Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat noi imagini (video aici) de pe şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti, Tronson 2, lot 1, unde lucrează companiile constructorului băcăuan Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct.
Potrivit sursei citate, antreprenorul a solicitat începerea procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor.
„Acest lot va avea rol de variantă ocolitoare a Balşului. După deschiderea circulaţiei rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel: pe relaţia Craiova-Piteşti, accesul se face din DN 65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balş; pe relaţia Piteşti-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65, spre localitatea Piatra Olt”, transmit reprezentanţii CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat joi că va merge la începutul săptămânii viitoare pe şantier să vadă cum merg lucrările la drumul expres Craiova – Piteşti. „Primul lot al Drumului Expres Craiova-Piteşti (18,5 km) va fi dat în scurt timp în circulaţie! Luni voi merge pe acest şantier! Antreprenorul lotului 1 al Tronsonului 2 a solicitat începerea procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor”, a transmis sursa citată.
În urmă cu câteva zile, Asociația Pro Infrastructură anunţa că lucrările la Tronsonul 2 al Drumului Expres DEx12 Craiova – Piteşti sunt în stadiu destul de avansat, iar teoretic deschiderea traficului ar putea avea loc pe 1 mai.
„Circulăm pe DEx12 Balş-Slatina de 1 mai? Aceasta este întrebarea. (…) Constructorul, UMB, a avansat bine în sezonul rece, aşa cum ne-a obişnuit şi, din cele trei puncte critice majore, două sunt ca şi rezolvate: podul peste Olteţ şi culeea de est a podului peste Olt şi Balta Milcov”, au transmis reprezentanţii API pe Facebook.
Secţiunea Balş-Slatina este parte din Drumul Expres Craiova-Piteşti şi are două contracte, ambele semnate cu firmele lui dorinel Umbrărescu în decembrie 2018, cu 12 luni de proiectare şi 24 de execuţie. Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 şi termenul de finalizare a fost extins până în această primăvară.
Tronsonul 2: Balş – Slatina
Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărţit în două loturi: Balş-Piatra Olt de 18,5 km şi Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: Spedition UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct (România)
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în 2019) – 12 luni proiectare – 24 luni execuţie
Termen de finalizare: Q2 2022
Specificaţii tehnice pentru Drumul Expres DX12:
Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spaţiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
marius a zis
Evident ca va fi dat in folosinta candva. Intrebarea este cand mai exact!