Organismul Intermediar pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (OI-IMM) al Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice (POS CCE) a organizat, timp de două zile, în Bacău, seminarii interactive aferente campaniei de informare și instruire a beneficiarilor contractelor implementate în Axa Prioritară 1 a programului, precum și a consultanților acestor beneficiari. La întâlnirea cu beneficiarii și consultanții au venit, din partea OI-IMM, Raluca Nițulescu și Gina Medves.
„Aceste evenimente – a spus Raluca Nițulescu – fac parte din proiectul Organizarea unei campanii de seminarii, mese rotunde și workshopuri care să asigure creșterea nivelului de pregătire al beneficiarilor contractelor de finanțare și al consultanților acestora în operațiunile aflate în gestionarea Organismului Intermediar. Proiectul este cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Campania își propune să-i infomeze pe cei interesați de fondurile disponibile și de stadiul implementării Axei prioritare 1, dar și să crească nivelul de pregătire al beneficiarilor contractelor de finanțare și al consultanților acestora în operațiunile aflate în gestionarea Organismului Intermediar. Aceasta, pentru a contribui la mai buna implementare a fondurilor alocate prin Programul Operațional Sectorial.”
Temele puse în discuție au fost propuse de mediul de afaceri, iar subiectele abordate au fost preluate din realitatea implementării proiectelor finanțate prin POS CCE și Axa Prioritară 1. „Evenimentele – a precizat Raluca Nițulescu – sunt proiectate pentru a încuraja comunicarea directă și vor oferi participanților soluții concrete la problemele cu care aceștia se confruntă atât în accesarea fondurilor, căt și în implementarea proiectelor.
În județul Bacău, pe această axă a programului au fost depuse 120 de proiecte, cu o valoare totală nerambursabilă de aproape 223 de milioane de lei. Au fost semnate 39 de contracte, în valoare nerambursabilă de aproape 40 de milioane de lei. Pentru investiții mari au fost depuse 16 proiecte, iar pentru investiții mici 50 de proiecte. De asemenea, patru proiecte sunt pentru activități de internaționalizare (participarea la târguri și expoziții, de exemplu), cinci sunt preoiectele standarde, șapte pentru consultanță, numărul proiectelor depuse în perioada 2011 – 2012 fiind, astfel, 82.
Participanții la seminariile din 13 și 14 noiembrie au purtat discuții libere privind apelurile de proiecte care urmează a fi lansate, asocierea în clustere și cereile de finanțare depuse, dar au vorbit și despre contractul de finanțare și cele mai frecvente modificări aduse acestuia, precum și despre principalele greșeli de implementare a proiectelor. Ziua a doua a fost dedicată achizițiilor din proiecte, exemplelor de corecții financiare, completării corecte a cererilor de rambursare, precum și implicării băncilor în acordarea finanțărilor pentru IMM. Ei au avut prilejul să stea de vorbă, astfel, cu reprezentanți ai EximBank și ai Băncii Transilvania.
Petru DONE
Lasă un răspuns