– Aeroportul Bacău ocupă locul cinci în țară ca trafic de pasageri – dacă în 2002 de pe Aeroportul Bacău se îmbarcau 12.643 de călători, în 2012 numărul lor a ajuns la 393.352 – în condiții normale, se preconizează că numărul acestora va atinge 800.000 în 2015 – situația nu este deloc îmbucurătoare, deoarece 99% din curse sunt asigurate de Blue Air, acționarul majoritar de la Blue Aero, firma care a concesionat aeroportul, dar care nu își mai poate duce la îndeplinire îndatoririle contractuale
Ștefan POPA
Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău a înregistrat o creștere continuă a numărului de pasageri începând din anul 2002, creștere care s-a accentuat în ultimii trei ani. Dacă în 2002 de pe aeroport s-au îmbarcat 12.643 de pasageri, în anul următor numărul acestora a ajuns la 21.020, ceea ce înseamnă o creștere de 66%. Cea mai mare creștere a numărului de călători a fost înregistrată în 2007, când procentul acestora a crescut cu 129% față de anul precedent, ajungând la 112.000 de călători. Numărul de călători care au folosit aeroportului băcăuan a crescut de la an la an, în 2012 ajungând la 393.352.
Aeroportul „George Enescu” a ocupat locul cinci în țară la traficul de pasageri după Otopeni, Băneasa, Timișoara și Cluj. În condiții normale, pentru anul 2013 traficul aerian este prognozat să ajungă până la 500.000 de pasageri și chiar 800.000 în 2015.
În luna ianuarie 2011, aeroportul a fost certificat ca „aeroport internațional” . Prin acest statut el este singurul din Moldova care poate efectua zboruri atât în spațiul Schengen, cât și în afara sa. Celelalte aeroporturi pot efectua zboruri internaționale doar în interiorul spațiului Schengen.
Trafic crescut, concesionare aproape de eșec
Creșterea traficului de pasageri va fi însă posibilă dacă aeroportul va evita colapsul. El a fost concesionat firmei Blue Aero, a omului de afaceri Nelu Iordache, cel aflat în arest din cauza problemelor cu procurorii DNA. La firma Blue Aero, acționarul majoritar este Blue Air, iar 89% din Blue Air aparțin Romstrade, deținută de Iordache. Așa se face că 99% dintre cursele de pe Bacău sunt operate de Blue Air. Celălalt operator este Carpatair, cu trei curse săptămânale la Timișoara.
A crescut și numărul destinațiilor
În 2011 de pe aeroport plecau săptamânal șase curse interne la Timișoara, 19 către Italia -Bergamo, Torino, Roma, Bologna și trei către Anglia – Londra. Tot în acel an au fost introduse noi destinații către: Paris – Franța, Bruxelles – Belgia, Barcelona – Spania, Larnaca – Cipru și Dublin – Irlanda, fiecare cu o frecvență de două zboruri pe săptămână. În 2012, au fost intoduse noi destinații, zborurile către Roma, Italia au crescut de la șapte la opt pe săptămână, iar două dintre noile destinații au fost Catania și Veneția și Antalia – Turcia în sezonul estival.
Lasă un răspuns