Cifrele publicate de Asociația Aeroporturilor din România arată o scădere abruptă a traficului de pasageri pe Aeroportul Internațional din Bacău, care a ajuns pe locul 6 în Topul Regional, fiind depășit de Sibiu. În schimb, vecinii din Iași își consolidează poziția 2 în top, după Cluj.
Retragerea Blue Air și-a simțit cel mai mult efectele pe Aeroportul din Bacău. Rămas doar cu Wizzair, traficul pe luna septembrie s-a înjumătățit față de luna august, de la 81.000 de pasageri la puțin peste 42.000. În același timp, Aeroportul din Iași a avut 144.000 de călători, iar Suceava puțin peste 80.000.
Cifrele pe septembrie au dus la o scădere a traficului pe întreg anul 2022, Bacăul fiind depășit în Topul Regional al Aeroporturilor de Sibiu. Primul loc este deținut de Aeroportul din Cluj, cu 1,98 milioane pasageri, urmat de vecinii din Iași, cu 1,19 milioane pasageri și Aeroportul Timișoara, cu 898.000 de pasageri, pe primele 9 luni din an. Top 5 este completat de Aeroportul Suceava cu 571.000 de pasageri și Aeroportul Sibiu, cu 476.000 de pasageri. Abia pe locul 6 urmează Bacăul cu 456.000 de pasageri și Craiova cu 349.000.
Evident, deasupra tuturor aeroporturilor din ţară stă Otopeniul (Aeroportul „Henri Coandă”), cu 9,35 milioane de pasageri înregistraţi la plecare şi sosire de la începutul lui 2022. De menţionat că fluxul de pasageri la nivelul întregii ţări încă este mai mic decât cel din 2019, atât pe primele 9 luni, cu 11 la sută, cât şi pe luna septembrie, cu 8 procente.
Bla a zis
Cat era salariul d-nei Manager? Parca tot un articol îl evidenția împreună cu capacitățile manageriale……D E M I S I A !!! JALEEEE !!
Nuhnea a zis
Mi se pare normal sa fie asa…. Sa nu uitam
ca Oana Chelaru a pus bazele acestui aeroport. La mâncat cu polonicul poate oricine.
Ka Lumi a zis
Sustin!
visatorul a zis
Vise, vise. Nu pleaca catelul de la usa macelariei.
:) a zis
https://ziaruldebacau.ro/deputatu-mircea-fechet-singurul-loc-fruntas-pe-care-il-mai-ocupa-aeroportul-bacau-e-cel-al-salariului-managerului/
Votantul a zis
Tot inainte! Mari realizari sub(t) conducerea pesedistei Chelaru.
Piti68 a zis
Nu poti fi manager sau conducator la o institutie bugetara fara a fi numit de un superior(de ex. Benea), pe criterii politice. Daca vreti performanta, cautati in alta parte, unde NU se invart bani publici.
Dana a zis
Cu o singura aeronava care face 3 curse aproape zilnic cam câți pasageri credeți că pot pleca / sosi pe Aeroportul Bacău?
Ion a zis
Management si implicare autoritati locale!?!?!
Reclama Slanic Moldova…pot atrage turisti…si implicit alte Former si Mai multe curse Wizz..pt ca,,,,compania are aeronave suficiente…
cetatean a zis
inca un proiect pedeserist reusit ca si autostrada a13….hapciu.
tanti manajer trebe trimisa sa-si caute loc de munca pe best jobs-ejobs ca sa-si arata VALOAREA dusmanilor bacauani care ii platesc salariul.
Aspi a zis
Ce bucurie ca isi dau toti specialistii cu parerea. Schimbul e idei intre experti, somitati mondiale in datul cu parerea, asa vom avansa. Suntem pe maini bune, cu asemenea campanii de presa. Multumim ZDBC!
Carmen a zis
Mai bagati si alte companii asa o sa fie mai multi pasageri
Lumi a zis
Se duce tantza cu avionu’!
Greg a zis
Performanta psdista marca împăratul Benea. Ciracii lui niste incompetenți. La tine in ziar și pe Facebook sunt măreți. Din păcate așa cum e și la Spitalul județean Bacău, in fata vopsit gardul, înăuntru leopardul.Eu zic sa i votam …A nu mai ei conduc judetul din 1989.Ce gașca ce realizări.
Marius a zis
Multi doar comentati un articol care este publicat, comentati titlul si ce vrea sa scrie ziarul, dar nu faceti niste cautari pe google sa vedeti si care sunt cauzele , motivele de s a ajuns la acest numar de pasageri . Daca tu ca judet esti cum esti, cu economia si dezvoltarea la pamant, ce vrei sa faca managerul unui aeroport mai mult decat sa conduca si administreze o companie care isi achita salariile angajatii, furnizorii, plateste taxele la stat si mai face si profit.. ce ar trebui sa mai faca?
Cati din cei care comentati aici, conduceti sau administrati o societate ? Sa puteti sa aveti o parere despre ce inseamna .
Daca ne uitam putin pe datele publicate pe Lista Firme, in ultimii 13 ani ( cu exceptia anului 2020 cand stim cu totii ce an a fost din pct de vedere economic), compania a avut profit an de an , a facut investitii si a atras fonduri europene pentru dezvoltarea aeroportului.
Ce altceva se mai doreste de la un manager? Sa aduca companii aeriene noi? Pai daca zona nu are potential pentru mai mult de atat cum credeti ca o sa vina o companie sa zboare ? Pe pierdere? NICIODATA.
Cu siguranta companii doritoare s ar gasii, doar ca toata lumea trebuie sa aiba profit.
Ca se gaseste unul si altul ca ar vrea sau ca intreaba pe cand curse in orasul X sau Y si de acolo mai pornesc discutii ca si altii ar vrea in alte zone, aici totul tine doar de companiile aeriene daca ele din analizele si studiile de piata pe care le fac..
Ca Pnl, Usr , Psd preia cate un articol si il impacheteaza cum ii pica bine in fata oamenilor nu mai trebuie sa aducem discutie..
https://www.listafirme.ro/aeroportul-international-george-enescu-bacau-ra-4278841/
valentin a zis
Cand am fost in August in concediu cu un troler mic de mana nu am platit nimic in Luton,dar cu acelasi troler la intoarcere ..coconita de la booking a spus ca …ori olatiti 40 lire pentru fiecare ori le lasati aici…de la ea pana la cealalta coconita deja sa facut 45 de lire pt fiecare troler…pentru ce am platit 90 de lire in aeroportul Bacau?din Luton nu a fost tot Blueair???apa plata la aparat 5 ron,dar nu mergea decat ca fise…la cativa metri un magazinas o vindea cu 8 ron….eu cred ca ,ca si companie aeriana care aduce beneficii unui aeroport ar trebui sa impuna anumite standarde….de aici concluzia….ROMANIA, tara in care esti …belit…celai bine…acu ce or face coconitele??ca al doilea ghiseu era inchis cand am fost un octombrie cu wizzair-ul…😉😉👍👍👍
cetatean a zis
orasul/judetul trebuie dezvoltat pe orizontala cu investitii de infrastructura publice si investitori seriosi,ambasadele si consulatele straine au portile deschise pentru parteneriate iar astea se pot realiza doar cu suport politic.dar cine din politicienii bacauani a deschis vreodata subiectul asta daca noi votam doar pavele,borduri si piste de bicicleta?!
la nordul judetului este deja cristalizat un pol de putere si interese regionale iar in sudul nostru judetele au migrat spre alte zone de influenta.
noi am ramas ultimii prosti,saraci si mandri nevoie mare…si atat,nimic concret in rest.
mai mult ,nu exista colaboarare si interes comun nici intre orasele mari din judet politicienii locali gandind in termeni mici si de interes personal.
singura crestere va fi una inertiala si in ritm lent adusa doar de contagiunea cu zonele vecine care vor creste dupa planuri gandite,aplicate coerent si in ritm alert.
asta e orasul si judetul lui fechet si benea.