Contractul pentru secțiunea Leghin-Târgu Neamț din Autostrada Unirii (A8) a fost semnat astăzi între CNAIR și grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu. Va fi prima autostradă care face legătura directă între Transilvania și Moldova, prin Carpați, iar acesta este primul contract semnat pentru această șosea, despre care se vorbește de mai bine de un deceniu.
Contractul prevede proiectarea și execuția lotului de 30 de kilometri Leghin-Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii (A8), finanțat din PNRR. Contractul va fi realizat de UMB, grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu, care a câștigat majoritatea lucrărilor de infrastructură rutieră din zona Moldovei.
Valoarea contractului este de 1,56 miliarde de lei (făra TVA) si trebuie finalizată în anul 2026 de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. Durata contractului este de 30 de luni, dintre care 6 luni proiectare și 24 de luni execuție.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat contractul fără a mai aștepta decizia instanței la contestația înaintată de firma Danlin XXL, practic regii contestațiilor. CNAIR a demarat chiar o acțiune în justiție împotriva acestei companii din Neamț cerând sancționarea acesteia pentru prejudiciile produse de întârzierea lucrărilor de infrastructură din cauza contestațiilor. Tribunalul București a respins cererea CNAIR, iar CNAIR, în mod ironic, a contestat decizia instanței prin care se confirma dreptul Danlin XXL de a face contestații.
Lasă un răspuns