Ieri, la Sala de sedinte a Prefecturii, a avut loc o actiune dedicata femeilor de afaceri, manifestare organizata de Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) Bacau in scopul dezvoltarii culturii antreprenoriale in rindul femeilor manger din sectorul IMM-urilor. Din pacate, putine femei de afaceri au gasit timp si resurse pentru a participa la aceasta actiune, in conditiile in care criza actuala a zdruncinat, in special, micile afaceri. Organizatorii au etalat o serie de solutii privind nu doar dezvoltarea afacerilor, ci mai ales mentinerea lor, in contextul extrem de sensibil al crizei. „Exista noua programe nationale multianuale la care micile afaceri au acces, numai in acest an punindu-se la dispozitie un total de 22 milioane de lei. Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor pe piata, cel destinat sustinerii mestesugarilor, programul de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale in rindul tinerilor sau cel pentru sprijinirea transferului afacerilor in cadrul aceleiasi familii etc”, au aratat reprezentantii OTIMMC Bacau. Conditiile accederii la aceste programe sint ca IMM-urile sa nu aiba datorii la stat, capitalul social sa fie integral privat, sa aiba minimum un an de existenta si sa fi incheiat anul cu beneficiu, iar acesta sa fi fost reinvestit, in parte sau integral. Totodata, femeile de afaceri au primit sfaturi in legatura cu viitoarele bisnisuri pe care le vor incepe, in perioada urmatoare. „Orice infiintare a unei afaceri presupune, mai intii, stabilirea cu grija a activitatii pe care doriti sa o desfasurati, apelind la un consultant specializat, si nu la un prieten, o cunostinta care are o societate etc, pentru ca de cele mai multe ori va pot da sfaturi eronate”, a declarat Carmen Mihai, reprezentantul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Bacau.
La rindul lor, femeile de afaceri au solicitat mai mult sprijin din partea organismelor implicate in viata social-economica a tarii, in contextul in care femeile manager sint, de regula, impartite intre familie, gospodarie si alte obligatii, nu au grija doar de problemele ce tin de bisnis. „Cert este ca femeia de afaceri este mult mai prudenta, ea isi pune mereu centura de siguranta cind pleaca la drum. Este si mai creativa, mai inovativa, fara a renunta la fragilitatea ei dintotdeauna. Cred ca ar trebui sa fie mai mult sprijinita, mult mai informata, pentru ca, de multe ori, te pierzi intr-un morman de hirtogarii. De aici si multitudinea de temeri care apare in rindul nostru”, a declarat Iulia Barbu, una dintre putinele femei din Bacau care au reusit in afaceri. In final, mai retinem solutiile de crestere si supravietuire a IMM-urilor oferite de organizatori, precum si sistemele de garantare puse la dispozitie de stat.
Lasă un răspuns