Petrică Bordeianu, președintele Federației Naționale a Instructorilor Auto din România spune că noile prevederi încurajează corupția și că instructorii auto sunt discriminați când sunt obligați să se asocieze pentru a înființa școli auto.
Claudiu TĂNĂSESCU
Noile modificări aduse Codului Rutier au stârnit reacții în breasla celor implicați în formarea viitorilor conducători auto. Petrică Bordeianu, președintele Federației Naționale a Instructorilor Auto din România (FNIA) spune că de fapt, în România, nu există un Cod Rutier ca în celelalte țări occidentale, ci avem un amalgam de legi, regulamente și tot felul de completări. El se opune noilor modificări trasate prin ordin de ministru care prevăd că din noiembrie instructorii auto autorizați nu mai au voie să școlească elevi ca persoane fizice autorizate (PFA).
„Conform prevederilor legislative actuale, până pe 12 noiembrie instructorii independenți vor lucra în aceeași formulă ca până acum, ca PFA – a declarat Petrică Bordeianu. De la această dată ar trebui ca instructorii să se asocieze câte patru și să își deschidă o școală de șoferi, pentru că altfel nu mai pot profesa. Prin noile modificări la regulament ei au pregătit schimbările din noiembrie”. Președintele FNIA mai exemplifică această situație ca și când patru medici sau patru avocați ar fi obligați de lege să se asocieze și să își deschidă un spital sau un barou pentru a putea profesa.
„Este o măsură ilegală și discriminatorie. Au spus băieții deștepți că noi facem evaziune fiscală. Total neadevărat, pentru că noi, ca PFA, plătim impozit forfetar, indiferent dacă avem sau nu profit. Băieții deștepți sunt acei tipi care dețin monopolul pe transportul de persoane, în regim de TAXI, cursuri de formare și perfecționare, cei care dau atestatele, fără a fi obligați să dețină material didactic, iar lectorii care predau la ei sunt angajați ai Ministerului Transporturilor sau ai Ministerului de Interne”, mai spune Petrică Bordeianu.
FNIA a atacat în instanță modificările care vizează îngrădirea profesiei de instructor auto autorizat și s-au deschis procese la toate curțile de apel din țară. Șeful instructorilor mai spune că degeaba mai marii de la Transporturi și Interne s-au școlit în Occident, pentru că la noi, organizarea sistemului a rămas comunist și încurajează corupția. „Principalul factor de corupție este prevederea care s-a menținut și acum, că dacă nu se trece examenul de traseu se repetă proba teoretică, sala, iar dosarul are valabilitate un an. Și la bac, dacă nu iei un examen, îl poți da în următoarea sesiune, fără să repeți restul probelor. Ar trebui să se dea numai sala, atât timp căt este valabil dosarul, adică un an. Așa oamenii nu ar mai fi tentați să dea șpăgi ca să se treacă traseul”, a precizat Petrică Bordeianu.
Lasă un răspuns