Transport Public SA, firma privată care face transportul cu autobuze în municipiul Bacău, vrea să vândă o mare suprafață de teren. Măsura vine într-o perioadă în care Primăria intenționează să rezilieze contractul de delegare a transportului în comun pe traseele din oraș.
Primarul Bacăului, Lucian Daniel Stanciu Viziteu intenționează să-și pună în practică intențiile de organizare a unei noi licitații pentru transportul public din municipiu. În ședința de la finalul lunii aprilie 2021, el le propune consilierilor locali un proiect de hotărâre pentru constatarea încetării contractului de concesiune încheiat în 2004.
În paralel, firma Transport Public SA a convocat AGA, la mijlocul lunii mai, pentru „aprobarea efectuării tuturor demersurilor pentru valorificarea terenului situat pe strada Narciselor 14 bis, în suprafață totală de 33.379 mp”. Este vorba despre terenul pe care a funcționat garajul societății și pentru care a existat, până în 2016, un litigiu în justiție cu Primăria Bacău. Potrivit unor estimări, terenul valorează circa 10 milioane de euro. În urmă cu 12 ani, el a fost vizat de Kaufland, însă tranzacția a fost blocată de acțiunile în justiție și de votul negativ dat în Consiliul Local, unde nu a fost aprobat un Plan de Urbanism Zonal.
Pentru Ziarul de Bacău, Transport Public SA nu a dorit să comenteze intențiile primarului Stanciu Viziteu referitoare la constatarea încetării contractului de concesiune.
În schimb, la începutul anului 2021, compania de autobuze a transmis consilierilor locali un punct de vedere referitor la durata contractului încheiat în 2004:
„În anul 2009/2010 s-a incercat de catre Primarul Municipiului Bacau aceeasi abordare precum cea de fata (…). Se sustinea ca efectele contractului au incetat in anul 2010 (…). În perioada 2010/2012 s-a derulat un litigiu (3926/110/2010) avand ca obiect anularea hotararii de CL privind constatarea incetarii de drept a concesiunii si organizarea unei noi licitatii, rezultand solutionarea chestiunilor de drept readuse acum in discutie, IN FAVOAREA SOCIETATII, cu PUTERE DE LUCRU JUDECAT, dupa cum urmeaza :
– sursa: Transport Public SA
–Contractul poate continua pana la expirare, deoarece art.28 si art.49 din legea 92/2007 nu isi produc efectele , fata de aparitia ulterioara a OUG 13/2008 (…)
-Mai mult, in considerarea perioadei contractuale pentru care s-a incheiat concesiunea de 25 de ani ( pana in anul 2029), subscrisa a facut investitii importante in dotarile societatii/autobuze/material rulant-active strans legate de desfasurarea activitatii societare, investitii neamortizate pana la data la care s-ar intentiona scoaterea la licitatie a traseelor . Prin urmare, Regulamentul CE 1370/2007 confera protectie suplimentara operatorilor aflati in asemenea situatii, potrivit pct.15 din Preambul , raportat la art.4 alin.4 .
Potrivit proiectului de hotărâre, Transport Public SA ar urma să mai presteze serviciul încă maximum doi ani.
zed a zis
STP a fost cea mai mare teapa posibila. Municipiul Bacau este actionar minoritar si ajungea sa faca investitiile care sunt egale sa depasesc banii care i-ar putea obtine prin dividente.
Mai util ar fi fost sa faca investitii in covrigarii, pizzerii si shaormerii ca poate lasau din preturi si lumea reusea sa manance linistitia cand iesea in pauza de masa de la munca sau licee. Cine stie, poate mancau felul 1 si 2 cu 8.5lei ca la parlament.
De ce nu ? a zis
Sa faca si in spitale aceasi tip de mancare cu acelasi pret 🙂
Adrian a zis
STP -Unul dintre marile xxx comise de administrația Sechelariu.
Pe lângă zecile de spatii comerciale stații de autobuz și terenuri…
Comentariu cenzurat
Il Processo Galineano a zis
Transport Public inseamna Sechelariu. In urma cu 60 de ani, familia Sechelariu, cei patru – mama, tata si copiii pe care ii stim – locuia intr-o vai de steaua ei darapanatura la subsolul unui bloc. Tac’su era sofer, ma-sa statea acasa. Aceasta familie saraca lipita, iata ca peste ani, ca in poveste, ajunge sa detina proprietati in valoare de zeci de milioane de euro.
Banii acestia apartin, de fapt si de drept, bacauanilor. Consilii locale corupte, pesediti si pedisti corupti, jurnalisti corupti, care inca mai sunt in activitate si au tupeul sa scrie despre neregulile din politica prezentului, acestia sunt cei care au construit impreuna imperiul Sechelariu, Asa a ajuns Bacaul in situatia sa fie o feuda stapanita de tot felul de fosti bisnitari care jucau barbut pe scarile de la Muncitorul.
TOTI cei care ati votat vreodata Sechelariu si PSD la locale, mergeti si va uitati in oglinda. V-ati vandut pe doua parale. Stiti cum se cheama meseria asta, cand te vinzi si esti calarit ?
Andrei Munteanu a zis
Spun eu, ca sigur multi postaci nu o sa se prinda: PROSTITUTIE
Bacaul e calarit demult de tot felul de indivizi, bineinteles cu concursul institutiilor statului care ar fi trebuit sa vegheze la respectarea legilor (da, da, aia care iau pensii speciale si se pensioneaza la 45-50 ani si zic ca se uzeaza in 20 de ani de munca sau ca au o meserie periculoasa). Bacaul este un oras corupt, multi pleaca si, dupa cum se vede, nu prea poate da inainte din cauza franelor clicii politice, bineinteles votata de un procent mic al populatiei, majoritatea fiind nepasatori si unii scarbiti. Consiliul local e o adunatura de insi care numai de viitorul orasului nu le pasa.
Delta Foxtrot a zis
Daca si-ar pune mintea capetele luminate pe care le avem in Bacau, si ma refer aici la ziaristi care nu au umblat cocosati pe vremea lui Sechelariu, la oameni de litere, la istorici, s-ar putea scrie – documentat, fara injurii si patima – o carte care sa arate clar si indubitabil cum a fost construit acest imperiu financiar. Incepand din decembrie 1989, cand niste smecherasi s-au cocotat pe acolo pe la prefectura.Despre aceia care au capusat definitiv si iremediabil acest oras. Un oras care putea sa fie mult mai dezvoltat daca bacauanii i-ar fi scos in suturi, inca din 90, pe cei ce nu aveau ce cauta in fruntea „revolutionarilor”. Mai important, insa, decat smecheriile pe care le-a scos din palarie alde Seche de a ajuns latifundiar si capitalist putred de bogat, ar fi de reamintit lista celor care l-au asistat, acei consilieri locali, acum babe si mosnegi, ca au trecut anii, sa vada oamenii cu cine sunt vecini, de ce unii au vile si tupeu, cum s-a imbogatit sleahta asta vanzand domeniul public. Evident, ar fi bine de reamintit si cum a fost falimentata, tot cu aportul pesedistilor si cu complicitatea unor lideri PNL si PD din anii aceia, mai toata industria acestui oras, cum au fost ucise cu buna stiinta, cu premeditare, fabrici de renume, precum Letea, Partizanul, Proletarul, Fabrica de Bere… si lista este lunga.
Bacauanii au tolerat aceste organizatii de tip mafiot si de aceea sunt primii si cei mai mari vinovati ai starii de fapt de astazi. Ziarele au scris prea putin, politistii s-au ocupat de zaiafeturi cu minore, organizate pe la conacele barosanilor, diplomele falsificate sau luate prin corespondenta s-au multiplicat, iar bacauanii au fost pacaliti, iar si iar si iar. Tagma pe care o avem azi in structurile locale de putere este produsul continuei lipse de reflexe de aparare ale societatii civile, care in Bacau este zero barat.
In Bacau traiesc si oameni demni, verticali, care au trait vremurile acelea, care nu si-au patat onoarea, care au muncit cinstit. Ei au datoria sa se stranga si sa scrie aceasta carte. Ar fi un best seller.
Mihai S. a zis
Like maxim!
Sunt de acord cu tot ce ai scris.
Nici eu nu le puteam zice mai bine.