• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Actualitate / Traficul de pasageri crește continuu, dar Aeroportul este la un pas de colaps

Traficul de pasageri crește continuu, dar Aeroportul este la un pas de colaps

Ziarul de Bacau 14 martie 2013 Lasă un comentariu

LikeShare

– Aeroportul Bacău ocupă locul cinci în țară ca trafic de pasageri – dacă în 2002 de pe Aeroportul Bacău se îmbarcau 12.643 de călători, în 2012 numărul lor a ajuns la 393.352 – în condiții normale, se preconizează că numărul acestora va atinge 800.000 în 2015 – situația nu este deloc îmbucurătoare, deoarece 99% din curse sunt asigurate de Blue Air, acționarul majoritar de la Blue Aero, firma care a concesionat aeroportul, dar care nu își mai poate duce la îndeplinire îndatoririle contractuale

Ștefan POPA

Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău a înregistrat o creștere continuă a numărului de pasageri începând din anul 2002, creștere care s-a accentuat în ultimii trei ani. Dacă în 2002 de pe aeroport s-au îmbarcat 12.643 de pasageri, în anul următor numărul acestora a ajuns la 21.020, ceea ce înseamnă o creștere de 66%. Cea mai mare creștere a numărului de călători a fost înregistrată în 2007, când procentul acestora a crescut cu 129% față de anul precedent, ajungând la 112.000 de călători. Numărul de călători care au folosit aeroportului băcăuan a crescut de la an la an, în 2012 ajungând la 393.352.

Aeroportul „George Enescu” a ocupat locul cinci în țară la traficul de pasageri după Otopeni, Băneasa, Timișoara și Cluj. În condiții normale, pentru anul 2013 traficul aerian este prognozat să ajungă până la 500.000 de pasageri și chiar 800.000 în 2015.

În luna ianuarie 2011, aeroportul a fost certificat ca „aeroport internațional” . Prin acest statut el este singurul din Moldova care poate efectua zboruri atât în spațiul Schengen, cât și în afara sa. Celelalte aeroporturi pot efectua zboruri internaționale doar în interiorul spațiului Schengen.

Trafic crescut, concesionare aproape de eșec

Creșterea traficului de pasageri va fi însă posibilă dacă aeroportul va evita colapsul. El a fost concesionat firmei Blue Aero, a omului de afaceri Nelu Iordache, cel aflat în arest din cauza problemelor cu procurorii DNA. La firma Blue Aero, acționarul majoritar este Blue Air, iar 89% din Blue Air aparțin Romstrade, deținută de Iordache. Așa se face că 99% dintre cursele de pe Bacău sunt operate de Blue Air. Celălalt operator este Carpatair, cu trei curse săptămânale la Timișoara.

A crescut și numărul destinațiilor

În 2011 de pe aeroport plecau săptamânal șase curse interne la Timișoara, 19 către Italia -Bergamo, Torino, Roma, Bologna și trei către Anglia – Londra. Tot în acel an au fost introduse noi destinații către: Paris – Franța, Bruxelles – Belgia, Barcelona – Spania, Larnaca – Cipru și Dublin – Irlanda, fiecare cu o frecvență de două zboruri pe săptămână. În 2012, au fost intoduse noi destinații, zborurile către Roma, Italia au crescut de la șapte la opt pe săptămână, iar două dintre noile destinații au fost Catania și Veneția și Antalia – Turcia în sezonul estival.

LikeShare

Din categoria: Actualitate

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Umbrărescu: „Nu intenționez să opresc lucrul pe niciun șantier!“. Și ministrul Grindeanu denunță un „fake news”

Beți criță la volan: o femeie și un bărbat din Moinești s-au ales cu dosar penal

Un hoț de parfumuri și o hoață de haine, prinși de polițiștii locali din Bacău

Acțiunea „Trucks and Bus”: au fost controlate 700 de vehicule de transport și s-au dat 160 de amenzi

Podcasturile în business și marketing – cum devin un instrument strategic

Locuri de muncă la Conextrust SA

2 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

1 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

30 aprilie 2025

Locuri de muncă la Conextrust SA

29 aprilie 2025

Ultimele comentarii

  • Grigore Bairam la 18GYM deschide în Bacău cel mai mare centru de fitness din Moldova – a 37-a locație din rețea
  • Dl.Nicu la 18GYM deschide în Bacău cel mai mare centru de fitness din Moldova – a 37-a locație din rețea
  • Big Brother la Panică pe șantiere! Umbrărescu ar opri lucrările pe autostrăzi, din cauza unui „blocaj financiar”. CNAIR neagă zvonurile
  • Big Brother la Panică pe șantiere! Umbrărescu ar opri lucrările pe autostrăzi, din cauza unui „blocaj financiar”. CNAIR neagă zvonurile
  • cristi la Panică pe șantiere! Umbrărescu ar opri lucrările pe autostrăzi, din cauza unui „blocaj financiar”. CNAIR neagă zvonurile

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău