In Bucuresti, Primaria construieste de vreo trei ani un pasaj suprateran – Pasajul Basarabi. Lung de 1,9 kilometri, trebuia sa coste, fara exproprieri, 471,63 milioane de lei. Ulterior, s-au mai adaugat inca 87,18 milioane, ajungindu-se la suma de 558,81 milioane de lei, adica 134 milioane de euro.
Impartind babeste la doi (sa nu ne mai complicam cu virgulele), rezulta un cost de 67 de milioane de euro pe kilometru.
In China, un pod de 35,2 kilometri, construit intre orasele Shanghai si Ningbo peste Golful Hangzhou, a costat 1,4 miliarde de dolari, adica in jur de un miliard de euro. Kilometrul construit in conditii dificile (traversarea apelor golfului, in primul rind) a costat 28,4 milioane de euro. Constructia a inceput la 8 iunie 2003 iar podul a fost deschis publicului pe 1 mai 2008.
Remarcati diferentele? In România, pentru nici doi kilometri de pasaj suprateran – tot un fel de pod – se platesc 67 de milioane de euro pe kilometru, iar dupa trei ani abia s-a construit o treime, in timp ce in China, cu un cost de 28 de milioane de euro pe kilometru, lucrarea a fost incheiata in cinci ani, desi podul este de 17 ori mai lung.
Tema pentru acasa: unde s-a dus diferenta de bani?
Lasă un răspuns