Ministerul Transporturilor a emis vineri, 7 aprilie, Autorizațiile de Construire (AC) pentru loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Focșani-Bacău, cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei având astfel, autorizațiile pentru toți cei 96 de kilometri. Autostrada A7 Moldova este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR și are termen de finalizare 2026.
După emiterea acestor avize, Compania de Drumuri urmează să transmită și Ordinele pentru Începerea Lucrărilor (OIL) de la care se calculează cele 30 de luni pentru perioada de execuție. Singurul lot dintre cele 10 contractate cu UMB între Buzău și Pașcani unde încă nu s-a emis AC este lotul 3 al Autostrăzii Bacău-Pașcani, lotul cu nodul turbion la intersecția cu Autostrada Unirii A8.
Pentru primul lot al Autostrăzii Focșani-Bacău, UMB a primit autorizația pe 27 martie. Pentru lotul 2 Domnești Târg Răcăciuni (39 km.) sunt autorizate lucrări de 2,8 miliarde lei, iar pentru lotul 3 de 1,9 miliarde lei.
Parte a Autostrăzii Moldova (A7), Autostrada Focșani – Bacău este compusă din 3 loturi:
Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,60 km)
Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)
Lotul 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km)
Imagini cu lucrările pregătitoare de pe primul Lot al Autostrăzii Focșani-Bacău au fost publicate pe Contul YouTube Răducu P Drum:
Autostrada Focșani – Bacău are o lungime totală de 95.902 km și va cuprinde 91 de poduri/pasaje, 5 noduri rutiere, 2 parcări de scurtă durată (stânga/dreapta), 2 parcări tip S1 (stânga/dreapta), 1 parcare tip S3 (stânga/dreapta) și 3 centre de întreținere și coordonare.
Andrei a zis
Acestui domn, Umbrarescu, i-as acorda aceste tipuri de lucrari prin atribuire directa. A demonstrat de atatea ori ca VREA sa faca. Si a fcaut-o chiar si inainte de termen! Spor la treaba!
Patru a zis
Foarte tare baieti