• aproape 4.000 de familii de băcăuani care au datorii mai mari de cinci milioane de lei la întreținere, neachitate de peste trei luni, au solicitat sprijin la plata facturilor, conform Odonanței 6 • suma datoriilor la întreținere ale celor 3.850 de familii este de aproximativ 36 de miliarde de lei
Cea mai amplă acțiune a administrației publice locale ce a avut ca obiect verificarea, împreună cu conducerile asociațiilor de locatari, a sumelor pe care le au de achitat marii datornici la plata întreținerii se apropie de final. Delia Sachelariu, șeful Biroului Asciații de Proprietari din cadrul Primăriei Bacău, ne-a declarat ieri că un număr de 3.850 de familii au solicitat sprijin în vederea acordării unui sprijin financiar pentru plata facturilor la întreținere. „Suma totală pe care aceste familii o au de achitat în contul facturilor la întreținere se ridică la 36 de miliarde de lei”, ne-a mai declarat Delia Sachelariu. Pînă să se ajungă la un asemenea rezultat, o armată întreagă de funcționari din cadrul Primăriei Bacău au lucrat zi lumină, timp de mai bine de două săptămîni, la efectuarea anchetelor sociale la care au fost supuși toți restanțierii care au acumulat, în trei luni, datorii mai mari de cinci milioane de lei. Anchetele sociale s-au făcut pe măsură ce administratorii de asociații au înregistrat cererile primite de la restanțierii la întreținere ce au solictat acordarea acestor ajutoare. Un număr de 186 de salariați din cadrul primăriei au primit dispoziție de primar pentru efectuarea anchetelor sociale la domiciliile solicitanților. Elena Șova Gîțu, directorul Direcției Sociale din cadrul Primăriei Bacău, ne-a declarat că, alături de salariații primăriei, din comisiile de anchetă
mai fac parte administratorii și președinții asociațiilor de locatari, iar
în anumite zone ale orașului a fost solicitat chiar și sprijinul
gardienilor. Persoanele chestionate au trebuit să declare, printre altele, veniturile fiecărui membru din familie, actele de proprietate
asupra imobilului, copii după impozitul pe venitul global din ultimii
doi ani. Totodată, acestea au fost nevoite să declare dacă au rude de gradul I care lucrează în străinătate. Dumitru Popa, secretarul Primăriei Bacău, ne-a declarat că în prezent se lucrează la trierea solicitanților pe categorii de venituri. „Timpul este extrem de scurt. Pînă miercuri trebuie să trimitem aceste situații la Prefectura Bacău, urmînd ca de aici să fie transmise Ministerului Administrației Publice Locale, pentru centralizarea datelor la nivel național”, a mai precizat Dumitru Popa. (E.SOLOMON)
Lasă un răspuns