Studiul BEI – PASSA și JASPERS dezvăluit joi la ministerul Transporturilor, din care reiese că proiectul de autostradă Moldova – Transilvania cel mai viabil este Bacău – Brașov (A13), stârnește reacții în mediul politic.
Senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a făcut în urmă cu câteva minute un apel la solidaritatea tuturor locuitorilor din județele Moldovei pentru ca „să existe macar o autostradă în această zonă”.
Liderul social- democrat, care în repetate rânduri a polemizat cu susținătorii proiectului Iași – Târgu Mureș, s-a referit la avantajul pe care proiectul cel mai rentabil îl va avea în atragerea fondurilor europene, în contextul în care bugetul european se va subția după ieșirea Marii Britanii din uniune.
Senatorul Benea a mai anunțat că și sucevenii își imaginează o autostradă și i-a ironizat pe parlamentarii liberali băcăuani care au susținut legea pentru Iași – Târgu Mureș.
Iată reacția integrală a senatorului PSD Bacău Dragoș Benea:
«MÂNDRU CĂ SUNT BĂCĂUAN!
Viitorul va demonstra că bugetele UE, mai ales în era post BREXIT, vor alege varianta cea mai IEFTINĂ.
Dragi “suporteri” ai variantei spectaculoase, plină de simbolistică unionistă, aprobată prin lege, etc. admiteți că 2 autostrăzi care să traverseze de la Est la Vest Carpații nu vom apuca să vedem în viața aceasta. Ori vom avea în continuare “Autostrada Unirii” pe planșete, tablete și 3D-uri ori “în trafic” pe cea mai IEFTINĂ – prin pasul Oituz.
Depinde de realismul, populismul, demagogia, unitatea, solidaritatea tuturor vasluienilor, ieșenilor, botoșănenilor, nemțenilor, sucevenilor și băcăuanilor. Până acum dezbinarea moldovenilor a fost perfect folosită de cei care iși doresc mai puțin să existe macar o autostradă în această zonă.
Dacă nici varianta cea mai rentabilă, propusă de o firma de consultanță cu expertiză în zona fondurilor europene, nu mai suntem capabili sa o susținem inseamnă că ne merităm soarta!!
Apropos, politicienii bucovineni îmbrăcați în haine de pădurar tocmai pregătesc un proiect de lege pentru “Autostrada Nordului” Suceava – Satu Mare. Sunt convins că-i vom găsi la susținători și pe “băcăuanii” Palăr I. și Lungu T.
Moldova – tărâmul politicienilor cu 3 autostrăzi pe planșete!»
Mihaela a zis
Nu pot sa pricep ticăloşia de care dau şi au dat dovadă politicienii moldoveni, în special cei din Bacău(activitatea lor o ştiu mai bine).
Mă refer la:
– Viorel Hrebeniuc – mare combinator cu influenţă foarte mare la nivel local şi naţional care s-a remarcat, aşa ştiu eu, prin retrocedări dubioase şi pe vremea lui s-au golit munţii de bogăţiile solului şi subsolului;
– Sergiu Sechelariu- secretar la Ministerul Transporturilor(a contribuit la caderea lui Năstase pentru un lucru minor în comparaţie cu prăpădul făcut acestui popor);
– Lucian Şova- nu reţin să fi făcut ceva bun în postura de secretar de stat sau ministru;
– Berca – secretar general al guvernului şi ministru de interne- reţin scandalul sterling, cel cu resursele din Marea Neagră. Nu ne foloseşte că e dincolo de gratii;
– Valerian Vreme- reţin că a fost protagonistul scandalului Microsoft;
Şi lista poate continua cu: Mihai Banu, Ioan Aron Popa, Dragoş Benea şi alţii pe care nu-i mai reţin.
Ce au făcut sau fac toţi cei de mai sus pentru judeţ si/ sau partea asta de ţară săracă?. Aproape nimic.
Da, dar sunt foarte vocali şi orgolioşi.
De ce nu se adună toşi politicienii şi persoanele cu funcţii de răspundere din această zonă să facă o strategie de dezvoltare a acestei zone?.
Ce e asta – autostrada spre Braşov e cea mai eficientă poape pentru că vcor să ajungă ei mai repede la schi. De ce să nu fie autostrăzi care sa lege nordul tării cu Bucureştiul, Constanţa, alta care să lege Moldova cu vestul ţării şi tările din vestul Europei.
Cum adică să avem o singură autostradă în Moldova?.
Ţările din fosta Iugoslavie, deşi au trecut prin război după 1990, sunt brăzdate de autostrăzi, viaducte, foarte multe prin munţi.
Poate a venit momentul să aveţi şi voi un pic de conştiinţă:
bogdan a zis
autostrada Iasi tg Mures e o adevarata magistrala pentru Moldova cat si pentru rep.Moldova nu doar o simpla legatura cu Ardealul intrucat traverseaza toata regiunea astfel ca vor avea acces la autostrada mult mai multe localitati si comunitati .E limpede ca lumina zilei ca va avea un impact mult mai marea supra economiei Moldovei . Ganditi va numai cate locuri de munca vor fi in Moldova pentru construirea ei . Eu inteleg de ce politicienii din Bacau le pun in oglinda desi nu sant acelasi lucru ,pentru ca le este frica ca nu se mai mai justifica Bacau- Brasov.E mai scumpa dar mult mai utila pentru viitorul nostru si al copiilor nostri domnule Benea…..santem prea saraci ca sa cumparam ieftin spune o vorba batraneasca.
Andreea Luca Barna a zis
Din 2004, Bacăul a început să moară, paradoxal, chiar după ce a ieșit din mâinile unui baron local, Dumitru Sechelariu. Desigur, în cele două mandate, fostul primar a reușit să stârnească foarte multă revoltă în rândul cetățenilor și a plătit pentru asta un preț electoral important.
Însă nu și-a imaginat nimeni că exact perioada de la începutul anilor 2000 urma să rămână singurul interval de referință în ceea ce privește dezvoltarea orașului.
Bacăul a ajuns, ulterior, pe mâna unor alți hoți, mult mai ticăloși, care au avut grijă ca orice, dar absolut orice a fost în Bacău să se degradeze iremediabil. Orașul a fost secătuit de tot ceea ce avea el mai bun. Și mă doare de fiecare dată când îl vizitez (sunt născută în Bacău, unde am și copilărit), mai ales că mie mi-au rămas vii în minte momentele în care îl vedeam cum creștea și când părea cel mai frumos oraș din Moldova.
Astăzi, aceiași politicieni ai locului, care au distrus sistematic Bacăul în ultimii 14 ani, vor cu și mai multă ură să îl îngroape definitiv, manipulând cetățenii în cel mai josnic mod posibil. Niște nemernici ca #DragosBenea & co împroașcă cu venin printre oameni, susținând o teorie ticăloasă, precum că Bacăul trebuie să aibă Autostrada A13, pentru că nu îl ajută Autostrada Unirii – A8 și că aceasta, oricum, este de nerealizat, din cauza costurilor mai mari decât în cazul celei dintâi.
FALS!
Este cea mai ordinară manevră a unor politicieni meschini, care joacă, de fapt, chiar împotriva băcăuanilor, pe care reușesc de atât de mulți ani să îi țină în sărăcie. Îi mint în continuare cu ipoteze nereale, continuând să fie bătaia lor de joc. Oamenii trebuie să știe că autostrăzile A8 și A13 sunt foarte importante pentru Moldova, însă pentru ca cea din urmă să își dovedească eficiența este neapărat ca prima dintre ele (Autostrada Unirii) să existe.
Moldova are nevoie de Autostrada A8, care face parte din coridorul european principal (proiectul fiind și o prioritate pentru Uniunea Europeană), pentru că singura șansă de dezvoltare economică a regiunii, adică de a fi scoasă din sărăcie, este realizarea legăturii directe și reale cu Europa Centrală și de Vest. Această conexiune poate fi făcută strict printr-un drum de mare viteză pe relația Iași – Târgu Mureș, al cărei trafic va fi preluat apoi de Autostrada A3, astfel creându-se legătura directă cu Europa. Autostrada A8 este singurul colac de salvare pentru absolut toate județele din Est, în special pentru Botoșani și Suceava.
În schimb, autostrada A13 s-ar opri la Brașov, iar de acolo până la ieșirea din țară totul e blocat, pentru că nu există vreo legătură directă și rapidă spre Europa. Iar tocmai de asta în Moldova nu a venit niciodată niciun investitor mare, care să producă marfă ce trebuie transportată în alte țări. Nimeni nu ar accepta să-și izoleze un business în estul țării, chiar dacă ar exista A13, fără A8, pentru că problema transportului mărfurilor nu ar fi rezolvată în niciun fel. Scopul principal al Autostrăzii Unirii – A8 este de ordin economic.
Prin modul ordinar în care îi manipulează pe băcăuani, politicienii locali, cu sprijinul interesat al ticăloșilor-șefi de la Centru, nu vor decât să mutileze orice speranță de dezvoltare a Moldovei, pentru că nu își doresc sub nicio formă un proiect real de scoatere a regiunii din sărăcie. Aceștia induc un conflict artificial, creat tocmai de ei, între cetățenii din regiune, pentru ca, în final, să pierdem cu toții.
Băcăuanii trebuie să știe că dezvoltarea Moldovei se poate face prin atragerea de investitori, iar singura metodă este prin punerea la dipoziția acestora a unei autostrăzi care să lege în mod direct zona noastră de centrul și vestul Europei.
Autostrada nu e o jucărie cu care să îți permiți să joci destinele oamenilor la ruletă. Singura abordare sănătoasă în cazul dezvoltării Moldovei este cum să o scoatem din sărăcie prin construirea unei autostrăzi de care au nevoie investitorii, cei care vor contribui la crearea de locuri de muncă și la creșterea calității vieții cetățenilor. Nu încap discursuri ticăloase de genul ”autostrada trebuie să treacă pe la noi, ca să avem și noi ceva”, căci nu așa rezolvăm o problemă regională și chiar națională. Ci judecând drept și în interesul întregii comunități.
Întreaga șleahtă de politicieni care distrug Moldova și implicit România, de aproape 30 de ani, va plăti scump pentru modul în care ne calcă viețile în picioare. Pe ei, oameni buni!
Uniți vom reuși!