Umbrărescu este constructorul român cu cei mai mulți kilometri de autostradă și drumuri expres contractați. România are momentan 1008 kilometri de autostradă și drum expres în exploatare, alți 834 km contractați și încă 95 km în licitație lucrări. 53% din lungimea contractată a rețelei și 45% din suma tuturor proiectelor (care e de aproximativ 13 miliarde euro fără TVA) aparțin grupului UMB, potrivit unei analize a Asociației Pro Infrastructură.
Conform cifrele oficiale date de CNAIR, pe noiembrie, se pare că Umbrărescu este depășit de volum mare de muncă și a intrat, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), în „Clubul 2% pe lună, alături de repetenții clasei”.
Pe cele 5 loturi ale A7 de la nord de Focșani, între Domnești și Pașcani, adică pe 137,7 km (54%) din totalul de 255,7 km contractați de UMB dintre Buzău și Pașcani, avansul fizic oficial raportat de CNAIR în noiembrie este cuprins între 1% (unu %) și 3% (trei %). Adică aproape nimic, la 6-7 luni de la emiterea ordinelor de începere lucrări în mai 2023. Iar termenul de execuție este de 30 luni la fiecare, precizează API.
Nici pe celelalte loturi se pare că nu avansează atât de bine, potrivit API. Focșani-Domnești este la 15% după 7-8 luni de la emiterea ordinului de începere (OIL), deci 2% pe lună, tot 30 luni execuție. Loturile 2 și 3 din Buzău-Focșani sunt la 23%, respectiv 25% după 9-10 luni de la OIL, adică 2,5% lunar. Aici este chiar mai sever contractul: 26 de luni execuție directă!
„Același ritm jalnic avem și pe loturile 1 și 4 din Buzău-Focșani care sunt la 23%, respectiv 27% după 11-12 luni de la OIL, deci vreo 2,2% avans fizic lunar, în medie. Acestea două sunt singurele tronsoane din cele 10 ale UMB de pe A7 care au termen de finalizare în 2024, mai precis în august. În condițiile date, imposibil de respectat”, au mai precizat reprezentanții API.
„Alți constructori ar fi fost amenințați cu rezilierea contractelor”
Reprezentanții API cred că „dacă aceste cifre de «progres fizic» erau făcute de orice alt antreprenor, îi vedeam la televizor pe ministrul Grindeanu și pe șeful CNAIR Pistol fluturând amenințător rezilierea contractelor. Dar statul este doar pentru unii mumă, pentru ceilalți e ciumă.”
„Este fix predicția noastră devenită realitate. UMB nu și-a putut dubla capacitatea peste noapte: pe 54% din A7 nu face mai nimic, iar pe restul de 46% gâfâie. Ba chiar putem spune că am fost optimiști fiindcă și alte șantiere suferă! Pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului nu mai au mobilizarea din trecut. Și mai ales Tronsonul 4 DEx12 Craiova-Pitești este foarte întârziat”, a mai precizat API.
Într-adevăr, UMB încearcă să închidă cât mai repede din șantiere, vezi A0 Nord lotul 2 și DEx12 Slatina-Colonești, dar forța considerabilă a UMB este clar împrăștiată pe mult prea multe fronturi.
„Să ne înțelegem: UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale”, au mai spus reprezentanții API.
UMB are în tolbă 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1. Și riscă să iasă din termenele contractuale, să pună România în poziția ratării țintelor (și banilor) din PNRR, să-și păteze reputația greu construită în toți anii ăștia și, cel mai grav, să treacă peste limitele roșii auto-impuse și să-și omoare, la propriu, muncitorii, mai cred reprezentanții API.
veteranul a zis
Asocia Pro Infrastructura care este infiintata si controlata de hastagisti useristi nu face altceva decat sa infulece rahat cu apa rece. Daca s-ar misca toti constructorii macar pe jumatate cat Umbrarescu, tot s-ar mai vedea ceva.
expertinorice a zis
Veteranule, ești autist ? Aia zic de 1% stadiu fizic după 8 luni și tu ii dai înainte cu hastagii ?? Cam cat de nătărău sa fii ?
veteranul a zis
mai expertinorice, nu vezi ca esti cam singurul de pe aici care mananca ciuperci otravite? Mergi la partid si mai cere ceva instructiuni, ca ai epuizat toate argumentele.
PS La fel de singuri o sa fiti si in anul electoral 2024
Veteran 2 a zis
Asociatia hastagista ai carei membri nu au construit in viata lor 100 m de drum local, nemaivorbind de autostrazi, este pe lobby anti romanesc. Cand, prin 2014, niste turci si-au batut joc de centura Bacaului, asociatia dormea. Scuturati un pic, cei din asociatie vor scoate imediat adeziunile la uusr, plus si altii. Mai era unul cu sîeu pe la botosani care latra la luna ca face drumuri. A reusit 1 metru in camp. Si atat.
Barosanu a zis
Poate sa fie superhastagosta aceasta asociatie, realitatea confirma clar adevarul celor spuse in acest articol. Unii dintre noi mai circulam prin tara asta, vorbim si cu localnici, mai toata lumea este de parere ca UMB apare si dispare, adica nu duce nic la ritm, muta utilajele de colo colo, lasa dezastru in urma lor, sosele rupte de greutatea utilajelor samd. Ca bacauani, normal ca nu le dorim raul, insa la ritmul in care lucreaza, posibil sa nu incheie la termen toate santierele. Veterane, asta nu inseamna ca exista vreun constructor de strazi care sa aiba rezultate optime, in Romania. Dar UMB nu tine pasul cu promisiunile facute.
adi a zis
@Barosanu : corect comenatriul tau !
Carp Popescu a zis
Realitatea nu este asta. Pe T4 din DEx12 se lucreaza si noaptea. Este mult mai avansat decat se raporteaza. Chiar daca au aparut modificari dupa inceperea lucrarilor. Inca doua noduri rutiere. Probabil, in aceiasi bani. Pana acum nu au aprobat racordarea la A1. Pe T3 acum doua luni au dat avizul de mediu pentru podul de la Jitaru. Nu depind toate de constructor.
Victor a zis
Asociatia Pro infrastructura nu face decat sa semnalizeze ceva ce poate fi observat de oricare dintre noi…
Adevarul e ca UMB-ul nu face fata. Uitati-va in jurul bacaului, santierele arata la fel din aprilie. Sincer, in afara de subcontractare nu stiu ce solutii ar fi. Chit ca termina un lot doua pe A0 si craiova-pitesti, tot foarte mult de lucru au
Radu a zis
Iote te au apărut specialiștii useristi in drumuri. Mă a naibii cum brusc și deodată au început să behaie unii de umb. Parcă la ordin cum e la diezi. A0 e gata cu 7 luni înainte de termen și multe altele la fel. Sunt sectoare în avans altele în urma ca știe omul ce face. Mai behaiau și cu centura Bacăului la fel și a fost gata mai devreme. Bine ca nu behaiti de turcii tătarii și alți asemenea dar bahaiti de unu de pe aici care face treaba. După biserică copii și batrini aveți treabă cu afacerile românești se pare. Am mai văzut activarea ONG-urilor în anumite scopuri și cu alte ocazii. Vedeți-vă de nimicul de la ONG-uri și lăsați tara asta în pace.
Corneliu a zis
Umbrarescu nu a ratat nici un contract până acum așa că tot ce se scrie este ranchiună curata.
veteranul a zis
Sunt unii pe aici care au impresia ca cineva, oricine ar fi acel cineva, e in masura sa construiasca o autostrada de cca 200 km atacand toate fronturile de lucru simultan. Imposibil deoarece acest constructor e unul privat si nu dispune de resurse inepuizabile. Ganditi-va ca are cateva mii de salariati imprastiati in toata tara asta, are sute, mii de utilaje distribuite peste tot si pe deasupra trebuie sa mai faca si ceva profit. Inainte, statul isi permitea sa lucreze pe pierdere. Pierdea intr-un loc, castiga in alte doua. Repet, daca toti constructorii ar lucra ca Umbrarescu, probabil s-ar mai vedea cate ceva, dar nu pe toti ii cheama Umbrarescu.
Gheorghe a zis
Poate nu au mai primit bani. Au restante. Cred ca nu este reavointa. Pur si simplu nu au bani sa- si continue lucrarile. Poate gresesc,dar este o varrianta.
Razvan a zis
Cred ca UMB stie mai bine ce are de facut. Au dovedit-o pe toate sectoarele pe care lucreaza.
In rest, Asociatia face „analize”, ca doar din asta traieste, iar UMB face autostrazi.
Peste cativa ani, cand vom circula pe aceste autostrazi, credeti ca vor mai conta aceste „analize”?
Cicic a zis
Aceasta asociație asa zis apolitica face doar lobby pt marele drula strula. Sa avem răbdare și sigur nu vor ieși din termenul contractual.povesti ca nu este mobilizare am mai auzit și ce sa vezi termină aproape toate lucrările mai devreme. Bafta în continuare și sa avem drumuri bune.
Elena a zis
Umb cu construitul de autostrăzi, ong-urile cu datul din gură aiurea la comandă.
A fost liniște până acum, liniște care deranjează pe unii cu ONG-uri. ONG-urile trec, autostrăzile rămân.
NIRAM a zis
USR trebuie scos definitiv din Bacau si trimis la munca pe autostrazi.Acolo nu vor mai analiza nimic. Vor distruge tot cum au distrus Bacaul.
Carmel Palamariu a zis
Analize trucate, probabil la comanda. UNDE erați când se făceau unii ca fac autostrăzi prin România?! Acum face Umbrarescu și nu va place ca face? Nu știți cum sa puneți bețe în roate la ceva care chiar merge. Slugoi aserviți intereselor străine. Ar fi interesant sa aflam și cred ca aveți obligația sa faceți publice sursa finantarii asociației. AȘTEPTĂM!
edi a zis
pai la ongurile hastagiste cu revolutia din august s-a aflat finantarea. e de la aia de afara care ne vor binele. onguri pt prostit prosti. alea au disparut ca nu mai e nevoie de prostii aia. acu e nevoie de alti prosti deci de alte onguri.prosti nu gasesc ei in romania?! unii comenteaza in consecinta si aici ca e nasol cu autostrazile cu umb cu dracu sa ii ia de prosti. prosti, da multi…vorba poetului…
Novac Iulian a zis
Asociația Pro Infrastructura de ce nu spune nimic despre proiectul A13?Nu cumva și acesta este în întârziere?Sau poate este în termen (tergiversarea merge foarte bine,pentru că din ce am citit prin presă Pro Infrastructura a susținut mai mult A8 și nici o dată A13)
dan a zis
ca nu e ordin pe unitate. acu e ordin cu umb. da nu behaie nici un ong de jaful de un miliard (unul din ele ca probabil sunt mai multe jafuri in pandemie, poate da domnul si aflam de ele) facut de salvatorul si aducatorul de lumina veve si de big time catzu maztu care a ingropat roamia in datorii in doi ani?! astia nu spun nimic decat la comanda, problema e ca prostimea care ii urmareste spune ca turma de oi dupa ei. hastag gen.
Novac iulian a zis
România nu este îngropată în datorii de doi ani, este îngropată de peste treizeci de ani și la acest lucru a contribuit și PNL și UDMR și în special PSD.
Cipri a zis
Ziarul de Bacău ? Mai ieșim și noi din Birouri sa facem un reportaj adevărat ? Mergeți de la Buzău și pina la Harlesti să vedeți că tot E 85 e portocaliu zi și noapte și voi spuneți că nu se lucrează!
Marius a zis
Nu va mai bateti capul. Omul stie ce are de facut. Cei care spuneti ca nu se lucreaza faceti o plimbare pe lucrari si dupa mai vorbiti!!! Omul asta sigur respecta termenele!!!
cristina a zis
Sa spuna API și cam cât de bine stă statul român cu plățile către constructori… sunt unii care nu au încasat 1 leu de 8 luni de zile și sunt în prag de faliment. Sunt curioasă ce restanțe au si la UMB.
Totru a zis
Articol de doi lei cu dedicație politica platit de concurenta frustrata că nu a prins contractul…
Va invit pe A0 să vedeți ce a facut UMB… Proiect livrat cu 7 luni înainte de termen…
Have fun