Deși în mod oficial nici o instituție locală nu a fost anunțată de vreo grevă, decizia transportatorilor ca mâine de la ora 12 să nu mai efectueze nici un transport de persoane în cursele județene și interjudețene ar putea afecta și județul Bacău.
Aceasta pentru că membrii afiliați Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România și ai Federației Operatorilor Români de Transport sunt deciși să nu mai efectueze curse de transport persoane până când ordinul de modificare al Legii 980/2011 nu va fi retras.
„În mod normal, ar trebui ca toți operatorii de transport să se alăture demersului nostru pentru că ne afectează pe toți. Nu înțelegem de ce ministrul se grăbește să treacă acest ordin care va deschide o cutie a Pandorei. Elimină criterii importante, cum sunt datoriile 0 la stat, cele de confort și experiență similară în domeniu și permite oricărei firme cu licență în transport să participe la licitații și să facă transport de persoane. Acest protest o decizie radicală, la fel cum este și dorința ministrului Transporturilor de a impune acest ordin”, a declarat Florin Bocai, prim vicepreședinte FORT.
„Orice firmă care a fost autorizată să își desfășoare activitatea azi trebuie să aibă acces la această piață sau la orice piață. Certificatul fiscal sau alte certificate sunt avute în vedere atunci cand e vorba de o achiziție publică de servicii platită din bani publici”, a precizat Lucian Șova la întâlnirea de marți cu transportatorii.
Gruia Stancu a zis
Sova a luat o decizie normala, legala, prima – de altfel – care ii face onoare. Aceasta adunatura de patroni primitivi, evazionisti, criminali – pentru ca pun cu rablele lor infecte in pericol viata atator fraieri – trebuie sa fie eliminata de pe piata. Sa mearga acesti patroni si sa MUNCEASCA, sa sape via, sa care saci cu cartofi, cam asta este categoria lor intelectuala. Nu sa stea cu burta la soare, cu cateva rable cumparate de prin Congo, si sa numere banii furati de la stat. Bravo, Sova, si sa speram ca PSD va sprijini aceasta decizie pana la capat.
Mircea a zis
Se mai odihnesc si cotetele alea pe roti carora le spun microbuze, miroase a mortaciune in unele sau se vede soseaua prin podea, vara te ia dracu de caldura, iarna de frig, niste scaune intarite de jeg de stai pe ele ca pe beton, soferul mai mult vorbeste la telefon decat e atent la trafic, lucru observat si la toti directorii astia inchipuiti pe care ii vezi prin trafic numai vorbind la telefon. Asta in afara ca e mai ieftin cu masina personala, la Margineni parca era 3.5 lei biletul pentru 3km, te ia de nicaieri si te lasa tot acolo, acum mai sunt cateva microbuze mai incapatoare dar ce cazane rupte erau inainte, trosneau din toate sudurile, nici usile nu stateau inchise. 7 lei e un litru si ceva de benzina care imi asigura un mers de 14km, ies pe profit daca merg cu masina personala. Chiar si in afara localitatilor e aceasi situatie, e mult mai ieftin cu masina personala, nu te doar oasele de la suspensia varza a microbuzelor, nu mirosi ciudat de la scaunele imputite, confort. In perioada orelor de varf stai inghesuit unul peste altul desi sunt doar 16 locuri, bineinteles militienii mana in mana cu patronii nu au vazut niciodata nimic. Asta in afara de evaziunea imensa care se face si pe care iarasi nu o vede ANAF, bilete smenuite cu aceeasi serie, rable reparate prin tot felul de curti cu dalta si ciocanul. Asta nu e transport de persoane, asta e o bataie de joc la adresa celor care le fac buzunarul mare acestor hoti, cum bine le spunea cel mai de sus.
Jean a zis
Are dreptate, la Margineni a existat mereu monopol de mai bine de 20 de ani din partea unei firme , cand s-a incercat introducerea si a altora a fost scandal, amenintari pe la sectia de politie cu seful de post, monopol obtinut bineinteles in urma unor avantaje pentru cei din primarie si a rudelor acestora, toti aveau abonamente gratuite, chiolhanele de la primarie platite, etc. Exista o stransa legatura intre aceste monopoluri instituite de firme si legaturile politice sau de alta natura cu cei din primarii si consilii. Asta in afara de intelegeri la impartirea traseelor intre firme ca fiecare sa isi ia cate ceva. Multe dintre masini sunt la acelasi nivel cu cele de pe timpul lui Ceausescu, ti-a si frica sa mergi cu ele, uitati-va la cu ce sicrie pe roti se face transportul inspre zonele mai sarace ale judetului, inspre Vaslui, alea sunt bune doar pentru casare, ma mir cum primesc ITP. In locul lui Sova as baga conditii obligatorii ca nici o masina sa nu fie mai veche de 2015, la 6 ani inlocuirea parcului auto, sunt microbuze si de 40 de ani aduse de la cimitirele din Germania si folosite pentru transportul persoanelor.