Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru autostrada Braşov – Bacău vor fi realizate din fonduri europene. CNAIR anunță că a depus documentele în vederea obţinerii finanţării pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru viitoarea autostradă Braşov – Bacău.
Autostrada Brașov – Bacău este inclusă în Master Planul de Transport, cu perioada de implementare 2021 – 2030, însă investiția poate fi pregătită din punct de vedere birocratic, după ce, în 2018 s-a aprobat utilizarea fondurilor europene pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PTh).
CNAIR a elaborat și depus la finalul lunii mai 2019 aplicația de finanțare pentru proiectul „Elaborare documentație pentru obiectivul Autostrada Brașov-Bacău” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Cresterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală, se arată într-un comunicat de presă al companiei de stat.
Obiectivul general al proiectului este „îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene”.
Într-o postare pe Facebook, senatorul Dragoș Benea amintește că licitația pentru realizarea SF și PTH a fost lansată deja de CNAIR. „Trebuie să credem că într-o bună zi și acest proiect va avea constructor ca la Centura Bacăului, cu finanțare europeană asigurată! Pe 8 iulie 2019 sperăm să se depună oferte din partea firmelor de proiectare”, a afirmat parlamentarul băcăuan.
Realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic vor costa 37,19 milioane lei, iar finanțarea se va face prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 26,78 milioane de lei, 15% contribuția proprie – 4.72 milioane de lei. Restul, de 5,67 milioane de lei reprezintă cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Marmelaide Adelaide a zis
In fine, Benea s-a trezit dupa 459 de ani de in care a dormit in papuci, ceea ce probabil ca va duce la beatificarea lui dupa ce vor fi venit martienii. Ce vreau sa critic este altceva – aveti mai jos publicata o chestie despre o gagica de 6 ani care cica s-a lasat de scoala si castiga nu stiu cate mii de euroi lunar, jucand o bălărie care se numeste pe romaneste ȚEAPĂ. Tre sa fii cel putin bou ca sa crezi ca in lumea asta s-a inventat jocul numit castig din nimic. Daca tu castigi, altul pierde. Cat castigi tu este mai putin decat cat pierzi ceilalti, pentru ca intervine si șmekerul care da astfel de anunturi pentru fraieri. Deci atentie mare cu schemele astea de castig.
Ion a zis
Cea mai importanta pentru amarata asta de Moldova ramane autostrada Tg Mures Iasi!
Pana nu se demareaza lucrarile la aceasta (cine stie cand), zero sperante pentru dezvoltarea regiunii.
Alex a zis
– puteti preciza care zone/orase din regiunea Moldovei se vor dezvolta ?
– ce numar de locuitori ar deservi aceasta sosea ?
– aveti informatii despre ce produse/marfuri ar ar fi tranzitate pe aceasta sosea ?