelor comerciale, putem garanta că au fost extrem de interesante, pentru că ne-au deschis destule orizonturi asupra unei activități pe care, de obicei, o vedem numai din fața rafturilor sau a tejghelelor. Am înțeles, astfel, multe dintre aspectele pe care le-am întâlnit, de nenumărate ori, în magazine și pe care poate le-am judecat greșit atunci. Fără îndoială, acum suntem niște cumpărători ceva mai avizați!
Au vorbit, la seminar, Gabriel Pavel, Sales Manager la RBC (Soluții IT noi și bune practici internaționale aplicabile în retailul local), Daniel Bejan, Business Development Manager la RBC (Retail IQ – Cum să-ți gestionezi magazinele în mod simplu și eficient), Alexandru Chiru, Country Manager la HL Display, Andra Cânda, Client Service Director la Mercury Research și Lăcrămioara Loghin, Managing Director la Exact Cercetare și Consulatnță.
La Progresiv Interactiv au fost prezentate și soluții pentru managementul și echiparea magazinelor, cât și date actualizate despre comportamentul cumpărătorilor. De asemenea, în magazinul virtual comercianții participanți au putut interacționa cu ultimele tehnologii în domeniul echipamentelor pentru magazine și soluții software în retail, precum și cu furnizori importanți din industria bunurilor de larg consum.
Lasă un răspuns